Page 14 - 7-2022
P. 14

n n n                                                n SERVICE



                                 το  λάδι  καίγεται,  το  πάχος  της  λιπαντικής   Αντίθετα, λιπαντικό που ικανοποιεί απο-
                                 μεμβράνης μειώνεται και οι μεταλλικές επι- κλειστικά τις προδιαγραφές ACEA C1 έχει
                                 φάνειες φθείρονται. Όσο μεγαλύτερες είναι  πολύ χαμηλή αναλογία SAPS, με αποτέλε-
                                 οι θερμοκρασίες ανάφλεξης, τόσο καλύτε- σμα αυξημένη φθορά κινητήρα.
                                 ρης ποιότητας είναι το λιπαντικό.              Ένα  εξίσου  σημαντικό  κομμάτι  του  κι-
                                   • Μια ακόμα ιδιότητα των λιπαντικών εί- νητήρα είναι το φίλτρο λαδιού, το οποίο
                                 ναι η ειδική θερμότητα τους η οποία χα- φροντίζει να «φιλτράρει» κάθε τι που «μο-
                                 ρακτηρίζει  την  ψυκτική  ικανότητα  του  λύνει» το λάδι. Βλέπετε στο σύστημα λί-
                                 λαδιού.  Όσο  μεγαλύτερη  είναι  η  ειδική  πανσης δεν πρέπει να περάσει κανενός εί-

                                 θερμότητά του, τόσο μεγαλύτερη είναι η  δους βρωμιά αν θέλετε να έχετε το κεφάλι
                                 ικανότητα του λαδιού να διώχνει τη θερ- σας ήσυχο.
                                 μότητα από τις τριβόμενες επιφάνειες και       Προβλήματα επίσης μπορεί να προκαλέ-
                                 να τη μεταφέρει στην ελαιολεκάνη (κάρ- σει η ύπαρξη καυσίμου ή ψυκτικού στο λι-
                                 τερ). Αυτή η ιδιότητα του λαδιού μάλιστα,  παντικό. Για αυτούς τους λόγους, πρέπει
                                 βελτιώνεται με διάφορα χημικά πρόσθετα.  να γίνεται συχνά έλεγχος και αλλαγή του
                                 Στους κινητήρες εσωτερικής καύσης , που  φίλτρου όταν χρειάζεται.
                                 ανήκουν και οι diesel φυσικά, το λιπαντικό

                                 είναι το κύριο μέσο απαγωγής της θερμό-      Το λιπαντικό και η σχέση
                                 τητας στο εσωτερικό των κινητήρων. Έχει  του με το φίλτρο σωματιδί-

                                 αποδειχθεί ότι το κύκλωμα ψύξης απορ-        ων DPF
                                 ροφά το 60% της παραγόμενης θερμότη-
                                 τας, ενώ το υπόλοιπο 40% απάγεται μέσω         Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου είναι
                                 του λιπαντικού.                              ένα  φίλτρο,  που  βρίσκεται  τοποθετημέ-
                                   • Τέλος το ειδικό βάρος των λιπαντικών εί-  νο στο σύστημα εξαγωγής μετά τον κύριο
                                 ναι, είναι το βάρος ορισμένου όγκου λαδιού   καταλυτικό μετατροπέα, το οποίο συγκε-
                                 σε σχέση με το βάρος ίσου όγκου νερού. Το    ντρώνει τα σωματίδια του πετρελαίου (αι-
                                 ειδικό βάρος του λαδιού είναι περίπου 0,9.   θάλη) που εκπέμπονται από τα καυσαέρια
                                                                              του πετρελαιοκινητήρα.
                                 Λιπαντικά για πετρελαιοκι-                     Μετά από μία περίοδο το φίλτρο γεμίζει
                                 νητήρες EURO 4 - 5 - 6 και                   και είναι αναγκαίο να καούν τα σωματίδια

                                 φίλτρο λαδιού                                αιθάλης (ΡΜ) που έχουν συσσωρευτεί για
                                                                              να αναγεννηθεί το φίλτρο σωματιδίων πε-
                                   Στους  πετρελαιοκινητήρες  προδιαγρα- τρελαίου.  Τα  συσσωρευμένα  λοιπόν  σω-
                                 φών  EURO  4-5-6  κατά  κανόνα  χρησιμο- ματίδια καίγονται μέσα από μια διαδικασία
                                 ποιείται από τους κατασκευαστές λάδι κι- η οποία ονομάζεται αναγέννηση ή αναζω-
                                 νητήρα  προδιαγραφών  ACEA  C2  ή  C3.  ογόνηση του φίλτρου αιθάλης.
                                 Λάδι που ικανοποιεί αποκλειστικά τις προ-      H  συγκεκριμένη  διαδικασία  ονομάζεται
                                 διαγραφές ACEA A3/B4 έχει πολύ υψηλή  παθητική, όταν τα σωματίδια αιθάλης καί-
                                 αναλογία  SAPS,  με  αποτέλεσμα  μια  αυ- γονται σε κανονικές συνθήκες οδήγησης

                                 ξημένη συσσώρευση καταλοίπων καύσης  χωρίς την επέμβαση της διαχείρισης του
                                 στο φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου.            κινητήρα.  Αντίθετα  η  ενεργητική  αναζω-


                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 14




          #e-agora-proionda-07-22.indd   14                                                                       5/7/2022   5:00:32
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19