Page 13 - e-agora.autoagora.gr 15 Ιουνίου 2020
P. 13
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΔΙΕΘΝΗΣ
των επιβατικών οχημάτων της εταιρεί-
ας με το νέο Ford Puma, στα τέλη του
2019.
Διαθέσιμα μέσα στη χρονιά, τα μοντέ-
λα Fiesta EcoBoost Hybrid θα αποδί-
δουν 155 ίππους και θα διαθέτουν εν-
σωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με
κίνηση μέσω ιμάντα αντί του στάνταρ
εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση
και αποθήκευση της ενέργειας που συ-
νήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και
το ρολάρισμα του οχήματος σε μία αε-
ρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των
48-volt.
Το νέο σύστημα BISG
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν
μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με Το ευφυές, ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG,
τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αυτορυθ- ώστε να αυξάνεται η συνολική διαθέσι-
αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την μιζόμενο μη ροπή του συστήματος κίνησης έως
παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονι- ήπιο υβριδικό και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που δι-
σύστημα
κές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυν- παρακο- αθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητή-
σης, όσο και για τη λειτουργία των πε- λουθεί ρας σε πλήρες φορτίο – φτάνοντας τα
ριφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων συνεχώς τη 240 Nm και μέχρι 50% περισσότερη
λειτουργία
του οχήματος. του ροπή στις χαμηλότερες στροφές
Το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο αυτοκινήτου. Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης
υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συ- στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν
νεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost
ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το κινητήρα και να προσθέσουν ένα μεγα-
βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προ- λύτερο υπερσυμπιεστή, για αύξηση της
κειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη ισχύος. Έτσι περιορίζεται η υστέρηση
χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της πα-
Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις ραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητή-
παρακάτω στρατηγικές: ρα που περιστρέφει τον κινητήρα ταχύ-
• ”Υποκατάσταση ροπής”, που αξιο- τερα, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο
ποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του τούρμπο.
BISG για να προσφέρει ροπή έως 24 Το ισχυρότερο BISG επιτρέπει επίσης
Nm – μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο τη λειτουργία του Auto Start-Stop του
φορτίο του βενζινοκινητήρα Fiesta EcoBoost Hybrid σε περισσότε-
• “Υποβοήθηση ροπής”, που αξιοποι- ρες περιπτώσεις, προς όφελος της οι-
εί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την κονομίας, όπως για παράδειγμα όταν το S
13 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata-15-6-20.indd 13 13/6/2020 2:32:36 πμ