Page 17 - e-agora 12-10-20
P. 17
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΔΙΕΘΝΗΣ
Αποσύρει τα χειροκίνητα
κιβώτια η Mercedes
Επιπρόσθετη έκπτωση των εξόδων από
τον γερμανικό κολοσσό θα λάβει χώρα και
στην παραδοσιακή διαμόρφωση των κινη-
τήρων της. Η μάρκα Daimler δηλώνει πως
«θα περιοριστούν γρήγορα οι επενδύσεις
στους κινητήρες καυσίμων», με τους αντί-
στοιχους diesel να πλήττονται περισσότε-
ρο δεδομένης της ιδιαίτερα αυστηρότερης
νομοθεσίας που ισχύει για εκπομπές αερί-
ων στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Το πλάνο θέ-
λει περιορισμό των συγκεκριμένων εκδό-
Η Μercedes εγονός είναι πως η Mercedes το σεων σε ποσοστό της τάξης του 70%.
προβαίνει σε τελευταίο χρονικό διάστημα επεν- Παράλληλα, έκπτωση θα προκύψει στις
μία σημαντική Γδύει περισσότερο στην έννοια της δαπάνες έρευνας και την γκάμα παρα-
πρωτοβουλία ηλεκτροκίνησης και διπλασιάζει την πα- γωγής της πλατφόρμας που επιλέγει η
καθώς ραγωγή της με μοντέλα AMG, Maybach Mercedes, καθώς ολοένα και περισσότε-
και G-Class EV, στοχεύοντας ταυτόχρο- ρα μοντέλα θα μοιράζονται παρόμοιο σχε-
αποφασίζει να να στον εκμηδενισμό των εκπομπών αέ- διασμό και αρχιτεκτονική, ώστε οι πόροι
αποσύρει την ριων ρύπων. H επιλογή καθιέρωσης των που εξοικονομούνται να διανέμονται σε
επιλογή του πράσινων και φιλικών προς το περιβάλ- διαφορετικές κατευθύνσεις. Η Mercedes
χειροκίνητου λον μοντέλων σημαίνει και περισσότερα συνεχίζει την ευρεία δημιουργία διαφορε-
κιβωτίου έξοδα, με την εταιρεία να αναζητά τρό- τικών εκδόσεων με μεγαλύτερη ποικιλία
ταχυτήτων. πους περιορισμού του κόστους ώστε να συγκριτικά με το παρελθόν, χωρίς μέχρι
ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό της. στιγμής να έχουν προκύψει πληροφορί-
Η μεγάλη εξέλιξη στην προκειμένη πε- ες για περικοπές στην παραγωγής, εξαι-
ρίπτωση προήλθε από τα επίσημα χείλη ρουμένης της απόφασης για κατάργηση
του Markus Schäfer, επιφανούς στελέ- των μοντέλων S-Class Coupe και S-Class
χους της Mercedes, ο οποίος αποκάλυ- Convertible. Απώτερος στόχος του γερμα-
ψε ότι σταδιακά η εταιρεία θα αποσύρει νικού κολοσσού, η μείωση του σταθερού
το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Με σε ποσοστό περισσότερο από 20% στα μέ-
την εγκατάλειψη του συμπλέκτη θα επη- σα της δεκαετίας και κατά 20% συγκριτικά
ρεαστεί περισσότερο η ευρωπαϊκή αγο- με ό,τι συνέβη το 2019. Σε κάθε περίπτω-
ρά που λογίζεται και περισσότερο προ- ση, η επιλογή προσαρμογής σε οικολο-
σαρμοσμένη σε αυτή την δυνατότητα σε γικής φύσεως αυτοκίνητα έχει συνέπει-
σχέση με την αντίστοιχη των Ηνωμένων ες για την Mercedes, με πρώτο «θύμα» το
Πολιτειών. χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. v
S
17 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata-12-10-20.indd 17 8/10/2020 4:48:06