Page 22 - 3-2022
P. 22
n n n n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
το περιβάλλον, και με πιο απλή τεχνολο- βγουν. Η Mercedes έχει ήδη ξεκινήσει την
γία. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα, να εί- συνεργασία και επένδυση της μαζί με την
ναι πολύ φθηνότερες, γεγονός που θα μει- Factorial Energy, ενώ πρόσφατα επένδυ-
ώσει τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. σε και στην Prologium με ακριβώς τον ίδιο
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό όμως των στόχο, ώστε να καταφέρει μέσα στα επόμε-
μπαταριών στερεάς κατάστασης, είναι η τα- να χρόνια, να είναι πρωτοπόρα και στην ηλε-
χύτητα φόρτισης τους. Όι μέχρι τώρα πλη- κτροκίνηση και να προσφέρει premium ηλε-
ροφορίες αναφέρουν πως θα μπορούν να κτρικές υπηρεσίες στους πελάτες της.
φορτίζουν έως το 80% μέσα σε 15 λεπτά. Ό όμιλος VAG επένδυσε 300 εκατομμύρια
ευρώ στην εταιρία Quantumscape και ήδη
Θα αντέχουν έως 800.000 έχουν κάνει άλματα προόδου, με τους υπευ-
χλμ. χρήσης θύνους να ανακοινώνουν πως θα μπορούν
να παράγουν μπαταρίες στερεάς κατάστα-
Έντονο προβληματισμό έχουν όλοι όσοι θέ-
λουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνη- σης από το 2025 και μετά.
το για την διάρκεια ζωής των μπαταριών αλ- Η Ford και η BMW πηγαίνουν χέρι-χέρι
λά και το πολύ υψηλό κόστος αντικατάστασης στις επενδύσεις μπαταριών με την Αμερικα-
τους. Όι μπαταρίες στερεής κατάστασης λύ- νική Solid Power, και ευελπιστούν πως πο-
νουν ακόμα και αυτό το πρόβλημα. Το τελευ- λύ σύντομα, θα καταφέρουν να δημιουργή-
ταίο διάστημα, οι εταιρίες που δραστηριοποι- σουν μια μονάδα μαζικής παραγωγής των
ούνται στην ανάπτυξη των μπαταριών στερεής μπαταριών νέου τύπου.
κατάστασης, αναφέρουν πως ο νέος τύπος Οι μπαταρίες στερεής κατά-
μπαταρίας θα έχει πολύ μεγάλο κύκλο ζωής.
Πολύ μεγαλύτερο και από αυτόν που έχει συ- στασης δεν ρυπαίνουν
νήθως ένα αυτοκίνητο που γνωρίζουμε ακόμα Λίγο καιρό πριν σας αποκαλύπταμε πως
και σήμερα. Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι «πράσι-
θα μπορούν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκι- νο» μετά τα πρώτα 100.000 χλμ. κυκλοφο-
νήτων, να απολαμβάνουν τις αρετές του αυ- ρίας του. Κι αυτό, γιατί προσμετρώντας όλη
τοκινήτου με μπαταρία στερεής κατάστασης, την διαδικασία παραγωγής ενός ηλεκτρικού
ακόμα και για 800.000 χιλιόμετρα. Και αν τότε αυτοκινήτου, βρεθήκαμε μπροστά σε ένα
ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, αποφασίσει να «βρώμικο» αποτύπωμα, που το κάνει από-
αλλάξει την μπαταρία του, τότε το κόστος θα εί- σβεση μερικά χρόνια μετά. Το σημαντικότε-
ναι ιδιαιτέρως προσιτό. ρο πλεονέκτημα των solid state μπαταριών
λοιπόν, αφορά το περιβάλλον. Απαιτούνται
Επενδύσεις πολλών εκα- λιγότερες πρώτες ύλες για την κατασκευή
τομμυρίων κάνουν όλες οι των νέων μπαταριών, με τη διάρκεια ζωής
μεγάλες βιομηχανίες αυτοκι- τους να είναι μεγαλύτερη και τα υλικά τους
νήτου πλήρως ανακυκλώσιμα. Επομένως το οικο-
λογικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών μοντέ-
Όταν οι «μεγάλοι» πληρώνουν, τότε τα συ- λων θα είναι πλέον πιο «καθαρό» και κατά
μπεράσματα για τις τάσεις είναι εύκολα να τη διαδικασία παραγωγής τους. v
S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 22
#e-agora-themata-03-22 new.indd 22 1/3/2022 3:23:40 μμ