Page 11 - 1-9-22
P. 11
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Honda: Μειώνει
τους προμηθευτές από Κίνα
Η Honda σκέφτεται να μειώσει την εξάρτησή της από του Κινέζους προμηθευτές,
δημιουργώντας μία ξεχωριστή αλυσίδα εφοδιασμού.
Θα φτιάξει δύο αλυσίδες το άλλο, γεγονός που δημιουργεί πρό-
εφοδιασμού βλημα στην Honda. Όχι άδικα, αν ανα-
λογιστεί κανείς πως το 40% της παρα-
Η Honda έχει βρει τη λύση για να ανε- γωγής των αυτοκινήτων της γίνεται στην
ξαρτητοποιηθεί από τη κινεζική αλυσίδα Κίνα.
εφοδιασμού δημιουργώντας δύο τέτοιες
αλυσίδες. Η μία θα αφορά την μεγάλη Ο τρόπος της Mazda
αγορά της Κίνας, αφού ας μην ξεχνάμε εί- Στο ίδιο «καζάνι», ένας άλλος ιαπωνι-
ναι η δεύτερη οικονομία παγκοσμίως, ενώ κός κατασκευαστής, η Mazda, ζήτησε από
η δεύτερη θα είναι υπεύθυνη για τις αγο- τους προμηθευτές ανταλλακτικών της να
ρές εκτός Κίνας. αυξήσουν το στοκ τους στην Ιαπωνία και
Η πανδημία κλείνει κινέζι- να παράγουν εξαρτήματα εκτός της Κίνας.
Ό λόγος ήταν ο ίδιος. Τα lockdown των κι-
κα εργοστάσια & αποσταθε- νεζικών εργοστασίων αποσταθεροποίη-
ροποιεί την παραγωγή σαν τη γραμμή παραγωγής, η οποία διακό-
πηκε πριν λίγους μήνες για 11 ολόκληρες
Η πανδημία καθώς και η έλλειψη των μέρες.
μικροτσίπ επηρέασαν αρκετά ολόκληρη
την αυτοκινητοβιομηχανία, μαστίζοντας «Φόβος» για των αντίκτυπο
την εφοδιαστική αλυσίδα. Έτσι, οι κατα- εντάσεων ΗΠΑ-Κίνας
σκευαστές αναγκάστηκαν να στραφούν
προς την Κίνα με σκοπό να μην προκα- Στον αντίποδα όμως, υπάρχει και μία άλ-
λέσουν αστάθεια στις γραμμές παραγω- λη θεωρία που θέλει τις ιαπωνικές εται-
γής. Βέβαια, η πανδημία είχε άλλα σχέ- ρείες να «φοβούνται» τις εντάσεις μεταξύ
δια με αρκετά εργοστάσια προμηθευτών των ΗΠΑ και της Κίνας, ενώ στο βάθος κυ-
να κλείνουν λόγω lockdown το ένα μετά μαίνεται η ουκρανική κρίση. v
S S
11 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ
#e-agora-themata-09-22 new.indd 11 2/9/2022 3:16:02 μμ