Page 51 - 11_2022
P. 51
n ΔΟΚΙΜΗ CUPRA Formentor VZ5 390PS
τα 480Nm ροπής, όντας εκρηκτικός από
αρκετά χαμηλά έως και στους κόφτες που
αγγίζουν τις 7.000 στροφές. Πολιτισμένος
θα παραμείνει μόνο αν ο οδηγός φτιάξει
το δικό του eco πρόγραμμα, «κλείσει» την
απόκριση του μοτέρ και δεν πατάει το γκά-
ζι πάνω από τη μέση. Αν δεν κάνει κάτι από
τα παραπάνω θα νιώσει την ωμή πίεση στο
στομάχι του και θα δει το ταχύμετρο να ανε-
βαίνει καταιγιστικά γρήγορα. Οι επιδόσεις
του μοντέλου είναι φωτιά και λάβρα, ρίχνο-
ντας στα «αυτιά» σε γρήγορα ηλεκτρικά,
τόσο σε επιδόσεις αλλά κυρίως σε αίσθη-
ση. Από στάση το CUPRA χρειάζεται μό-
λις 4,3 δλ για να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ/ H καρδιά νι ένα από τα 5 οδηγικά προγράμματα
ώρα, 2,1 δλ για απογειωθεί από τα 60 στα του τέρατος, (Comfort, Sport, CUPRA, Individual,
2.500 κ.εκ,
100 χλμ./ώρα και μόλις 2,7 για να πιάσει 390 ίπποι Offroad) που θα καλύψουν κάθε ανά-
από τα 80 τα 120 χλμ./ώρα, με την τελική και 490 γκη σου. Aν και το μοντέλο έχει πολε-
Nm ροπής
να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Το 7αρι εκτοξεύουν μικό DNA, η στάνταρ ενεργητική ανάρ-
DSG είναι υποδειγματικό, αλλάζει αστρα- το αμάξωμα τηση DCC με τα 15 διαφορετικά επίπεδα
πιαία σχέσεις και διαχειρίζεται άψογα την των 1.683 σκληρότητας, που μπορεί να «ελαφρύ-
υπερβολική ισχύ που την στέλνει στους 4 κιλών από νει» κατά 3 στάδια από τη Comfort επι-
στάση στα
τροχούς, ενώ οι χειροκίνητες αλλαγές μέ- 100 χλμ./ώρα λογή, δεν επιτρέπει στο SUV να είναι
σω στων paddles είναι για σεμινάριο. Συ- σε 4,3 δλ τόσο κουραστικό σε κακοτεχνίες, ειδι-
νήθως κάπου εδώ αναφέρουμε την κατα- κά αν φτιάξεις ένα εξιδανικευμένο πρό-
νάλωση, κάτι που θεωρούμε ιεροσυλία να γραμμα για άνεση. Βέβαια το Formentor
ενδιαφέρει κάποιον σε ένα τέτοιο επικό μο- VZ5 δεν θα το πάρει κάποιος αποκλει-
ντέλο. Πάντως η αλήθεια είναι ότι τα άλο- στικά για να κάνει τα ψώνια της οικογέ-
γα θέλουν καύσιμο κι αν είσαι συνέχεια με νειας και να πηγαίνει τα παιδιά του στη
το γκάζι στο πάτωμα θα δεις τη τιμή να ξε- παιδική χαρά, αλλά για να νιώσει μια
περνάει εύκολα τα 30 λτ/100 χλμ, με τη μέ- οδηγική ηδονή, η οποία σε πρώτη φάση
ση κατανάλωση σε αρκετά νορμάλ συνθή- έρχεται με το CUPRA mode. Η ανάρτηση
κες να κυμαίνεται στα 16 με 17 λτ./100 χλμ. σκληραίνει όσο πρέπει, το τιμόνι γίνεται
πιο σφιχτό με την κατάλληλη αίσθηση
Τρομοκρατεί όποιον το προ- και πληροφόρηση, το μοτέρ αγριεύει και
καλέσει, στρίβει τρένο, κά- το μοντέλο παραμένει βιδωμένο στην εί-
νει ακόμα και drift σοδο της στροφής, περνώντας εξαιρετι-
κά γρήγορα μέσα από αυτήν. Η ενεργή
Πατάς μίζα, παίρνει μπροστά, ερεθίζε- τετρακίνηση με το Torque Splitter, ένα
σαι με το μπάσο ήχο και επιλέγεις μέ- σύστημα διαμοιρασμού της ροπής μετα-
σω του αριστερού κουμπιού στο τιμό- ξύ των πίσω τροχών με ένα ηλεκτρονικά
S S
51 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata-11-22 gia INTERNET.indd 51 31/10/2022 11:55:26 πµ