Page 51 - 11_2022
P. 51

n ΔΟΚΙΜΗ CUPRA Formentor VZ5 390PS



               τα  480Nm  ροπής,  όντας  εκρηκτικός  από
               αρκετά χαμηλά έως και στους κόφτες που
               αγγίζουν τις 7.000 στροφές. Πολιτισμένος
               θα  παραμείνει  μόνο  αν  ο  οδηγός  φτιάξει
               το δικό του eco πρόγραμμα, «κλείσει» την
               απόκριση του μοτέρ και δεν πατάει το γκά-
               ζι πάνω από τη μέση. Αν δεν κάνει κάτι από
               τα παραπάνω θα νιώσει την ωμή πίεση στο
               στομάχι του και θα δει το ταχύμετρο να ανε-

               βαίνει καταιγιστικά γρήγορα. Οι επιδόσεις
               του μοντέλου είναι φωτιά και λάβρα, ρίχνο-
               ντας  στα  «αυτιά»  σε  γρήγορα  ηλεκτρικά,
               τόσο σε επιδόσεις αλλά κυρίως σε αίσθη-
               ση.  Από  στάση  το  CUPRA  χρειάζεται  μό-
               λις 4,3 δλ για να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ/      H καρδιά       νι  ένα  από  τα  5  οδηγικά  προγράμματα
               ώρα, 2,1 δλ για απογειωθεί από τα 60 στα      του τέρατος,     (Comfort,  Sport,  CUPRA,  Individual,
                                                              2.500 κ.εκ,
               100 χλμ./ώρα και μόλις 2,7 για να πιάσει        390 ίπποι      Offroad)  που  θα  καλύψουν  κάθε  ανά-

               από τα 80 τα 120 χλμ./ώρα, με την τελική         και 490       γκη σου. Aν και το μοντέλο έχει πολε-
                                                              Nm ροπής
               να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Το 7αρι      εκτοξεύουν      μικό DNA, η στάνταρ ενεργητική ανάρ-
               DSG  είναι  υποδειγματικό,  αλλάζει  αστρα-    το αμάξωμα      τηση DCC με τα 15 διαφορετικά επίπεδα
               πιαία σχέσεις και διαχειρίζεται άψογα την       των 1.683      σκληρότητας, που μπορεί να «ελαφρύ-
               υπερβολική ισχύ που την στέλνει στους 4         κιλών από      νει» κατά 3 στάδια από τη Comfort επι-
                                                               στάση στα
               τροχούς, ενώ οι χειροκίνητες αλλαγές μέ-      100 χλμ./ώρα     λογή,  δεν  επιτρέπει  στο  SUV  να  είναι
               σω στων paddles είναι για σεμινάριο. Συ-        σε 4,3 δλ      τόσο  κουραστικό  σε  κακοτεχνίες,  ειδι-
               νήθως κάπου εδώ αναφέρουμε την κατα-                           κά αν φτιάξεις ένα εξιδανικευμένο πρό-
               νάλωση, κάτι που θεωρούμε ιεροσυλία να                         γραμμα για άνεση. Βέβαια το Formentor
               ενδιαφέρει κάποιον σε ένα τέτοιο επικό μο-                     VZ5 δεν θα το πάρει κάποιος αποκλει-

               ντέλο. Πάντως η αλήθεια είναι ότι τα άλο-                      στικά για να κάνει τα ψώνια της οικογέ-
               γα θέλουν καύσιμο κι αν είσαι συνέχεια με                      νειας και να πηγαίνει τα παιδιά του στη
               το γκάζι στο πάτωμα θα δεις τη τιμή να ξε-                     παιδική  χαρά,  αλλά  για  να  νιώσει  μια
               περνάει εύκολα τα 30 λτ/100 χλμ, με τη μέ-                     οδηγική ηδονή, η οποία σε πρώτη φάση
               ση κατανάλωση σε αρκετά νορμάλ συνθή-                          έρχεται με το CUPRA mode. Η ανάρτηση
               κες να κυμαίνεται στα 16 με 17 λτ./100 χλμ.                    σκληραίνει όσο πρέπει, το τιμόνι γίνεται
                                                                              πιο  σφιχτό  με  την  κατάλληλη  αίσθηση
               Τρομοκρατεί όποιον το προ-                                     και πληροφόρηση, το μοτέρ αγριεύει και

               καλέσει, στρίβει τρένο, κά-                                    το μοντέλο παραμένει βιδωμένο στην εί-

               νει ακόμα και drift                                            σοδο της στροφής, περνώντας εξαιρετι-
                                                                              κά γρήγορα μέσα από αυτήν. Η ενεργή
                 Πατάς μίζα, παίρνει μπροστά, ερεθίζε-                        τετρακίνηση  με  το  Torque  Splitter,  ένα

               σαι με το μπάσο ήχο και επιλέγεις μέ-                          σύστημα διαμοιρασμού της ροπής μετα-
               σω  του  αριστερού  κουμπιού  στο  τιμό-                       ξύ των πίσω τροχών με ένα ηλεκτρονικά
  S                                                                                                                      S

                                                   51 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora-themata-11-22 gia INTERNET.indd   51                                                          31/10/2022   11:55:26 πµ
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56