Page 15 - e-agora_Themata_07_2023
P. 15
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
πεντάλ του γκαζιού, ανακτώντας ταυτόχρο-
να ενέργεια. Σίγουρα δεν θυμίζει συστήματα
one-petal όπου η μείωση της ταχύτητας εί-
ναι έντονη, αλλά αν χρησιμοποιηθεί έξυπνα
και με προνοητικότητα μπορεί να γλιτώσει
τον οδηγό από μερικά πατήματα του φρέ-
νου. Εξάλλου και η Opel ήθελε το συγκεκρι-
μένο σύστημα να δουλεύει ισορροπημένα
και αρμονικά, κι όχι να είναι «ακραίο».
Το Opel Astra Electric είναι χυφορτιστή και μέσα σε 26 λεπτά να φτάσει
ελαφρύ για την κατηγορία του από το 20 στο 80%, δεν μας ενόχλησε.
Με βάρος λίγο κάτω από 1,7 τόνους, το Όι 156 ίπποι και τα 270Nm ροπής δεν
Astra Electric ζυγίζει 100 κιλά λιγότερα θα κολλήσουν τους επιβάτες στην πλάτη
από ένα αντίστοιχο VW ID.3, κάτι που μπο- των εργονομικών καθισμάτων, όπως συμ-
ρεί να μην ακούγεται τόσο εντυπωσιακό, βαίνει με άλλα ηλεκτρικά που ξεπερνάνε
αλλά γίνεται αμέσως αντιληπτό στο χειρι- τους 300 ίππους. Εξάλλου δεν είναι και
σμό. Το γερμανικό μοντέλο είναι ελαφρύ απαραίτητο σε αυτή την κατηγορία. Ό ηλε-
σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρονικά αυτοκί- κτροκινητήρας κατανέμει την ισχύ ομοιό-
νητα και αυτό φαίνεται και στο κομμάτι της μορφα και ταυτόχρονα προσφέρει ικανο-
άνεσης, με το σύστημα αναρτήσεων να ποιητικές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα
μην ζορίζεται από το υπερβολικό βάρος. να έρχεται στα 9,2 δλ. Στα θετικά στοιχεία
Μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες μπορεί βάζουμε και το σύστημα διεύθυνσης που
να περάσουν κάποιες περίεργες δονήσεις είναι αρκετά ισορροπημένο και γρήγορο.
στο εσωτερικό, και εκτός από το θόρυβο Η τιμή του δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί
των ελαστικών, η καμπίνα παραμένει ήσυ- για την Ελλάδα, ενώ στη Γερμανία κοστίζει
χη ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο κινείται με περίπου 45.000 ευρώ με εξαιρετικά πλού-
130 χλμ./ώρα. σιο εξοπλισμό.
156 ίπποι και τελική 170 Ανοίγει τον κόσμο της ηλε-
χ.α.ω κτροκίνησης
Η τελική ταχύτητα του Opel Astra Electric Το Opel Astra Electric κλείνει το μάτι σε
ορίζεται στα 170 χ.α.ω. Βέβαια αν ο οδηγός όσους θέλουν να έρθουν σε πρώτη επα-
την κυνηγάει συνέχεια, θα πρέπει να ξεχά- φή με την ηλεκτροκίνηση. Ευκολοδήγητο,
σει την αυτονομία των 418 χιλιομέτρων που άνετο και εύχρηστο, το ηλεκτρικό μοντέλο
υπόσχεται η εταιρεία. Εμείς κατά τη διάρκεια θυμίζει έντονα το θερμικό, κάνοντας το οι-
της δοκιμής μας υπολογίσαμε ότι σε ρεαλι- κείο προς τον οδηγό και ταυτόχρονα προ-
στικές συνθήκες η εμβέλεια θα είναι μειω- σφέρει μεγαλύτερη άνεση χάρη στο δυ-
μένη κατά 20%, αλλά χάρη στην μπαταρία νατό ηλεκτροκινητήρα του και στη ησυχία
των 54kWh που μπορεί να συνδεθεί σε τα- που επικρατεί στην καμπίνα. v
S S
15 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata-07-23 internet.indd 15 23/6/2023 12:32:13 µµ