Page 128 - 06_2024
P. 128
n n n n ΤΕΧΝΙΚΟ Μικρά 2024
μενο μεγάλο βήμα στην ηλεκτροκίνηση. σφέρουν αυτονομία μεγαλύτερη των 1000
Χάρη σε αυτές, θα εξαλειφθεί ο φόβος της km, ενώ ο χρόνος φόρτισης θα είναι 5 φο-
μικρής αυτονομίας. ρές μικρότερος. Ένα ινστιτούτο στην Taiwan
Με αυτό τον τύπο μπαταρίας, οι ηλεκτρο- εξέλιξε μία έξυπνη μπαταρία, η οποία «μα-
λύτες δεν θα είναι σε υγρή αλλά σε στε- θαίνει» από τον τρόπο οδήγησης και προ-
ρεή μορφή. Τα πλεονεκτήματα αυτού εί- σαρμόζει καταλλήλως τη χωρητικότητά της.
ναι η μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, Βέβαια, υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με
μικρότερη πολυπλοκότητα και χαμηλότε- την πρακτικότητα αυτών των μπαταριών. Το
ρο κόστος κατασκευής. Εκτός αυτού, σύμ- κυριότερο, θα περάσουν χρόνια μέχρι να πα-
φωνα με πρόσφατη δοκιμή της Samsung, ραχθούν μαζικά. Μέχρι να γίνει αυτό, οι κατα-
υπάρχει μικρότερος κίνδυνος κρυσταλλο- σκευαστές θα συνεχίσουν να βελτιώνουν τη
ποίησης της μπαταρίας, μιας διαδικασίας μπαταρία λιθίου. Η εταιρεία CATL, που είναι
η οποία επηρεάζει την διάρκεια ζωής της. ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τέτοιων μπα-
Ακόμα, οι solid state μπαταρίες είναι λιγό- ταριών, εξελίσσει ένα μοντέλο που θα έχει δι-
τερο ογκώδεις. άρκεια ζωής 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Η κινέζικη Nio χρησιμοποιεί μία τέτοιου Εκτός αυτού, η κινέζικη SVOLT καθώς και
τύπου μπαταρία, χωρητικότητας 150kWh, η η GM αναπτύσσουν μία μπαταρία ηλεκτρικού
οποία διαθέτει εξαιρετικά υψηλή ενεργεια- αυτοκινήτου που δεν θα περιέχει κοβάλτιο.
κή πυκνότητα 360Wh/kg. Με μία φόρτιση,
η ηλεκτρική αυτονομία θα είναι 1000km. Πώς απορρίπτονται οι πα-
Όι έρευνες σημειώνουν πρόοδο και σε
άλλους τομείς. Το γερμανικό τεχνολογικό λιές μπαταρίες;
κέντρο SALD, μαζί με το ολλανδικό TNO, Αφού χρησιμοποιηθούν στα ηλεκτρικά
σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν ειδικές αυτοκίνητα, πολλές από τις παλιές μπαταρί-
ατομικές επικαλύψεις, οι οποίες θα προ- ες περνούν στη φάση της «δεύτερης ζωής»
S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 128
#e-agora-themata_06_2024 internet.indd 128 30/5/2024 11:34:20 µµ