Page 29 - 02_2025
P. 29
n ΑΠΟΨΕΙΣ Μικρά 2024
στοιχα τα θερμικά μοντέλα γίνονται πιο Στην πόλη η μπαταρία φορ-
ακριβά. Όι τιμές εξισώνονται, και σε ορι- τίζει από το φρενάρισμα,
σμένες περιπτώσεις τα ηλεκτρικά γίνονται
πιο προσιτά. Για παράδειγμα το ηλεκτρικό κινείσαι «δωρεάν»
Opel Frontera κοστίζει στην Ελλάδα λιγό- Αναφερθήκαμε νωρίτερα στο σύστημα
τερο από το θερμικό, κάτι που ισχύει και ανάκτησης ενέργειας. Χάρη σε αυτό, όταν
για την ηλεκτρική Alfa Romeo Junior. πατάμε φρένο ή όταν απλά σηκώνουμε το
Αυτή η εξίσωση του κόστους αγοράς έρ- πόδι μας από το γκάζι, η μπαταρία φορτί-
χεται να κάνει για πολλούς πιο ρεαλιστικό ζεται. Σε συνθήκες πόλης η αυτονομία αυ-
το δίλημμα «ηλεκτρικό ή θερμικό». ξάνεται, ειδικά όταν κινούμαστε σε κα-
Αν φορτίζεις στο σπίτι σου, τηφορικούς δρόμους ή αν χρειάζεται να
πατάμε συχνά το φρένο, μιας και πρακτικά
ο ανεφοδιασμός σου βγαίνει φορτίζουμε τη μπαταρία μας. Όυσιαστικά,
πολύ φθηνότερα τα ηλεκτροκίνητα είναι στο «φόρτε» τους
σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, σε αντίθε-
Συνολικά ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έχει ση με τα θερμικά που καίνε αρκετά παρα-
χαμηλότερο κόστος συντήρησης από ένα πάνω στο συνεχές «σταμάτα-ξεκίνα».
αντίστοιχο με «κανονικό» κινητήρα. Δεν
υπάρχουν λάδια που πρέπει να αλλάζεις Από την άλλη, αν κάνεις
κάθε τόσο, δεν έχεις ιμάντα χρονισμού που ταξίδι έχεις το άγχος του να
θα χρειαστεί αντικατάσταση, μέχρι και τα
φρένα φθείρονται λιγότερο χάρη στο σύ- βρεις φορτιστή διαθέσιμο
στημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει Στον αντίποδα βέβαια, αν πρέπει να βασι-
τη μπαταρία όταν σηκώνουμε το πόδι μας ζόμαστε σε δημόσιους φορτιστές για να γε-
από το γκάζι και επιβραδύνει το όχημα. μίσουμε τη μπαταρία του ηλεκτρικού αυτο-
Περνώντας στον ανεφοδιασμό, η διαδικα- κινήτου μας, έχουμε το άγχος του να βρεθεί
σία είναι πιο σημαντικά φθηνότερη στα ηλε- διαθέσιμος φορτιστής. Επιπλέον, μπορεί ο
κτρικά αυτοκίνητα, ειδικά αν φορτίζεις στο ανεφοδιασμός με βενζίνη, πετρέλαιο ή αέριο
σπίτι σου. Με την τιμή της κιλοβατώρας να να είναι ζήτημα λίγων λεπτών, η διαδικασία
κυμαίνεται από 0,121 έως 0,175 ευρώ ανα- φόρτισης ενός ηλεκτρικού σε ταχυφορτιστή
λόγως του παρόχου, μια πλήρης φόρτιση χρειάζεται 30 με 45 λεπτά. Αν προσθέσουμε
μπαταρίας 80 kWh (που κατά μέσο όρο προ- στη συνάρτηση το γεγονός ότι κάποιος άλ-
σφέρει μεταξύ γύρω στα 400 χιλιόμετρα αυ- λος φορτίζει πριν από εμάς και θα χρειαστεί
τονομίας, αναλόγως του οχήματος) θα κο- να περιμένουμε να ελευθερωθεί η θέση, τό-
στίσει στη χειρότερη περίπτωση 14 ευρώ και τε ο χρόνος φόρτισης διπλασιάζεται.
στην καλύτερη περίπτωση 10 ευρώ. Εσείς θα αγοράζατε ηλεκτρικό αν ήταν
Ακόμα και σε εξωτερικό φορτιστή, ο μέ- πιο φθηνό από τα θερμικά, για να έχετε
σος όρος κόστους κιλοβατώρας είναι 0,40 και μεγαλύτερη οικονομία στις μετακινή-
ευρώ/kWh, επομένως η πλήρης φόρτιση σεις; Τι φταίει και δεν θέλει η πλειοψηφία
της μπαταρίας ίδιας χωρητικότητας θα κο- τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η διαδικασία της
στίσει γύρω στα 32 ευρώ. φόρτισης ή οι ακριβές τιμές τους; v
S
29 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
29
29
#e-agora-themata_02_2025 internet.indd 29 5/2/2025 3:39:58 µµ