Page 27 - 03_2025
P. 27
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Η κινέζικη πρωτιά ήρθε χω-
ρίς πωλήσεις στην αγορά
των ΗΠΑ
Όπως αναφέρεται, η επίδοση των Κινέ-
ζων κατασκευαστών πραγματοποιήθηκε
χωρίς να πουλήσουν ούτε ένα αυτοκίνη-
το στην αγορά των ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγα-
λύτερη του κόσμου, πίσω από αυτή της Κί-
νας. Η Rho Motion υπογραμμίζει πως το
επίτευγμα αυτό συνέβη, καθώς οι Κινέ-
ζοι εστίασαν σε όλες τις υπόλοιπες αγο-
ρές παγκοσμίως.
Καλές επιδόσεις στις αγορές
της Ευρώπης
Κοιτώντας τους αριθμούς που ανακοινώ-
νει η Rho Motion, στη Γερμανία, τη μεγα-
λύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης,
οι Κινέζοι κατασκευαστές αντιπροσώπευ-
αν περίπου το 4% των 578.000 ηλεκτρι-
κών που πωλήθηκαν το 2024. Ό αριθ-
μός αυτός είναι ελαφρώς υψηλότερος στο
Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, όπου κα-
τέλαβαν το 7% και το 5% των συνολικών
πωλήσεων στα ηλεκτρικά. Στην Όλλανδία,
τη Σουηδία, τη Νορβηγία και το Βέλγιο, τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά
κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το που πωλήθηκαν το 2024 και προέρχονταν
6%, το 5%, το 8% και το 3% της αγοράς, από κινέζικη μάρκα έφτασαν το 82%, στην
αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, η παρουσία τους Ταϊλάνδη το 77% και στο Μεξικό το 70%.
είναι ακόμη πιο έντονη στην Ίσπανία και Στην Ίνδονησία το ποσοστό τους κυμάν-
την Αυστρία, όπου κατέχουν το 10% και θηκε στο 75%, στη Μαλαισία το 52%, στο
το 11% των συνολικών πωλήσεων. Νεπάλ το 74% και στο Ίσραήλ στο 64%.
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως αξι-
Τρομερά μεγάλα μερίδια σε αγο- όλογες ήταν οι πωλήσεις των Κινέζων και
ρές εκτός «Γηραιάς Ηπείρου» στην Αυστραλία όπου τα ηλεκτροκίνητά
Εκτός «Γηραιάς Ηπείρου», στις λεγόμε- τους αντιπροσώπευαν το 26% όσων αυτο-
νες αναπτυσσόμενες αγορές, το μερίδιο κινήτων ηλεκτρικών και PHEV πωλήθηκαν
των κινέζικων μάρκων στα ηλεκτροκίνητα το 2024, ενώ στη Νέα Ζηλανδία το ποσο-
S είναι πολύ μεγαλύτερα. Στη Βραζιλία, τα στό κυμάνθηκε στο 15%. v
27 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata_03_2025 internet.indd 27 4/3/2025 12:26:22 µµ