Page 33 - 04_2025
P. 33
n ΑΠΟΨΕΙΣ Μικρά 2024
ρήσεις μια εξίσου χαλαρή οδήγηση. χνά μέσω ενός- συνήθως περιστροφικού
διακόπτη-να επιλέξουμε υποβοήθηση για
Καλύτερη η Sport mode σε «αί- οδήγηση σε πιο extreme συνθήκες. Για την
σθηση» και ενεργητική ασφά- επιλογή οδήγησης στο χιόνι, το αυτοκίνητο
λεια όπου χρειάζεται θα προσαρμόσει αυτόματα την ευαισθησία
του traction control στο μέγιστο προκειμέ-
Αν αντιθέτως είσαι «γκαζάκιας», η επιλο-
γή αυτή από μόνης της δεν πρόκειται να σε νου να μη γλιστράμε δεξιά-αριστερά. Εδώ
βοηθήσει να κάνεις οικονομία. Όπότε απο- ωστόσο υπάρχει μια σημαντική λεπτομέ-
φασίζεις να πατήσεις την επιλογή Sport, και ρεια που θέλει προσοχή: Για να ξεκινήσεις
από ένα ιδιαίτερα γλιστερό σημείο (πχ πά-
αν μη τι άλλο τουλάχιστον να το ευχαριστη- γο), θα πρέπει αρχικά-αντιθέτως από τι πι-
θείς! Επιλέγοντας το συγκεκριμένο mode, στεύουμε-να απενεργοποιήσεις το traction
το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται: Η κρεμα- control, αλλιώς δεν θα ξεκολλήσεις ποτέ.
γιέρα του τιμονιού γίνεται πιο γρήγορη και Αφού τελικά ξεκινήσεις πάντως και προκει-
πιο ακριβής, αφού το λογισμικό διαχειρίζε- μένου να έχεις μια στρωτή και ασφαλή οδή-
ται ανάλογα τον ηλεκτροκινητήρα που την γηση στο χιόνι, το αυτόματο κιβώτιο αντίστοι-
κινεί. Η αίσθηση από το πεντάλ του γκαζιού χα θα διαλέγει μια σχέση πιο πάνω από ότι θα
γίνεται και αυτή πολύ πιο άμεση, με συνέ- επέλεγε σε κανονικές συνθήκες, προκειμέ-
πεια να νιώθεις το αυτοκίνητο να «τραβάει» νου να μετριάσει τη διαθέσιμη ροπή του κινη-
καλυτέρα. Η ιπποδύναμη βρίσκεται όλη δι- τήρα (και άρα τυχόν «σπιναρίσματα»). Αν αντί-
αθέσιμη στα χεριά σου (ή για την ακρίβεια στοιχα η περιπέτεια μεταφερθεί από το βουνό
στο δεξί σου πόδι) και τίποτα δεν φιλτράρε- στη θάλασσα, και αν τυχόν «καταφέρεις» να
ται πια με όρους οικονομίας και οικολογίας: το κολλήσεις στην άμμο, ο τρόπος για να ξε-
Όι επιδόσεις και η ενεργητική ασφάλεια εί- κολλήσεις είναι η επιλογή sand, όπου το anti-
ναι τώρα το ζητούμενο από το αυτοκίνητο. spin σύστημα θα απενεργοποιηθεί τελείως
Αντίστοιχα, η Sport επιλογή θα φροντίσει να και όλη η ροπή θα διατεθεί για να φύγεις από
αλλάζει σχέση το κιβώτιο πιο ψηλά, «γεμίζο- αυτή τη δύσκολη θέση.
ντας» όλο και περισσότερο προς την κόκκινη
περιοχή του στροφόμετρου, και στα πιο ακρι- Επιλογή Auto και αφήνεις το
βά μοντέλα το συγκεκριμένο set up χαμηλώ- αυτοκίνητο να αποφασίσει
νει και σκληραίνει και την ανάρτηση, προκει- Όπου πάντως υπάρχει η αντίστοιχη επιλογή
μένου να έχεις καλύτερη είσοδο στις στροφές “Auto” ή “Normal” και αν δεν θες να πονο-
και αεροδυναμικότερη απόδοση στις ευθείες. κεφαλιάζεις για όλα, αφήνεις στο αυτοκίνη-
Ειδικό σετάρισμα για χιόνι ή το να αποφασίσει το πως θα συμπεριφερ-
ξεκόλλημα από την άμμο θεί στο δρόμο. Διάφοροι αισθητήρες αλλά
και η ανάλυση πολλών παραμέτρων σε ζω-
Κάποια Cross και SUV μοντέλα έχουν πά- ντανό χρόνο, θα βοηθήσουν το ηλεκτρονικό
ντως και κάποιες επιλογές «χαρτογράφη- management να αποφασίσει για τη διαθέσι-
σης» για οδήγηση σε διαφορετικά εδάφη. μη δύναμη, επιτάχυνση, την κατανομή επι-
Εξαιρουμένων των επίλογων τετρακίνη- βράδυνσης, την πρόσφυση αλλά ακόμη και
της -όπου αυτές υπάρχουν-μπορούμε συ- τη βέλτιστη λειτουργιά το κλιματισμού. v
S
33 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
33
33
#e-agora-themata_04_2025 internet.indd 33 31/3/2025 4:22:00 µµ