Page 31 - e-agora_THEMATA_06_2025
P. 31
n ΑΠΟΨΕΙΣ Μικρά 2024
κό επίπεδο σχεδόν διπλασίασε τις παραγ- Κυρίαρχη η BYD στη χώρα
γελίες (από 136.400 αυτοκίνητα έφτασε μας, σχεδόν 1/4 καινούργια
τα 216.800). Κάπως έτσι, το μερίδιο αγο-
ράς της έφτασε στο 9,5% και αποτελεί την ηλεκτρικά είναι της κινεζικής
best-selling μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινή- μάρκας
των συνολικά στη «Γηραιά Ήπειρο» για το Η μάρκα που έχει την απόλυτη μερίδα
2025. του λέοντος στον κόσμο των ηλεκτρικών
Στην Ελλάδα, βρίσκεται στην είναι η BYD. Με ποσοστό 23,7% το κινε-
9η θέση, με ποσοστό 3% (για ζικό brand έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη
των Ελλήνων, που σχεδόν 1/4 την προτι-
το α’ 4μηνο της χρονιάς) μούν όταν θέλουν να αγοράσουν νέο ηλε-
Πολύ διαφορετική είναι η εικόνα στην κτρικό. Η αλήθεια είναι πως και σε ευρω-
Ελλάδα. Με αρκετούς αστερίσκους, βέ- παϊκό επίπεδο η BYD ενισχύει διαρκώς
βαια. Καταρχάς, στην Ελλάδα δεν είναι ίδια τα μερίδιά της, καθώς τον τρέχον Απρίλιο
η αγοραστική δυναμική σε σχέση με ισχυ- δείχνει έτοιμη να ξεπεράσει για πρώτη φο-
ρές ευρωπαϊκές χώρες, δικούς τους κο- ρά στα χρονικά την Tesla, σε μηνιαίες πω-
λοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας (π.χ. λήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
Πολύ πεσμένη για τα δεδομένα της η
Γαλλία και Γερμανία). Έπειτα, πρέπει να συ- Tesla που βρίσκεται στη 2η θέση
νυπολογίσουμε ότι ο Έλληνας οδηγός δύ- Όπως αλήθεια είναι ότι η Tesla κατα-
σκολα… αλλάζει συνήθεια, διατηρώντας γράφει ιστορικές απώλειες εδώ και μεγά-
μία ελαφρά καχυποψία στον κόσμο της λο χρονικό διάστημα. Και στην Ευρώπη,
ηλεκτροκίνησης. Και φυσικά, ακόμη και οι τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα, η αμε-
πιο δεκτικοί προς τα ηλεκτρικά έχουν προ- ρικανική μάρκα δείχνει να μην μπορεί να
βληματισμούς για το διαρκώς αναπτυσσό- γυρίσει το χαρτί. Όι Tesla Fans υποστηρί-
μενο αλλά παραμένον σχετικά ανεπαρκές ζουν ότι η ανανέωση του Model Y (πλέ-
δίκτυο φορτιστών. ον Juniper) έχει περιορίσει την διαθεσιμό-
Αυτά είναι δεδομένα που πρέπει να λά- τητα των Tesla, όμως το αυτοκίνητο έχει
βουμε υπόψη, όμως η μεγαλύτερη διαφο- παρουσιαστεί καιρό και μία τόσο μεγάλη
ροποίηση δεν έχει να κάνει με τι ποσοστό πτώση στις πωλήσεις δεν γίνεται να απο-
ηλεκτρικών αγοράζει ο Έλληνας οδηγός. δοθεί μόνο σε… logistics. Ό βασικός λό-
Αλλά οι μάρκες που εμπιστεύεται κι αυτές γος φαίνεται πως είναι η συμπεριφορά του
που δεν… εμπιστεύεται. Η Volkswagen, ιδιοκτήτη της, Elon Musk. Η εμπλοκή του
λοιπόν, από την 1η θέση στην Ευρώπη στην πολιτική σκηνή των ΗΠΑ (υπέρ του
στην Ελλάδα βρίσκεται μόλις στην 9η θέ- Donald Trump) και όχι μόνο αυτή, δείχνει
ση των προτιμήσεων όσων σκέφτονται να να τον έχει βάλει απέναντι σε πολύ κόσμο.
αγοράσουν καινούργιο ηλεκτρικό αυτο- Και σίγουρα στην Ελλάδα δεν είχαμε μά-
κίνητο. Η γερμανική μάρκα έχει μερίδιο θει να βλέπουμε την Tesla στη 2η θέση, με
αγοράς 3% και 81 πωλήσεις σε ID μοντέ- τόση διαφορά από τον πρώτο (14,2%) και
λα, με στοιχεία που αφορούν εδώ τέσσε- την τρίτη Volvo να ακολουθεί με… άγριες
ρις μήνες πωλήσεων. διαθέσεις. v
S
31 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
31
31
#e-agora-themata_06_2025 internet.indd 31 29/5/2025 12:04:41 µµ