Page 35 - e-agora_THEMATA_07_2025
P. 35
n ΑΠΟΨΕΙΣ Μικρά 2024
Η απόδοση ενός κινητήρα που οι ενισχυμένες βενζίνες βγάζουν παρα-
έχει σχεδιαστεί να καίει 95άρα πάνω χιλιόμετρα, εμείς θα πιστέψουμε
βενζίνη, δεν θα αυξηθεί αν του τα λόγια των εταιριών και θα πούμε ότι
βάλεις 100άρα. δίνουν έως 5% παραπάνω αυτονομία.
Τα περισσότερα «καθημερινά» αυτοκίνη- Ακόμα και τότε, το επιπλέον κόστος της
βενζίνης ανά γέμισμα είναι μεγαλύτερο
τα έχουν κινητήρες, που έχουν κατασκευα- αναλογικά από την επιπλέον αυτονομία
στεί για να καίνε 95άρα βενζίνη. Αυτό ση-
μαίνει ότι δίνουν τη μέγιστη ισχύ τους με τη που προσφέρει. Βέβαια αν βάλεις σε ένα
συγκεκριμένη βενζίνη και δεν κερδίζουν τί- κινητήρα που χρειάζεται 98άρα βενζίνη,
ποτα παραπάνω αν βάλει ο οδηγός 98άρα 95άρα, η αυτονομία θα μειωθεί αφού θα
ή 100άρα, γιατί οι συνθήκες καύσης του κι- γίνεται λάθος καύση, και επιπλέον το μο-
νητήρα δεν είναι απαιτητικές για περισσότε- τέρ δεν θα λειτουργεί σωστά.
ρα οκτάνια. Στην καλύτερη περίπτωση λόγω Τα οκτάνια της βενζίνης αυξά-
των χημικών που έχουν μέσα, οι ενισχύμε-
νες βενζίνες να αφήσουν λιγότερα υπολείμ- νονται λόγω των χημικών προ-
ματα στο θάλαμο καύσης, που όμως δεν γί- σθέτων κι εν μέρη της αρχικής
νεται αντιληπτό άμεσα και δεν επηρεάζει σε επεξεργασίας.
τέτοιο βαθμό την ζωή του κινητήρα, ώστε να Κατά κύριο λόγο η βάση της βενζίνης
αξίζει το επιπλέον κόστος ανά λίτρο.
ανεξαρτήτου οκτανίων είναι η ίδια. Τα οκτά-
Η 100άρα αξίζει μόνο αν ο κινη- νια συνήθως αυξάνονται λόγω των χημι-
τήρας σου είναι υψηλών επιδόσε- κών προσθέτων που ανακατεύονται με την
ων και έχει μεγάλη συμπίεση απλή βενζίνη, ενώ ταυτόχρονα προσθέτο-
Δηλαδή η 100άρα είναι θέμα marketing? νται τα καθαριστικά και αντιτριβικά πρό-
Ξεκάθαρα όχι! Αυτοκίνητα υψηλών επιδό- σθετα, που διαφημίζουν τα πρατήρια. Όι
σεων έχουν αυξημένες απαιτήσεις οκτανί- μεγαλύτερες εταιρίες για τις ενισχυμένες
ων λόγω μεγάλης συμπίεσης. Εδώ έρχεται βενζίνες, προσπαθούν να πάρουν καύσι-
και κουμπώνει αυτό που αναφέραμε παρα- μο όσο πιο ψηλά από την αποστακτική στή-
πάνω, ότι το καύσιμο με περισσότερο οκτά- λη του πετρελαίου (όσο πιο ψηλά, τόσο πιο
νια είναι πιο ανθεκτικό στην αυτανάφλεξη. καθαρή η βενζίνη), αλλά λόγω της μεγά-
Η υψηλή αντικροτικότητα της βενζίνης εί- λης ζήτησης του καύσιμου, αυτό δεν είναι
ναι απαραίτητη ώστε να μην εμφανιστούν πάντα εφικτό. Μπορεί να αυξήσεις και μό-
τα γνωστά σε όλους μας «πυράκια». Μάλι- νο σου τα οκτάνια της βενζίνης, με ειδικά
στα οι ίδιοι κατασκευαστές των αυτοκινήτων πρόσθετα που κυκλοφορούν στην αγορά.
προτείνουν βενζίνη μίνιμουμ 98 οκτανίων.
Fact: Μπορεί στην Ελλά-
Η λιγότερη κατανάλωση που δα, να θεωρούμε την 95άρα,
υπόσχονται οι ενισχυμένες βενζί- «απλή» βενζίνη αλλά σε αρ-
νες, δεν υπερκαλύπτουν το επι- κετές χώρες εκτός Ευρώπης,
πλέον κόστος της τιμής την θεωρούν premium. O λόγος είναι οι
Αν και δεν υπάρχουν ανεξάρτητες σο- βενζίνες εκεί ξεκινάνε από τα 86 και με-
βαρές έρευνες που αποδεικνύουν ότι ρικές φορές ακόμα λιγότερα οκτάνια. v
S
35 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
35
35
#e-agora-themata_07_2025 internet.indd 35 30/6/2025 9:18:31 µµ