Page 27 - e-agora_THEMATA_10_2025
P. 27
n ΑΠΟΨΕΙΣ Μικρά 2024
Και ενώ τα νέας τεχνολογίας πετρελαι- αβλαβείς, όταν βγαίνουν από την εξάτμι-
οκίνητα αυτοκίνητα είναι πλέον πολύ πιο ση σε αυτήν τη μορφή.
καθαρά, ο πόλεμος εναντίον τους, δεν κό-
πασε... Πέφτουν παγκοσμίως οι
Τα παλαιάς τεχνολογίας πωλήσεις των diesel αυτοκι-
diesel αποτελούν πρόβλημα νήτων
Τα στοιχεία του Association of European
Όι «δύσκολοι» κινητήρες πετρελαίου
παλαιάς τεχνολογίας είναι αποδεδειγμέ- Automobile Manufacturers, είναι αμείλι-
να αυτοί που δημιούργησαν το πρόβλημα. κτα. Μέχρι και τα hybrid αυτοκίνητα ξε-
Εδώ πρέπει να παραδεχτούμε πως στην πέρασαν για πρώτη φορά στην ιστορία,
χώρα μας υπάρχουν πολλά από αυτά τα τις πωλήσεις των μοντέλων diesel. Συγκε-
αυτοκίνητα και κυκλοφορούν ελεύθερα. κριμένα, ο ACEA ανακοίνωσε πως πουλή-
Όι εκπομπές NOx αυτών των κινητήρων θηκαν 1.901.239 αυτοκίνητα hybrid στην
είναι ιδιαίτερα επιβλαβείς για την ανθρώ- Ευρώπη το 2021, έναντι 1.901.191 diesel.
πινη υγεία. Ναι, μπορεί η διαφορά να είναι σχεδόν
Όι βιομηχανίες όμως, για να καταφέρουν ανεπαίσθητη, αλλά αν αναλογιστεί κανείς
να πετύχουν τις αυστηρές Euro6 προδια- τις πωλήσεις του 2020, θα καταλάβει πως
γραφές, εφάρμοσαν σύγχρονες τεχνολο- οι εποχές αλλάζουν! Το 2020 είχαν ταξι-
γίες, όπως ο στρατηγικός έλεγχος εκπο- νομηθεί 2.77 εκατομμύρια diesel αυτοκί-
μπών (ECS – Emission Control Strategies) νητα ενώ μέσα σε ένα μόλις χρόνο, έπε-
για την αποφυγή δημιουργίας NOX εντός σαν στα 1.901.191.
του χώρου καύσης, η επανακυκλοφο- Απαγόρευση πώλησης και-
ρία των καυσαερίων (EGR – Εxhaust Gas
Recirculation), οι παγίδες ΝOx (LNT – νούργιων diesel και βενζίνης
Lean NOXTraps) και η επιλεκτική καταλυ- από το 2030 στην Ελλάδα
τική μείωση, με έκχυση χημικού πρόσθε-
του στα καυσαέρια. Δεν είναι πολύς καιρός πριν που η Ελ-
ληνική Κυβέρνηση ανακοίνωσε πως από
Οι νέες τεχνολογίες SCR και το 2030 και μετά απαγορεύει κάθε πώλη-
AdBlue έκαναν «καθαρά» ση καινούργιου αυτοκινήτου με κινητή-
τα νέα diesel ρα diesel και βενζίνης. Στο πλαίσιο ενός
πιο καθαρού περιβάλλοντος για όλους
Το SCR είναι ουσιαστικά ένα φίλτρο κα- τους ανθρώπους, οι κυβερνήσεις τερματί-
τακράτησης σωματιδίων ενώ το AdBlue εί- ζουν τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινή-
ναι ένα ειδικό χημικό υγρό που «σκοτώ- των με κινητήρες εσωτερικής καύσης και
νει» τα καυσαέρια. Αυτό το υγρό αντιδρά προωθούν με μανία τα ηλεκτρικά μοντέλα.
με τους ρύπους NOx, μειώνοντάς τους στα Ακόμα και αν οι νέες τεχνολογίες αποδε-
συστατικά μέρη τους, του αζώτου, του νε- δειγμένα, βελτίωσαν σε εξαιρετικό βαθμό
ρού και του διοξειδίου του άνθρακα. Έτσι τους ρύπους που εκπέμπουν τα καινούρ-
λοιπόν, οι ρύποι είναι αποτελεσματικά για αυτοκίνητα, αυτό δεν ήταν αρκετό. v
S
27 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
27
27
#e-agora-themata_10_2025.indd 27 1/10/2025 4:07:54 µµ