Page 53 - 06_2023
P. 53

n ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ


                                                                              περιοριστούμε όμως σε αυτά που λειτουρ-
                                                                              γούν με λάδι, τα οποία ονομάζονται υδραυ-
                                                                              λικά. Στο εσωτερικό του αμορτισέρ υπάρχει
                                                                              λάδι, αλλά και ένα έμβολο που κινείται μέ-
                                                                              σα στο λιπαντικό όταν το αυτοκίνητο περνά
                                                                              από μία ανωμαλία. Μόλις το αυτοκίνητο πε-
               μα που σπανίως θα παρουσιάσει οπτικές εν-                      ράσει από μία λακκούβα, για παράδειγμα,
               δείξεις που «μαρτυρούν» ότι έχει φτάσει η                      το έμβολο θα αναγκαστεί να κινηθεί μέσα

               ώρα της αντικατάστασης. Πριν δούμε, όμως,                      στον στεγανοποιημένο θάλαμο του αμορ-
               πότε πρέπει να προχωρήσουμε σε αλλαγή                          τισέρ. Το λάδι είναι εκεί για να εμποδίσει
               των αμορτισέρ, αξίζει να αναλύσουμε συνο-                      την κίνηση του εμβόλου και να το «φρενά-
               πτικά τον τρόπο λειτουργίας τους.                              ρει», με αποτέλεσμα να σταματήσει άμεσα
                                                                              η ταλάντωση του οχήματος. Αν δεν υπήρ-
               Τρόπος λειτουργίας των                                         χε το λάδι, το έμβολο θα κινούνταν ελεύθε-

               αμορτισέρ                                                      ρα μέσα στο αμορτισέρ, χωρίς να συναντά
                                                                              κάποια αντίσταση και η ταλάντωση θα συ-
                 Το αμορτισέρ αποτελεί το σημαντικότερο
               μέρος της ανάρτησης και υπάρχει ένα για                        νεχιζόταν. Κάτι τέτοιο θα γινόταν εξαιρετικά

               τον έλεγχο της κίνησης του κάθε τροχού.                        επικίνδυνο και η ταλάντωση θα συνεχιζό-
               Σκοπός του είναι να αποσβένει τις ταλαντώ-                     ταν και μετά το πέρασμα από τη λακκούβα.
               σεις που δημιουργούνται λόγω των ανωμα-                        Πότε πρέπει να γίνει αντικα-
               λιών του οδοστρώματος, αυτός είναι ο λό-
               γος που ονομάζεται και «αποσβεστήρας».                         τάσταση;
               Πώς γίνεται, όμως, κάτι τέτοιο; Στη σύγχρο-                      Όπως ήδη αναφέραμε, ο έλεγχος της κα-
               νη αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί κανείς να                       τάστασης των αμορτισέρ δεν είναι εύκολη
               συναντήσει  πολλών  ειδών  αμορτισέρ,  ας                      υπόθεση. Όπτικά σημάδια που μαρτυρούν
































                                                                                                                         S

                                                   53 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora-proionda-all-06-23NEW.indd   53                                                                24/5/2023   3:48:21 µµ
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58