Page 7 - 06_2023
P. 7
n AFTER SALES
Ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι του κι-
• Τέλος το ειδικό βάρος των λιπαντικών
είναι, είναι το βάρος ορισμένου όγκου λα- νητήρα είναι το φίλτρο λαδιού, το οποίο
διού σε σχέση με το βάρος ίσου όγκου νε- φροντίζει να «φιλτράρει» κάθε τι που «μο-
ρού. Το ειδικό βάρος του λαδιού είναι πε- λύνει» το λάδι. Βλέπετε στο σύστημα λί-
ρίπου 0,9. πανσης δεν πρέπει να περάσει κανενός εί-
δους βρωμιά αν θέλετε να έχετε το κεφάλι
Λιπαντικά για πετρελαιοκι- σας ήσυχο.
Προβλήματα επίσης μπορεί να προκαλέ-
νητήρες EURO 4 - 5 - 6 και σει η ύπαρξη καυσίμου ή ψυκτικού στο λι-
φίλτρο λαδιού παντικό. Για αυτούς τους λόγους, πρέπει
Στους πετρελαιοκινητήρες προδιαγρα- να γίνεται συχνά έλεγχος και αλλαγή του
φών EURO 4-5-6 κατά κανόνα χρησιμο- φίλτρου όταν χρειάζεται.
ποιείται από τους κατασκευαστές λάδι κι- Το λιπαντικό και η σχέση
νητήρα προδιαγραφών ACEA C2 ή C3. του με το φίλτρο σωματιδί-
Λάδι που ικανοποιεί αποκλειστικά τις προ-
διαγραφές ACEA A3/B4 έχει πολύ υψηλή ων DPF
αναλογία SAPS, με αποτέλεσμα μια αυ- Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου είναι
ξημένη συσσώρευση καταλοίπων καύσης ένα φίλτρο, που βρίσκεται τοποθετημέ-
στο φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου. νο στο σύστημα εξαγωγής μετά τον κύριο
Αντίθετα, λιπαντικό που ικανοποιεί απο- καταλυτικό μετατροπέα, το οποίο συγκε-
κλειστικά τις προδιαγραφές ACEA C1 έχει ντρώνει τα σωματίδια του πετρελαίου (αι-
πολύ χαμηλή αναλογία SAPS, με αποτέλε- θάλη) που εκπέμπονται από τα καυσαέρια
σμα αυξημένη φθορά κινητήρα. του πετρελαιοκινητήρα.
S
#e-agora-proionda-all-06-23NEW.indd 7 24/5/2023 3:46:30 µµ