Page 85 - 06_2023
P. 85
n ΕΛΑΣΤΙΚΑ
χο έχουν τη μέγιστη οικονομία. Το πέλμα
τους, η χημική τους σύσταση, το βάρος
τους και η επιφάνεια του αποτυπώματος
στο δρόμο είναι ειδικά εξελιγμένα ώστε η
αντίσταση κύλισης να είναι μειωμένη κατά
10%. Αυτή η μείωση επιτρέπει οικονομία
καυσίμου που φτάνει μέχρι και το 5%, που
σε χρήματα μεταφράζεται έως και 100 ευ-
ρώ το χρόνο. Άρα σε 4 χρόνια που συνή-
θως είναι η διάρκεια ζωής των ελαστικών,
ο καταναλωτής μπορεί να έχει κερδίσει
μέχρι 400 ευρώ, όσο το μέσο κόστος μιας
4άδας ελαστικών.
συνυπολογίζεται και το μειωμένο ποσοστό
Δίνουν περισσότερη αυτονο- διοξείδιο του άνθρακα που θα παράγει το
μία στα ηλεκτρικά μοντέλα ίδιο το αυτοκίνητου, αφού απαιτείται λιγό-
τερη ενέργεια για να υπερνικηθεί η τριβή
Αρκετά eco ελαστικά είναι κατάλληλα των ελαστικών.
και για ηλεκτρικά μοντέλα αφού έχουν ει-
δικές προδιαγραφές ως προς το βάρος. Η Δεν χάνουν σε φρενάρισμα
μειωμένη αντίσταση που προσφέρουν, δί- και πρόσφυση
νουν έως 7% περισσότερη αυτονομία στα Ήρθε η στιγμή να σταματήσουμε να δι-
ηλεκτρικά οχήματα, νούμερο που μπορεί αιωνίζουμε τη φήμη ότι τα eco ελαστικά
να κάνει τη διαφορά και να βοηθήσει τον δεν προσφέρουν ασφάλεια. Πράγματι τα
οδηγό να φτάσει στο σταθμό φόρτισης. πρώτα λάστιχα χαμηλής αντίστασης είχαν
Επιπλέον, ο θόρυβος που παράγουν είναι σημαντικά μειονεκτήματα στο τομέα των
αρκετά μικρότερος σε σχέση με τα «πα- επιδόσεων και του κρατήματος, αλλά
ραδοσιακά» ελαστικά, κάτι που έρχεται σε πλέον έχουν αλλάξει πολ-
αρμονία με την «ησυχία» των ηλεκτρικών. λά. Γεμάτα νέες τεχνο-
Μάλιστα αρκετές είναι οι αυτοκινητοβιο- λογίες, τα συγκεκρι-
μηχανίες που επιλέγουν τέτοιας τεχνολο- μένα ελαστικά έχουν
γίας ελαστικά για πρώτη τοποθέτηση. κάνει άλματα και δεν
180 κιλά λιγότερο Co2 στο είναι λίγες οι φορές
που σε δοκιμές έχουν
περιβάλλον «χτυπήσει» υψηλές θέ-
Όπως προείπαμε, τα ελαστικά χαμηλής σεις, αφήνοντας πίσω δι-
αντίστασης κύλισης κάνουν καλό και στο άσημα ονόματα. Μπορεί
περιβάλλον. Συγκεκριμένα παράγουν 180 ακόμα να μην είναι κατάλ-
κιλά λιγότερο CO2 σε σχέση με τα «παρα- ληλα για πίστα ή υπερεπιδό-
δοσιακά» ελαστικά κατά τη διάρκεια της σεις, αλλά ο μέσος οδηγός δεν
ζωής τους. Σε αυτό το νούμερο πρέπει να θα έχει κανένα παράπονο. v
85 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-proionda-all-06-23NEW.indd 85 24/5/2023 3:49:29 µµ