Page 13 - e-agora_Proionta_07_2023
P. 13
n SERVICE
Μην αλλάζεις υπερβολικά Ξεκουράζει το χέρι στο λε-
γρήγορα τις σχέσεις βιέ και δεν πατάς τέρμα το
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσπα- συμπλέκτη
θείς να αλλάξεις την σχέση μέσα σε κλά- Το να αφήνεις το χέρι σας πάνω στο λε-
σματα δευτερολέπτου! Προσπαθώντας να βιέ είναι σχεδόν καταστροφικό για το κι-
το παίξεις Vin Diesel, το μόνο που κατα- βώτιο. Το πρόσθετο βάρος ζορίζει την
φέρνεις είναι να φθείρεις τα γρανάζια που περόνη αλλαγής και τα γρανάζια, φθείρο-
αντιστοιχούν στην εκάστοτε σχέση. Ό λό- ντας τα πολύ πιο γρήγορα. Στη ίδια λογι-
γος είναι ότι το γρανάζι του σασμάν δεν κή κυμαίνεται και η φθορά που προέρχε-
προλαβαίνει να προσαρμοστεί στη ταχύτη- ται από το μη σωστό ή έγκαιρο πάτημα του
τα του δρόμου, με αποτέλεσμα να προκα- συμπλέκτη κατά την διάρκεια της αλλαγής
λείται από αυξημένη φθορά έως και σπά- της σχέσης. Αν δεν προσέχεις, το σασμάν
σιμο. Μάλιστα τα θραύσματα που μπορούν θα παραπονεθεί με ένα ανατριχιαστικό θό-
να δημιουργηθούν από την βίαιη αλλαγή, ρυβο, που προκύπτει από το γεγονός ότι
αναμειγνύονται με το λάδι και χαλάνε τη οι συγχρονισμένοι δακτύλιοι δεν μπορούν
σύνθεση, μη επιτρέποντας σε ρουλεμάν να φέρουν τα γρανάζια στην ίδια ταχύτητα
και γρανάζι να λιπαίνονται σωστά, με ότι κατά τη διαδικασία της αλλαγής. Εννοεί-
μπορεί να συνεπάγεται αυτό στη ζωή του ται ότι ο συγκεκριμένος ήχος συνοδεύεται
κιβωτίου. Άλλαξε σχέση πιο αργά και με από αυξημένη φθορά έως και «κούρεμα»
προσοχή ώστε να μειώσεις στο ελάχιστο των γραναζιών.
την όποια φθορά (διότι αυτή πάντα υπάρ-
χει) αλλά και να μειώσεις την πιθανότητα Δεν το συντηρείς σωστά
να επιλέξεις μικρότερη αντί μεγαλύτερη
σχέση. Ένα λάθος που μπορεί να σου κο- Η βαλβολίνη είναι το «μαγικό ζουμί»
στίσει και τον ίδιο τον κινητήρα. στη ζωή του σασμάν. Η αλλαγή της κάθε
80.000 με 120.000 χιλιόμετρα (ή 6 με 8
Βάζεις όπισθεν τη στιγμή που χρόνια) μπορεί να σε γλιτώσει από αρ-
το αυτοκίνητο κυλά μπροστά κετά έξοδα. Ακόμα κι όταν οι κατασκευ-
αστές αναφέρουν ότι δεν χρειάζεται
Τόσο σε χειροκίνητο, όσο και σε αυτόμα- αλλαγή ποτέ, καλό είναι να την ανανε-
το σασμάν, όταν θέλεις να βάλεις όπισθεν ώνεται, διότι η βαλβολίνη χάνει τις ιδι-
σιγουρέψουν ότι το αυτοκίνητο είναι σταμα- ότητες της με την πάροδο του χρόνου.
τημένο. Για να κινηθεί το αυτοκίνητο προς Επίσης με την αλλαγή, φεύγουν τα όποια
τα πίσω εμπλέκεται ένα ξεχωριστό γρανά- ρινίσματα που μπορεί να υπάρχουν, επι-
ζι, το όποιο δεν είναι συγχρονισμένο με τα τρέποντας καλύτερη λίπανση. Μάλιστα
υπόλοιπα, με αποτέλεσμα η φθορά που έχει παρατηρηθεί, ειδικά σε αυτόματα
του προκαλείται στο «κούμπωμα» τη στιγ- κιβώτια, μετά την αλλαγή να έχουν πο-
μή που το όχημα τσουλάει προς τα εμπρός λύ πιο ομαλές αλλαγές. Τέλος μην πα-
να είναι πραγματικά μεγάλη. Το ίδιο ισχύει ραλείπεις να τσεκάρεις συχνά το σασμάν
κι όταν από όπισθεν βάζεις πρώτη. για διαρροές. v
13 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-proionda-all-07-23NEW.indd 13 30/6/2023 7:05:04 µµ