Page 12 - 01_2024
P. 12

n n n                                                n AFTER SALES



                                                                              ογόνηση γίνεται με την αύξηση της θερ-
                                                                              μοκρασίας των καυσαερίων από τον εγκέ-
                                                                              φαλο  ECU  διαχείρισης  του  κινητήρα  με
                                                                              μία σειρά ενεργειών. Η αύξηση της θερ-
                                                                              μοκρασίας επιτυγχάνεται με διάφορα μέ-
                                                                              σα, με κυριότερη τους επακόλουθους με-
                                                                              ταψεκασμούς καυσίμου, όπου το άκαυστο
                                                                              καύσιμο πηγαίνει και καίγεται στον κατα-

                                                                              λύτη του οχήματος αυξάνοντας την θερ-
                                                                              μοκρασία των καυσαερίων για να καεί η
                                                                              αιθάλη.
                                                                                H θερμοκρασία των καυσαερίων αυξά-
                                   Προβλήματα επίσης μπορεί να προκαλέ-       νει πάνω από τους 650 °C. Στην περίπτω-
                                 σει η ύπαρξη καυσίμου ή ψυκτικού στο λι-     ση  αυτή,  το  άκαυστο  πετρέλαιο  αναμει-

                                 παντικό. Για αυτούς τους λόγους, πρέπει      γνύεται  με  το  λιπαντικό  του  κινητήρα  το
                                 να γίνεται συχνά έλεγχος και αλλαγή του      οποίο, ειδικά αν οι καταστάσεις ενεργητι-
                                 φίλτρου όταν χρειάζεται.                     κής αναζωογόνησης είναι επαναλαμβανό-

                                 Το λιπαντικό και η σχέση                     μενες υφίσταται αραίωση.
                                 του με το φίλτρο σωματιδί-                   Πώς γίνεται η ανάφλεξη

                                 ων DPF                                       στους πετρελαιοκινητήρες;

                                   Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου είναι         Aνάφλεξη του μίγματος στους κινητή-
                                 ένα  φίλτρο,  που  βρίσκεται  τοποθετημέ- ρες  diesel,  επιτυγχάνεται  από  την  ανά-
                                 νο στο σύστημα εξαγωγής μετά τον κύριο  μιξη  του  συμπιεσμένου  αέρα,  ο  οποίος
                                 καταλυτικό μετατροπέα, το οποίο συγκε- βρίσκεται σε υψηλή θερμοκρασία, με το

                                 ντρώνει τα σωματίδια του πετρελαίου (αι- πετρέλαιο, μέσα στο θάλαμο καύσης του
                                 θάλη) που εκπέμπονται από τα καυσαέρια  κυλίνδρου.
                                 του πετρελαιοκινητήρα.                         Στους σύγχρονους κινητήρες που διαθέ-
                                   Μετά από μία περίοδο το φίλτρο γεμίζει  τουν turbo μεταβλητής γεωμετρίας, η πί-
                                 και είναι αναγκαίο να καούν τα σωματίδια  εση κατά τη φάση της συμπίεσης του αέ-
                                 αιθάλης (ΡΜ) που έχουν συσσωρευτεί για  ρα, μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 200 bar
                                 να αναγεννηθεί το φίλτρο σωματιδίων πε- με αποτέλεσμα η θερμοκρασία να αγγίζει
                                 τρελαίου.  Τα  συσσωρευμένα  λοιπόν  σω- τους 1.250 βαθμούς. Σε αυτή τη θερμο-
                                 ματίδια καίγονται μέσα από μια διαδικασία    κρασία το πετρέλαιο που ψεκάζεται στους

                                 η οποία ονομάζεται αναγέννηση ή αναζω-       κυλίνδρους αναφλέγεται αυτόματα.
                                 ογόνηση του φίλτρου αιθάλης.                   Για αυτό το λόγο άλλωστε οι diesel κινη-
                                   H  συγκεκριμένη  διαδικασία  ονομάζεται  τήρες είναι και πιο οικονομικοί. Επειδή το

                                 παθητική, όταν τα σωματίδια αιθάλης καί- υψηλά συμπιεσμένο καύσιμο μίγμα, δίνει
                                 γονται σε κανονικές συνθήκες οδήγησης  μεγαλύτερη πίεση-ώθηση στο κατέβασμα
                                 χωρίς την επέμβαση της διαχείρισης του  του πιστονιού, στοιχείο που προκαλεί την
                                 κινητήρα.  Αντίθετα  η  ενεργητική  αναζω- οικονομία καυσίμου.


                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 12




          #e-agora-proionda-all-01_2024.indd   12                                                                 8/1/2024   3:36:15 µµ
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17