Page 12 - 01_2024
P. 12
n n n n AFTER SALES
ογόνηση γίνεται με την αύξηση της θερ-
μοκρασίας των καυσαερίων από τον εγκέ-
φαλο ECU διαχείρισης του κινητήρα με
μία σειρά ενεργειών. Η αύξηση της θερ-
μοκρασίας επιτυγχάνεται με διάφορα μέ-
σα, με κυριότερη τους επακόλουθους με-
ταψεκασμούς καυσίμου, όπου το άκαυστο
καύσιμο πηγαίνει και καίγεται στον κατα-
λύτη του οχήματος αυξάνοντας την θερ-
μοκρασία των καυσαερίων για να καεί η
αιθάλη.
H θερμοκρασία των καυσαερίων αυξά-
Προβλήματα επίσης μπορεί να προκαλέ- νει πάνω από τους 650 °C. Στην περίπτω-
σει η ύπαρξη καυσίμου ή ψυκτικού στο λι- ση αυτή, το άκαυστο πετρέλαιο αναμει-
παντικό. Για αυτούς τους λόγους, πρέπει γνύεται με το λιπαντικό του κινητήρα το
να γίνεται συχνά έλεγχος και αλλαγή του οποίο, ειδικά αν οι καταστάσεις ενεργητι-
φίλτρου όταν χρειάζεται. κής αναζωογόνησης είναι επαναλαμβανό-
Το λιπαντικό και η σχέση μενες υφίσταται αραίωση.
του με το φίλτρο σωματιδί- Πώς γίνεται η ανάφλεξη
ων DPF στους πετρελαιοκινητήρες;
Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου είναι Aνάφλεξη του μίγματος στους κινητή-
ένα φίλτρο, που βρίσκεται τοποθετημέ- ρες diesel, επιτυγχάνεται από την ανά-
νο στο σύστημα εξαγωγής μετά τον κύριο μιξη του συμπιεσμένου αέρα, ο οποίος
καταλυτικό μετατροπέα, το οποίο συγκε- βρίσκεται σε υψηλή θερμοκρασία, με το
ντρώνει τα σωματίδια του πετρελαίου (αι- πετρέλαιο, μέσα στο θάλαμο καύσης του
θάλη) που εκπέμπονται από τα καυσαέρια κυλίνδρου.
του πετρελαιοκινητήρα. Στους σύγχρονους κινητήρες που διαθέ-
Μετά από μία περίοδο το φίλτρο γεμίζει τουν turbo μεταβλητής γεωμετρίας, η πί-
και είναι αναγκαίο να καούν τα σωματίδια εση κατά τη φάση της συμπίεσης του αέ-
αιθάλης (ΡΜ) που έχουν συσσωρευτεί για ρα, μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 200 bar
να αναγεννηθεί το φίλτρο σωματιδίων πε- με αποτέλεσμα η θερμοκρασία να αγγίζει
τρελαίου. Τα συσσωρευμένα λοιπόν σω- τους 1.250 βαθμούς. Σε αυτή τη θερμο-
ματίδια καίγονται μέσα από μια διαδικασία κρασία το πετρέλαιο που ψεκάζεται στους
η οποία ονομάζεται αναγέννηση ή αναζω- κυλίνδρους αναφλέγεται αυτόματα.
ογόνηση του φίλτρου αιθάλης. Για αυτό το λόγο άλλωστε οι diesel κινη-
H συγκεκριμένη διαδικασία ονομάζεται τήρες είναι και πιο οικονομικοί. Επειδή το
παθητική, όταν τα σωματίδια αιθάλης καί- υψηλά συμπιεσμένο καύσιμο μίγμα, δίνει
γονται σε κανονικές συνθήκες οδήγησης μεγαλύτερη πίεση-ώθηση στο κατέβασμα
χωρίς την επέμβαση της διαχείρισης του του πιστονιού, στοιχείο που προκαλεί την
κινητήρα. Αντίθετα η ενεργητική αναζω- οικονομία καυσίμου.
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 12
#e-agora-proionda-all-01_2024.indd 12 8/1/2024 3:36:15 µµ