Page 14 - 05_2024
P. 14

n n n                                               n AFTER SALES



                                 Το 70% των ικανοποιημέ-                      (brands),  βασίζουν  τη  στρατηγική  τους
                                 νων από τη μάρκα τους την                    στη  θεμελίωση  γερών  σχέσεων  με  τους
                                                                              πελάτες, που θα οδηγήσουν στη λεγόμε-
                                 ξαναγοράζουν                                 νη «αφοσίωσή» τους (loyalty). Στο μάρκε-

                                   Είναι γνωστό ότι οι μάρκες έχουν πολύ      τινγκ αυτός ο όρος αντιστοιχεί σε ένα πο-

                                 σημαντικά  έσοδα  από  τους  πελάτες  που    λύ υψηλό επίπεδο ικανοποίησης, το οποίο
                                 επιλέγουν τις εξουσιοδοτημένες αντιπρο-      έρχεται ως αποτέλεσμα όχι μόνο των τε-
                                 σωπείες για να κάνουν service στο αυτο-      χνικών  χαρακτηριστικών  του  προϊόντος,
                                 κίνητό τους. Επίσης, έρευνα έχει δείξει ότι   αλλά  -κυρίως-  ως  αποτέλεσμα  της  after
                                 η ικανοποίηση των πελατών από ένα αυ-        sales εξυπηρέτησης. Έχει αποδειχτεί ότι,
                                 τοκίνητο,  στο  70%  των  περιπτώσεων  θα    ακόμη κι αν ο πελάτης δεν είναι απολύ-
                                 τους κάνει να ξαναγοράσουν μελλοντικά        τως  ευχαριστημένος  με  το  αυτοκίνητο

                                 όχημα της ίδιας μάρκας. Όμως τι ακριβώς      που  αγόρασε  (π.χ.  λόγω  κάποιας  ξαφνι-
                                 σημαίνει  «ικανοποίηση  του  πελάτη»;  Και   κής βλάβης), η εξυπηρέτηση των υπαλλή-
                                 ποιοι παράγοντες την επηρεάζουν; Τα τε-      λων ενός εξουσιοδοτημένου συνεργείου
                                 λευταία 25 χρόνια, έχει παρατηρηθεί μία      μπορεί σε μεγάλο βαθμό να αντιστρέψει
                                 σημαντική αλλαγή στην παγκόσμια αγορά:       το κλίμα.
                                 Το μάρκετινγκ έχει στρέψει το βάρος της      Αν βγει η φήμη στα συνερ-
                                 οικονομίας από το ίδιο το προϊόν, περισ-
                                 σότερο προς τις υπηρεσίες που προσφέ-        γεία, δύσκολα «γυρνάει»,
                                 ρονται στον πελάτη γύρω από το προϊόν.       ακόμα κι αν διορθωθούν
                                 Στον τομέα του αυτοκινήτου, μεγάλο κομ-

                                 μάτι της εξυπηρέτησης των πελατών δια-         Έχει  αποδειχτεί  επανειλημμένα  στην
                                 μορφώνεται από το after-sales. Τέσσερις      αγορά  του  αυτοκινήτου  ότι  αν  βγει  μία
                                 παράγοντες  είναι  οι  πιο  σημαντικοί  στον   κακή φήμη για κάποια μάρκα, ακόμη κι
                                 συγκεκριμένο  τομέα:  Αξιοπιστία,  ταχύτη-   αν αυτή βελτιωθεί μελλοντικά, το πιο πι-
                                 τα ανταπόκρισης, τεχνογνωσία και ευγενι-     θανό είναι να μην καταφέρει να ξεφορτω-
                                 κή εξυπηρέτηση.                              θεί τη «ρετσινιά». Το ίδιο όμως δεν ισχύει
                                                                              αντίστροφα: αν κάποια μάρκα έχει καλή
                                 Κακές συμπεριφορές αμαυ-                     προϊστορία στο after sales και χειροτερέ-

                                 ρώνουν τη μάρκα για πολλά                    ψει, οι ψίθυροι γρήγορα θα γίνουν φω-
                                                                              νές. Για να χτιστεί λοιπόν η φήμη, χρειά-
                                 χρόνια                                       ζεται πολύ κόπο, οργάνωση, διάρκεια και

                                   Ό τελευταίος παράγοντας, παρόλο που        πολύ καλή εξυπηρέτηση (αυτό παίζει τον
                                 μπορεί  να  μην  φαίνεται  και  τόσο  σημα-  πιο σπουδαίο ρόλο). Εμείς στα test συ-
                                 ντικός στη στρατηγική μιας εταιρείας, ενι-   νεργείων  που  κάνουμε  ως  autoagora,
                                 σχύει  την  πρώτη  εντύπωση  που  «χτίζει»   τις απρόβλεπτες ταλαιπωρίες και τις κα-

                                 ο πελάτης όταν επισκέπτεται την εξουσι-      κές συμπεριφορές τις βαθμολογούμε με
                                 οδοτημένη  αντιπροσωπεία  μιας  μάρκας       διπλό βαθμό, καθώς ξέρουμε ότι έχει δι-
                                 για  service.  Στην  παγκόσμια  αγορά,  με-  πλάσια αξία για τον καταναλωτή (σύμφω-
                                 ρικές από τις κορυφαίες διεθνείς μάρκες      να με αυτά που μας λέτε).  v


                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 14




          #e-agora-proionda-all-05_2024.indd   14                                                                 2/5/2024   2:41:30 µµ
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19