Page 6 - 07_2024
P. 6
n n n n AFTER SALES
τίου ταχυτήτων. Αντίστοιχα, το πλατό εί- νω στο πλατό και περιστρέφεται μαζί με
ναι βιδωμένο στο σφόνδυλο του κινητήρα αυτό. Όταν πατάς ξανά το πεντάλ, ο δί-
και θεωρείται συνέχεια του στροφαλοφό- σκος απομακρύνεται, γλιστρώντας πάνω
ρου άξονα για κινείται στις ίδιες στροφές στον άξονα του κιβωτίου, απομονώνο-
με αυτές του κινητήρα. ντας έτσι το κιβώτιο ταχυτήτων από τον
κινητήρα.
Πώς δουλεύουν;
Η σύνδεση των παραπάνω εξαρτημάτων Γιατί φθείρεται ο δίσκος-
με το πεντάλ γίνεται είτε υδραυλικά με πλατό & πότε πρέπει να τον
σωλήνα, είτε μηχανικά με συρματόσχοινο. αλλάξω;
Με την βοήθεια του μηχανισμού του συ-
μπλέκτη, ο δίσκος πιέζεται από το πλατό Αναμενόμενο είναι η συχνή χρήση
πάνω στο σφόνδυλο. Κάπως έτσι, προκύ- του συμπλέκτη σημαίνει και μεγαλύτερη
πτει τριβή ανάμεσα στο πλατό και το δίσκο φθορά σε δίσκο-πλατό. Υπάρχουν συγκε-
που περιστρέφεται μαζί με τον άξονα ει- κριμένα λάθη που πρέπει να αποφύγεις
σόδου του κιβωτίου ταχυτήτων, παράγεται για να επεκτείνεις τη διάρκεια ζωής στο
ροπή από τον κινητήρα η οποία μεταφέρε- πακέτο δίσκο-πλατό. Κατά κανόνα, ένα
ται στο κιβώτιο και κατόπιν μεταδίδεται στο εργοστασιακό πακέτο βγάζει πάνω από
διαφορικό και τους τροχούς. 80-100.000 χλμ., με την αλλαγή του συ-
Αυτά ισχύουν μόλις πατήσουμε το αρι- στήματος να εξαρτάται και από την χρή-
στερό πεντάλ. Όταν δεν ασκείται πίε- ση που κάνεις. Ό κυριότερος εχθρός του
ση, ο δίσκος πιέζεται από ελατήρια πά- συστήματος είναι η θερμότητα, με το ση- S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 6
#e-agora-proionda-all-07_2024NEW.indd 6 19/7/2024 2:39:23 µµ