Page 9 - 12_2024
P. 9

n AFTER SALES



               σε κανονικές συνθήκες οδήγησης χωρίς την
               επέμβαση της διαχείρισης του κινητήρα. Αντί-
               θετα η ενεργητική αναζωογόνηση γίνεται με
               την αύξηση της θερμοκρασίας των καυσαε-
               ρίων από τον εγκέφαλο ECU διαχείρισης του
               κινητήρα με μία σειρά ενεργειών. Η αύξηση
               της  θερμοκρασίας  επιτυγχάνεται  με  διάφο-
               ρα μέσα, με κυριότερη τους επακόλουθους
               μεταψεκασμούς καυσίμου, όπου το άκαυστο

               καύσιμο πηγαίνει και καίγεται στον καταλύτη
               του οχήματος αυξάνοντας την θερμοκρασία
               των καυσαερίων για να καεί η αιθάλη.
                 H θερμοκρασία των καυσαερίων αυξά-                           Τι είναι δείκτης ιξώδους και
               νει πάνω από τους 650 °C. Στην περίπτω-                        lowSAPS;
               ση  αυτή,  το  άκαυστο  πετρέλαιο  αναμει-
               γνύεται  με  το  λιπαντικό  του  κινητήρα  το                    Το ιξώδες φανερώνει πόσο παχύρευστο
               οποίο, ειδικά αν οι καταστάσεις ενεργητι-                      είναι ένα λιπαντικό. Το ιξώδες του λαδιού
                                                                              πρέπει να μεταβάλλεται μέσα σε ορισμένα
               κής αναζωογόνησης είναι επαναλαμβανό-                          όρια, ανάλογα με τη μεταβολή της θερμο-

               μενες υφίσταται αραίωση.
                                                                              κρασίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, για-
               Πώς γίνεται η ανάφλεξη                                         τί κατά την αρχική εκκίνηση του κινητήρα

               στους πετρελαιοκινητήρες;                                      πρέπει το λάδι να φτάνει αμέσως στις τρι-
                                                                              βόμενες επιφάνειες.
                  Aνάφλεξη του μίγματος στους κινητήρες                         Όταν όμως ο κινητήρας ζεσταθεί, το πάχος
               diesel, επιτυγχάνεται από την ανάμιξη του                      της  μεμβράνης  αυτής  πρέπει  να  διατηρεί-
               συμπιεσμένου αέρα, ο οποίος βρίσκεται σε                       ται σταθερό, ώστε να αποφεύγεται η επαφή
               υψηλή θερμοκρασία, με το πετρέλαιο, μέ-                        των μεταλλικών επιφανειών. Για τη μέτρηση

               σα στο θάλαμο καύσης του κυλίνδρου.                            του ιξώδους υπάρχουν διάφορες μονάδες.
                 Στους σύγχρονους κινητήρες που διαθέ-                        Μια μονάδα που είναι αποδεκτή απo όλες
               τουν turbo μεταβλητής γεωμετρίας, η πί-                        τις χώρες είναι το σεντιστόουκ (centistoke).
               εση κατά τη φάση της συμπίεσης του αέ-                         Ένα λάδι έχει ιξώδες ένα σεντιστόουκ όταν
               ρα, μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 200 bar                      η  αντίσταση  στη  ροή  του  συμπεριφέρεται
               με αποτέλεσμα η θερμοκρασία να αγγίζει                         όπως το νερό σε θερμοκρασία 20°C.
               τους 1.250 βαθμούς. Σε αυτή τη θερμο-                            Τα λιπαντικά low SAPS είναι τα πιο δια-
               κρασία το πετρέλαιο που ψεκάζεται στους                        δεδομένα και έχουν σχεδιαστεί ώστε να
               κυλίνδρους αναφλέγεται αυτόματα.                               είναι  φιλικά  με  τα  μοντέρνα  συστήματα
                 Για αυτό το λόγο άλλωστε οι diesel κινη-                     επεξεργασίας  των  καυσαερίων.  Τα  στοι-
               τήρες είναι και πιο οικονομικοί. Επειδή το                     χεία  της  θειικής  τέφρας  του  φωσφόρου

               υψηλά συμπιεσμένο καύσιμο μίγμα, δίνει                         και του θείου που διαθέτουν στη σύστα-
               μεγαλύτερη πίεση-ώθηση στο κατέβασμα                           σή τους αυξάνουν την απόδοση λίπανσης
               του πιστονιού, στοιχείο που προκαλεί την                       του λιπαντικού του κινητήρα, με συνέπεια
               οικονομία καυσίμου.                                            να  συσσωρεύονται  λιγότερα  κατάλοιπα


                                                   9 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora-proionda-all-12_2024.indd   9                                                                  5/12/2024   1:49:28 µµ
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14