Page 71 - 01_2025
P. 71
n ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ρα της κατασκευής τους. Τέλος, τα ελα-
στικά πρέπει να αντικαθίστανται και όταν
έχει μειωθεί σημαντικά το πέλμα τους και
ακριβώς εδώ έρχονται οι δείκτες φθοράς
ελαστικού.
Αυτές οι μικρές παύλες, λοιπόν, βρί-
σκονται στις διαμήκεις αυλακώσεις του
ελαστικού και αποτελούν το μέτρο σύ-
γκρισης για το υπολειπόμενο πέλμα μέ-
χρι το όριο φθοράς. Σε περίπτωση δη-
λαδή που το υπόλοιπο πέλμα έρθει στο
ίδιο ύψος με αυτό των δεικτών, η αντι-
κατάσταση είναι επιβεβλημένη. Στις πε-
ρισσότερες περιπτώσεις, το ύψος του
δείκτη φθοράς αγγίζει τα 1,6 χλστ. στα
θερινά ελαστικά αυτοκινήτων και, όπως
είναι λογικό, με τέτοιο βάθος χάραξης
είναι ακατάλληλα για χρήση. Ενδεικτι-
κά, ένα ολοκαίνουριο ελαστικό έχει αυ-
λακώσεις ύψους 8 χλστ. και τα 3 με 4
χλστ. είναι ένα καλό όριο για να προχω-
ρήσουμε σε αντικατάσταση. Ταυτόχρο-
να, οι δείκτες φθοράς ελαστικού είναι
σημαντικό μέτρο σύγκρισης και της κα-
τανομής της φθοράς, δηλαδή είναι πιο
εύκολο να διαπιστώσει ο οδηγός έπειτα
από έναν οπτικό έλεγχο ότι τα ελαστικά
δε φθείρονται ομοιόμορφα.
Πώς θα εντοπίσω τους δεί-
κτες φθοράς ελαστικού;
Στο πέλμα (επιφάνεια που έρχεται σε
επαφή με το έδαφος) κάθε είδους ελα- τος βρίσκεται μία σειρά δεικτών φθοράς.
στικού υπάρχουν οι συγκεκριμένες εν- Τέλος, αξίζει να τονίσουμε ότι το επαρκές
δείξεις και μπορεί να συναντήσουμε έως βάθος αυλακώσεων είναι πολύ σημαντι-
και έξι σειρές δεικτών φθοράς. Μάλιστα, κό για την ασφαλή οδήγηση. Αυτός εί-
στο προφίλ του ελαστικού ο κατασκευα- ναι ο τρόπος διαφυγής του νερού σε μία
στής φροντίζει να τοποθετεί μία ένδειξη βρεγμένη επιφάνεια ώστε να μην εμφανι-
(συνήθως τριγωνάκι) ώστε να είναι εύκο- στούν φαινόμενα υδρολίσθησης και απώ-
λα αντιληπτό σε ποιο σημείο του πέλμα- λειας πρόσφυσης. v
71 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora_proionda_all_01_2025.indd 71 2/1/2025 3:38:04 µµ