Page 43 - 05_2025
P. 43

n ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ


               του υγρού από τις οπές παρέχει την από-
               σβεση, μετατρέποντας την κινητική ενέρ-
               γεια σε θερμική.

               Υπάρχουν λαδιού, αέρος,
               αζώτου, ρυθμίσιμα ή μη. Με

                                                                                  • Καλό θα είναι να γνωρίζουμε κά-
               τόση ποικιλία σίγουρα κάτι                                       ποιους  τρόπους  οδήγησης,  ώστε  να
               θα σου ταιριάξει.                                                φθείρουμε όσο το δυνατόν λιγότερο

                 Τα περισσότερα αμορτισέρ είναι υδραυ-                          τα αμορτισέρ. Έτσι θα τους προσφέ-
               λικά, δηλαδή λαδιού. Εναλλακτικά, υπάρ-                          ρουμε  μεγαλύτερη  διάρκεια  ζωής,

               χουν και αέρος - λαδιού, που λειτουργούν                         που θα μας εξοικονομήσει ταυτόχρο-
               σχεδόν με τον ίδιο τρόπο, είναι όμως λί-                         να χρήματα, τα οποία θα χρειάζονταν
               γο πιο σκληρά. Επίσης, υπάρχουν και τα                           για την αντικατάστασή τους.
               αμορτισέρ αζώτου - λαδιού τα οποία πα-
               ρέχουν καλύτερη απόσβεση και απόδοση                               •  Οι  γεμάτοι  σαμαράκια  ελληνικοί
               μετά από συνεχή καταπόνηση (π.χ. σε δι-                          δρόμοι  είναι  ο  πρωταρχικός  εχθρός
               αδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος),                            για τα αμορτισέρ μας, για αυτό όταν
               καθώς το άζωτο βοηθά ώστε να μην ανα-                            τα βρίσκουμε πρέπει να τα περνάμε

               πτυχθούν μεγάλες θερμοκρασίες στο λά-                            όσο το δυνατόν ομαλότερα.
               δι, με αποτέλεσμα να μην αλλάζει σημα-
               ντικά ο όγκος του. Όμως, η τιμή τους είναι                         •  Επιπλέον  ένα  σημείο  που  κάνει
               σημαντικά υψηλότερη από αυτή των άλ-                             τα  αμορτισέρ  του  αυτοκινήτου  μας
               λων δύο τύπων. Από την άλλη, σε πολύ                             να υποφέρουν είναι τα πεζοδρόμια,
               γρήγορα  και  σε  αγωνιστικά  αυτοκίνητα,                        όπου από λανθασμένες κινήσεις στο
               χρησιμοποιούνται  αμορτισέρ  αέρος  μό-                          παρκάρισμα, ο τροχός του αυτοκινή-
               νο. Τέλος, υπάρχουν και τα ρυθμιζόμενα                           του μας μπορεί να χτυπήσει με δύνα-
               αμορτισέρ  που  απευθύνονται  κατά  βάση                         μη πάνω σε αυτά. Έτσι προσέχουμε
               σε πιο απαιτητικών προδιαγραφών αυτο-                            τον τρόπο που παρκάρουμε και ποτέ

               κίνητα και οδηγούς που θέλουν να συν-                            δεν αφήνουμε το αμάξι μας με τη μια
               δυάζουν το καλύτερο κράτημα σε γρήγο-                            ρόδα ελαφρώς ανεβασμένη στο πε-
               ρες διαδρομές και τη μέγιστη άνεση σε πιο                        ζοδρόμιο.
               χαλαρούς ρυθμούς. Όι βασικές επιλογές
               που υπάρχουν σε αυτή την περίπτωση εί-                             • Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό
               ναι τα αμορτισέρ που ρυθμίζονται πριν το-                        είναι, ενώ βρισκόμαστε εν κινήσει να
               ποθετηθούν και κοστίζουν φθηνότερα, τα                           αποφεύγουμε τις βαθιές λακκούβες,

               πιο  διαδεδομένα  που  ρυθμίζονται  εξω-                         εφ` όσον είναι εφικτό και να μην βά-
               τερικά, συνήθως από το πάνω μέρος του                            ζουμε  μεγαλύτερο  φορτίο  από  αυτό
               αμορτισέρ  και  τα  ακριβότερα,  τα  οποία                       που μπορεί να σηκώσει το αυτοκίνη-
               ρυθμίζονται  ηλεκτρονικά  μέσω  διακόπτη                         τό μας.
               από το εσωτερικό του αυτοκινήτου.


                                                   43 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora_proionda_all_05_2025.indd   43                                                                 30/4/2025   2:07:59 µµ
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48