Page 67 - 05_2025
P. 67
n ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ντέλο που αγόρασες (Fuel). Κι εδώ ισχύ-
ει κάτι αντίστοιχο, όσο πιο καλή (Fuel A)
είναι η αξιολόγηση, τόσο χαμηλότερη εί-
ναι η κατανάλωση. Το πρόβλημα είναι πως
δεν μπορείς να βρεις λάστιχο με Wet A και
Fuel A.
Το πόσο μαλακή είναι η
γόμα, καθορίζει και τις ιδιό-
τητες του ελαστικού σου
Η πρόσφυση και η οικονομία καυσίμου
εξαρτάται από το είδος της γόμας του
εκάστοτε ελαστικού. Και το αντίθετο στιλ
γόμας, φέρνει αντίθετες αξιολογήσεις την επίτευξη μεγαλύτερων αυτονομιών
μεταξύ επιδόσεως και κατανάλωσης. Για σε ηλεκτρικά και Plug-in hybrid αυτο-
παράδειγμα, μία πιο μαλακή γόμα «κολ- κίνητα.
λάει» περισσότερο πάνω στο δρόμο, Επομένως, σε τέτοιες περιπτώσεις, τι
άρα εξασφαλίζει και πιο καλή πρόσφυ- προτιμάς; Καλύτερα ένα λάστιχο χαμη-
ση. Αντίστοιχα, τρίβεται και περισσότε- λής τριβής κύλισης και άρα οικονομί-
ρο, άρα φθείρεται και περισσότερο. Εί- ας καυσίμου, ή πιο μαλακό και ευαί-
ναι σαν το παράδειγμα της πλαστελίνης, σθητο στη φθορά, αλλά με καλύτερες
που είναι μαλακή και αν την σύρεις στο επιδόσεις; v
νερό αναπόφευκτα θα κολλήσει (πρό-
σφυση). Ό συγκεκριμένος τύπος ελα-
στικών είναι γνωστός ως touring, ή ως
sport (αναλόγως του αν έχει ακόμη κα-
λύτερες επιδόσεις, αλλά και μεγαλύτε-
ρη φθορά).
Στον αντίποδα, μια πιο σκληρή γόμα
δεν έχει «έντονη» επαφή με την επιφά-
νεια του οδοστρώματος. Αυτό σημαί-
νει, όμως, ότι δεν υπάρχει τριβή, ούτε
φθορά. Εδώ θα επικαλεστούμε το πα-
ράδειγμα του βόλου, που κυλάει πάνω
στο βρεγμένο οδόστρωμα χωρίς να...
γδέρνεται. Αυτή η μόδα των ελαστικών
είναι πιο σύγχρονη και αφορά τα eco
λάστιχα. Ό συγκεκριμένος τύπος τοπο-
θετείται σε λάστιχα 1ης τοποθέτησης,
με σκοπό την μείωση ρύπων αλλά και
S
67 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora_proionda_all_05_2025.indd 67 30/4/2025 2:08:40 µµ