Page 69 - e-agora_Proionta_06_2025
P. 69
n ΕΛΑΣΤΙΚΑ
σε συνδυασμό με σκόνη, γόμες και πιθανή κά σας βρίσκονται σε κάποια από τις παρα-
καλοκαιρινή μπόρα, δημιουργούν απίστευ- πάνω κατηγορίες, πρέπει να τα αλλάξετε.
τη ολισθηρότητα. Άρα είναι ξεκάθαρο πως Tips για να μην τους τρώτε χρόνια
η νοοτροπία ότι όσο χάλια και να είναι ένα ζωής:
ελαστικό, το καλοκαίρι το βγάζει λόγω και- Πολλοί οδηγοί, τις περισσότερες φορές
ρού, δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Μακά- από άγνοια, κάνουν συχνά κάποια λάθη τα
ρι να ήταν αλήθεια βέβαια. οποία αυξάνουν την φθορά των ελαστικών
Από κει και πέρα μία ακόμη πλήρως λαν- και μειώνουν τον χρόνο ζωής τους.
θασμένη άποψη που κυκλοφορεί, είναι πως Μην «καβαλάτε» πεζοδρόμια. Αυτό μπο-
εάν αλλάξεις ελαστικά στην αρχή του κα- ρεί να φαίνεται πολύ δύσκολο για έναν
λοκαιριού, η φρέσκια γόμα θα φθαρθεί πιο οδηγό που κινείται σε μεγάλη πόλη αλλά
γρήγορα από το αναμενόμενο, λόγω ζεστών είναι σημαντικό για την φθορά του ελαστι-
συνθηκών. Καμία αλήθεια δεν κρύβεται πί- κού. Κάθε «καβάλημα» πεζοδρομίου, συ-
σω από αυτή την θεωρία καθώς οι εξωτε- νεπάγεται πιθανές μεταβολές στην πίεση
ρικές θερμοκρασίες από μόνες του δεν εί- του αέρα και στην οδική συμπεριφορά. Αν
ναι σε θέση να καταστρέψουν ένα ελαστικό. λοιπόν θέλετε να φροντίζετε τα ελαστικά
Για να γίνει αυτό θα πρέπει ο οδηγός να σας, αποφύγετε αυτήν την συνήθεια.
πιέσει πάρα πολύ τα ελαστικά με λάθος κι- Αποφύγετε την επιθετική οδήγηση. Τα
νήσεις και φυσικά να οδηγεί για πολύ ώρα συχνά απότομα φρεναρίσματα, τα σπινα-
στο όριο. Τα λάστιχα έχουνε την μέγιστη ρίσματα και γενικώς η επιθετική οδήγηση
απόδοση και την λιγότερη φθορά σε μία είναι προφανές ότι συμβάλουν στην γρη-
συγκεκριμένη θερμοκρασία. Μπορεί αυ- γορότερη φθορά των ελαστικών.
τή να επιτυγχάνεται πιο γρήγορα σε έναν Μην ξεχνάτε να ελέγχετε το βάθος πέλμα-
καύσωνα, μα δεν αλλάζει το όριο της. τος. Μην ξεχάσετε να ελέγχετε τακτικά το βά-
Το καλοκαίρι συνεπάγεται πολλά χιλιό- θος πέλματος (γόμα) των ελαστικών. Όπως
μετρα, νέες τοποθεσίες με δρόμους που αναφέρθηκε και στην αρχή του άρθρου, τα
δεν γνωρίζουμε και φυσικά περιπέτεια. ελαστικά είναι καλό να αλλαχθούν αν το βά-
Γιατί να μην έχετε σύμμαχο σε όλα αυτά θος πέλματος έχει πέσει κάτω από 4,0 χλστ.
ένα νέο καλό σετ ελαστικών και να παίζετε (με κατώτατο επιτρεπτό τα 1,6 χλστ.)
κορώνα γράμματα καθημερινά τις διακο- Μην αφήνετε τα ελαστικά σας να «πο-
πές σας; Μην το αφήσετε για Σεπτέμβρη λυκαιρίσουν». Πολλοί πιστεύουν ότι μπο-
λοιπόν καθώς δεν υπάρχει κανένας λόγος ρούν να κρατήσουν τα ίδια ελαστικά για
ούτε καν οικονομικός. παραπάνω από 3 χρόνια εφόσον δεν δια-
Τα λάστιχα πρέπει να αλλάζονται αυ- νύσουν πολλά χιλιόμετρα με τα αυτοκίνη-
στηρά: τό τους. Αυτό είναι λάθος γιατί τα ελαστικά
Με πολύ απλά λόγια, τα ελαστικά θα φθείρονται και με την πάροδο του χρόνου
πρέπει να αλλάζουν α) όταν συμπλη- ακόμα και αν δεν έχουν διανύσει πολλά
ρωθούν 3 χρόνια χρήσης τους ή β) κάθε χιλιόμετρα. Για παράδειγμα, ένα ελαστικό
40.000χλμ ή γ) όταν το βάθος πέλματος που έχει «γράψει» 5.000 χλμ. σε 5 χρόνια,
(γόμα) είναι κάτω από 4.0 χλστ (με κατώ- είναι χειρότερο από ένα αντίστοιχο που
τατο όριο 1.6 χλστ). Αν ,λοιπόν, τα ελαστι- έχει διανύσει 50.000 χλμ. σε 2 χρόνια. v
69 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora_proionda_all_06_2025.indd 69 31/5/2025 1:57:26 πµ