Page 39 - e-agora_Proionta_07_2025
P. 39

n ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ


               για να περνάει ο σωλήνας)  προς το φίλτρο.                       Μπορεί να προσφέρει μικρή αύξηση στην ιπ-
                 Πολλές  φορές  δεν  γίνεται  αγορά  ολό-                     ποδύναμη μόνο με την τοποθέτηση της (συνή-
               κληρου συστήματος αλλά μόνο της εισα-                          θως  3-8 άλογα), και καλύτερη απόκριση του
               γωγής αέρα. Αυτό συμβαίνει γιατί η εισα-                       κινητήρα ειδικά σε αυτοκίνητα με κινητήρες
               γωγή αέρα μπορεί να καλύψει τις βασικές                        turbo ή υψηλής απόδοσης. Αυτό επιτυγχάνε-
               ανάγκες που προσφέρει  ένα ολοκληρω-                           ται μέσω της καλύτερης ροής αέρα και των
               μένο σύστημα. Τα εξαρτήματα 3 και 4 είναι                      βελτιωμένων  υλικών  που  είναι  κατασκευα-
               πιο εξεζητημένα και συμβάλουν στην απο-                        σμένο το φίλτρο. Η αλήθεια είναι όμως ότι η ει-

               δοτικότητα του συστήματος.                                     σαγωγή αέρα τοποθετείται γιατί είναι αναγκαία
                 Η  aftermarket  εισαγωγή  βελτιώνει  την                     για την σωστή λειτουργία του κινητήρα στη πε-
               ροή  του  αέρα  και  προσφέρει  παραπάνω                       ρίπτωση της αύξησης της ιπποδύναμης (π.χ
               οξυγόνο στον κινητήρα                                          μέσω  «επαναπρογραμματισμό  εγκεφάλου»,
                 Η εισαγωγή αέρα είναι υπεύθυνη για την                       βελτίωση  εκκεντροφόρων,  τούρμπο  κλπ.).
               παροχή οξυγόνου στον κινητήρα, το οποίο                        Όταν  αυξάνουμε  άλογα  ο  κινητήρας  χρειά-
               είναι απαραίτητο για την καύση του καυσί-                      ζεται περισσότερο αέρα για να «αναπνεύσει»
               μου. Με την αντικατάσταση της εργοστασι-                       με αποτέλεσμα η εργοστασιακή εισαγωγή αέ-

               ακής εισαγωγής με μια aftermarket επιλογή                      ρα  (μέρος  του  συστήματος  που  αναφέραμε
               βελτιώνεται η ροή του αέρα και γίνεται εί-                     πριν) να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στην πο-
               σοδος ψυχρότερου αέρα, που είναι πιο πυ-                       σότητα που πρέπει να «ρουφήξει». Όπότε το
               κνός και άρα πιο πλούσιος σε οξυγόνο σε                        aftermarket  σύστημα  εισαγωγής  χρειάζεται
               αντίθεση με την εργοστασιακή εισαγωγή αέ-                      για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε την
               ρα που έχει πιο κλειστή σχεδίαση και δεν το                    ιπποδύναμη που έχουμε ήδη προσθέσει στον
               επιτρέπει αυτό. Τα τελευταία χρόνια οι εται-                   κινητήρα παρά για να προσθέσει άλογα. Συνή-
               ρείες που κατασκευάζουν εισαγωγές αέρα                         θως  συνδυάζεται  με  επαναπρογραμματισμό
               έχουν προσθέσει και ειδικές θερμοπροστα-                       του εγκεφάλου (remap).
               σίες που τοποθετούνται περιμετρικά της χο-                     Αξίζει η επένδυση;
               άνης με στόχο να απομακρύνουν τις υψηλές

               θερμοκρασίες του κινητήρα. Η θερμοπρο-                           Αν σου αρέσει να πειραματίζεσαι με βελ-
               στασία έχει μια σχισμή στο μπροστά της μέ-                     τιώσεις και ψάχνεις έναν οικονομικό τρόπο
               ρος για να τοποθετηθεί δεύτερος σωλήνας                        να ενισχύσεις την απόδοση του αυτοκινήτου
               που οδηγεί κρύο αέρα από το μπροστινό μέ-                      σου, τότε ναι. Όι τιμές ξεκινάνε από τα 200
               ρος του αυτοκινήτου. Να προσθέσουμε ότι                        ευρώ και φτάνουν μέχρι και τα 1.500 ευρώ
               οι aftermarket εισαγωγές πρέπει να καθαρί-                     για τα supercar. Προσφέρει ωραίο ήχο που
               ζονται ανά 20.000 χιλιόμετρα ενώ οι «μαμά»                     θυμίζει  τα  αμάξια  από  τις  ταινίες  Fast  and
               δεν καθαρίζονται αφού τα υλικά που χρησι-                      Furious και μια όμορφη πινελιά στο μηχανο-
               μοποιούν δεν έχουν κατασκευαστεί για αυ-                       στάσιο του αυτοκινήτου. Ωστόσο, μην περιμέ-

               τό άρα αλλάζονται κάθε 25.000 χιλιόμετρα.                      νεις τεράστια διαφορά χωρίς συνδυασμό με
                 Προσφέρει περισσότερα άλογα από μό-                          άλλες  βελτιώσεις.  Επιπλέον,  φθηνές  ή  κα-
               νη της αλλά η νοοτροπία πίσω από την κα-                       κής ποιότητας εισαγωγές μπορεί να προκα-
               τασκευή της είναι να ξεκλειδώσει τα άλο-                       λέσουν προβλήματα, όπως ακατάλληλη καύ-
               γα ενός ήδη βελτιωμένου κινητήρα                               ση ή εισροή ακαθαρσιών στον κινητήρα.     v


                                                   39 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora_proionda_all_07_2025.indd   39                                                                 1/7/2025   2:15:36 µµ
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44