Page 39 - e-agora_Proionta_07_2025
P. 39
n ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
για να περνάει ο σωλήνας) προς το φίλτρο. Μπορεί να προσφέρει μικρή αύξηση στην ιπ-
Πολλές φορές δεν γίνεται αγορά ολό- ποδύναμη μόνο με την τοποθέτηση της (συνή-
κληρου συστήματος αλλά μόνο της εισα- θως 3-8 άλογα), και καλύτερη απόκριση του
γωγής αέρα. Αυτό συμβαίνει γιατί η εισα- κινητήρα ειδικά σε αυτοκίνητα με κινητήρες
γωγή αέρα μπορεί να καλύψει τις βασικές turbo ή υψηλής απόδοσης. Αυτό επιτυγχάνε-
ανάγκες που προσφέρει ένα ολοκληρω- ται μέσω της καλύτερης ροής αέρα και των
μένο σύστημα. Τα εξαρτήματα 3 και 4 είναι βελτιωμένων υλικών που είναι κατασκευα-
πιο εξεζητημένα και συμβάλουν στην απο- σμένο το φίλτρο. Η αλήθεια είναι όμως ότι η ει-
δοτικότητα του συστήματος. σαγωγή αέρα τοποθετείται γιατί είναι αναγκαία
Η aftermarket εισαγωγή βελτιώνει την για την σωστή λειτουργία του κινητήρα στη πε-
ροή του αέρα και προσφέρει παραπάνω ρίπτωση της αύξησης της ιπποδύναμης (π.χ
οξυγόνο στον κινητήρα μέσω «επαναπρογραμματισμό εγκεφάλου»,
Η εισαγωγή αέρα είναι υπεύθυνη για την βελτίωση εκκεντροφόρων, τούρμπο κλπ.).
παροχή οξυγόνου στον κινητήρα, το οποίο Όταν αυξάνουμε άλογα ο κινητήρας χρειά-
είναι απαραίτητο για την καύση του καυσί- ζεται περισσότερο αέρα για να «αναπνεύσει»
μου. Με την αντικατάσταση της εργοστασι- με αποτέλεσμα η εργοστασιακή εισαγωγή αέ-
ακής εισαγωγής με μια aftermarket επιλογή ρα (μέρος του συστήματος που αναφέραμε
βελτιώνεται η ροή του αέρα και γίνεται εί- πριν) να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στην πο-
σοδος ψυχρότερου αέρα, που είναι πιο πυ- σότητα που πρέπει να «ρουφήξει». Όπότε το
κνός και άρα πιο πλούσιος σε οξυγόνο σε aftermarket σύστημα εισαγωγής χρειάζεται
αντίθεση με την εργοστασιακή εισαγωγή αέ- για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε την
ρα που έχει πιο κλειστή σχεδίαση και δεν το ιπποδύναμη που έχουμε ήδη προσθέσει στον
επιτρέπει αυτό. Τα τελευταία χρόνια οι εται- κινητήρα παρά για να προσθέσει άλογα. Συνή-
ρείες που κατασκευάζουν εισαγωγές αέρα θως συνδυάζεται με επαναπρογραμματισμό
έχουν προσθέσει και ειδικές θερμοπροστα- του εγκεφάλου (remap).
σίες που τοποθετούνται περιμετρικά της χο- Αξίζει η επένδυση;
άνης με στόχο να απομακρύνουν τις υψηλές
θερμοκρασίες του κινητήρα. Η θερμοπρο- Αν σου αρέσει να πειραματίζεσαι με βελ-
στασία έχει μια σχισμή στο μπροστά της μέ- τιώσεις και ψάχνεις έναν οικονομικό τρόπο
ρος για να τοποθετηθεί δεύτερος σωλήνας να ενισχύσεις την απόδοση του αυτοκινήτου
που οδηγεί κρύο αέρα από το μπροστινό μέ- σου, τότε ναι. Όι τιμές ξεκινάνε από τα 200
ρος του αυτοκινήτου. Να προσθέσουμε ότι ευρώ και φτάνουν μέχρι και τα 1.500 ευρώ
οι aftermarket εισαγωγές πρέπει να καθαρί- για τα supercar. Προσφέρει ωραίο ήχο που
ζονται ανά 20.000 χιλιόμετρα ενώ οι «μαμά» θυμίζει τα αμάξια από τις ταινίες Fast and
δεν καθαρίζονται αφού τα υλικά που χρησι- Furious και μια όμορφη πινελιά στο μηχανο-
μοποιούν δεν έχουν κατασκευαστεί για αυ- στάσιο του αυτοκινήτου. Ωστόσο, μην περιμέ-
τό άρα αλλάζονται κάθε 25.000 χιλιόμετρα. νεις τεράστια διαφορά χωρίς συνδυασμό με
Προσφέρει περισσότερα άλογα από μό- άλλες βελτιώσεις. Επιπλέον, φθηνές ή κα-
νη της αλλά η νοοτροπία πίσω από την κα- κής ποιότητας εισαγωγές μπορεί να προκα-
τασκευή της είναι να ξεκλειδώσει τα άλο- λέσουν προβλήματα, όπως ακατάλληλη καύ-
γα ενός ήδη βελτιωμένου κινητήρα ση ή εισροή ακαθαρσιών στον κινητήρα. v
39 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora_proionda_all_07_2025.indd 39 1/7/2025 2:15:36 µµ