Page 64 - e-agora_Proionta_07_2025
P. 64

n n n                                              n ΕΛΑΣΤΙΚΑ






































                                 βατικό όχημα θα μπορούσε να αγγίξει το  λειας αέρα να μην «κάθονται» και έτσι ο οδη-
                                 7,5%, δηλαδή περίπου 0,65λ ανά 100 χλμ,  γός να μπορεί για 200-300 χλμ. να συνεχί-
                                 ή τα 97,5 λίτρα στα 15.000 χιλιόμετρα.       σει με ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα μέχρι ένα
                                   Μια ακόμη ένδειξη έχει να κάνει με το  βουλκανιζατέρ.  Η  ασφάλεια,  η  απαλλαγή

                                 φρενάρισμα στο βρεγμένο οδόστρωμα. Η  από το άγχος και την ανάγκη παρουσίας ρε-
                                 διαφορά  στην  απόσταση  φρεναρίσματος  ζέρβας είναι τα καλά. Στα αρνητικά έχουμε το
                                 μεταξύ  των  ελαστικών  κατηγορίας  Α  και  αυξημένο κόστος, το αυξημένο βάρος, αλλά
                                 κατηγορίας G θα μπορούσε να αγγίξει το  και τη μείωση της άνεσης, αφού τα σκληρά
                                 30%.  Για  παράδειγμα,  για  ένα  επιβατικό  πλαϊνά των ελαστικών αυτών μειώνουν την
                                 όχημα που ταξιδεύει με 80 χλμ/ώρα, αυτό  ικανότητα απόσβεσης κραδασμών καθώς το
                                 σημαίνει διαφορά σε απόσταση έως 18 μ.,  ελαστικό λειτουργεί και σαν ανάρτηση.
                                 σε  περίπτωση  απόλυτου  φρεναρίσματος
                                 και συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος.         Επιλέγω τη σωστή διάσταση

                                   Τέλος υπάρχει και ένδειξη για το θόρυ-       Το ελαστικό οφείλει να καλύπτει τις απαι-
                                 βο,  όπου  1  μαύρο  κύμα  ήχου  σημαίνει  τήσεις  μας,  ανάλογα  με  το  έδαφος  στο
                                 3dB λιγότερο από το Ευρωπαϊκό όριο, 2  οποίο κινούμαστε συνήθως. Δηλαδή, ανα-
                                 μαύρα κύματα ήχου σημαίνουν ταύτιση με  φερόμαστε σε χειμερινά ελαστικά, σε θε-
                                 Ευρωπαϊκό όριο και 3 μαύρα κύματα ήχου  ρινά, σε ελαστικά χιονιού ή σε εκτός δρό-
                                 ταύτιση με προηγούμενο Ευρωπαϊκό όριο. μου και μικτά ελαστικά. Και φυσικά, δεν

                                 Τι «παίζει» με τα run flat;                  πρέπει να παραλείψομε δύο πολύ σημα-
                                                                              ντικές κατηγορίες, τα runflat ελαστικά, δη-
                                   Run flat ονομάζονται τα ελαστικά εκείνα,  λαδή αυτά που δεν σκάνε, και τα πράσινα
                                 που έχουν κατάλληλα ενισχυμένο σκελετό  ελαστικά, τα οποία έχουν χαμηλή αντίστα-
                                 στα πλευρά τους, ώστε σε περίπτωση απώ- σης κύλισης και συμβάλλουν στην εξοικο-         S


                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 64




          #e-agora_proionda_all_07_2025.indd   64                                                                 1/7/2025   2:16:11 µµ
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69