Page 39 - e-agora_Proionta_09_2025
P. 39
n ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
κτρονικό βοήθημα για το φρενάρισμα. υπολείμματα μαύρης σκόνης που δημι-
Το ABS εφαρμόστηκε αρχικά και πριν ουργούνται συνεχώς πάνω στις ζάντες του
από πολλά χρόνια στην αεροπορία, αλ- αυτοκινήτου μας.
λά σήμερα είναι στάνταρ σε όλα τα αυ- • Το υλικό από τα τακάκια που εφάπτε-
τοκίνητα παραγωγής. Χάρη στο ABS εί- ται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα
ναι δυνατή η διενέργεια ελιγμών για εκατοστό, το οποίο με τη χρήση του με-
την αποφυγή ενός εμποδίου, αφού δεν σαίου πεντάλ ολοένα και μειώνεται. Το
μπλοκάρουν οι τροχοί και ο οδηγός ίδιο σχεδόν ισχύει και για το δίσκο. Το
ελέγχει το τιμόνι την ώρα του φρενα- σημείο όπου εφάπτεται το τακάκι πάνω
ρίσματος. Η λειτουργία του βασίζεται στο δίσκο, μειώνει το πάχος του, με απο-
σε αισθητήρες που βρίσκονται σε κάθε τέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση.
τροχό και που διαγιγνώσκουν την τάση Και στις δύο περιπτώσεις, για να ελέγ-
για μπλοκάρισμα. ξουμε την κατάσταση των τμημάτων αυ-
Η αναγκαστική σταδιακή φθο- τών θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον τρο-
ρά των υλικών τριβής, μπορεί χό. Στην πρώτη περίπτωση, αν το υλικό
τριβής είναι από περίπου 5 χλστ. και κά-
να ελεγχθεί τω, τα τακάκια θέλουν άμεσα αντικατά-
• Η πιο συνηθισμένη και αναπόφευ- σταση. Για να ελέγξουμε την κατάσταση
κτη φθορά από την καθημερινή και συνε- του δίσκου, αρκεί να ακουμπήσουμε το
χή χρήση του συστήματος πέδησης είναι δάκτυλό μας στο πιο ακραίο σημείο της
εκείνη των δίσκων, αλλά και των υλικών περιμέτρου του, ώστε να δούμε αν έχει
τριβής. Μάλιστα, σε αυτήν οφείλονται τα κάνει κάποιο «δόντι». S
39 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora_proionda_09_2025.indd 39 1/9/2025 1:34:46 µµ