Page 65 - e-agora_Proionta_09_2025
P. 65
n ΕΛΑΣΤΙΚΑ
σω, δεξιά ή αριστερά, αφού οι δυνάμεις αλλά και τον τύπο ρεζέρβας που έχουμε.
και οι τριβές που ασκούνται είναι διαφο- Ας τα δούμε αναλυτικά.
ρετικές. Αλλες δυνάμεις δέχονται τα ελα-
στικά που μεταφέρουν την κίνηση, και Προσθιοκίνητα: Τα εμπρός
άλλες «τρώνε» αυτά του εμπρός άξονα, πίσω και τα πίσω εμπρός
λόγω των συνεχών εναλλαγών διεύθυν- χιαστί
σης. Στην περίπτωση των προσθιοκίνη-
των μοντέλων μάλιστα, όπου οι μπροστά Στην πλειοψηφία των προσθιοκίνητων
τροχοί διαχειρίζονται όχι μόνο το τιμόνι μοντέλων, τα ελαστικά του εμπρός άξονα
αλλά και τη δύναμη του κινητήρα, η φθο- πρέπει να μεταφερθούν στον πίσω, χωρίς
ρά είναι ακόμα μεγαλύτερη. Προκειμέ- να αλλάξει η θέση δεξιά ή αριστερά. Αυτά
νου λοιπόν να υπάρχει μία συνεχής ομοι- του πίσω άξονα πηγαίνουν στον εμπρός,
ομορφία στο πέλμα των ελαστικών, αλλά χιαστί. Με λίγα λόγια, το εμπρός αριστε-
ρά πηγαίνει πίσω αριστερά, το εμπρός δε-
και για να παραταθεί η ζωή τους, πρέ- ξιά πίσω δεξιά, το πίσω αριστερά πηγαίνει
πει να εναλλάσσεται η θέση τους κάθε εμπρός δεξιά, και το πίσω δεξιά πηγαίνει
10.000 χλμ.
εμπρός δεξιά.
Οι τρόποι αλλαγής ανάλογα Αν η ρεζέρβα έχει κανονική διάσταση
με το είδος του οχήματος και το ελαστικό της είναι ίδιας χρονο-
λογίας και προδιαγραφών με την υπό-
Η διαδικασία δεν είναι ίδια, μιας και αλ- λοιπη τετράδα, τότε καλό είναι στην αλ-
λάζει ανάλογα με τον άξονα κίνησης που λαγή να συμπεριλάβουμε και τον 5ο
έχει το αυτοκίνητο, το είδος ελαστικού, τροχό, έτσι ώστε η φθορά να είναι πά- S
65 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora_proionda_09_2025.indd 65 28/8/2025 3:46:40 µµ