Page 81 - e-agora_Proionta_10_2025
P. 81
n ΦΑΝΟΠΟΙΕΙΑ
Η βαφή μπορεί να σου φα-
νερώσει την ιστορία του
αυτοκινήτου
Το πρώτο στοιχείο που θα σου δείξει ότι
κάτι δεν πάει καλά είναι η βαφή του αμα-
ξώματος. Διακυμάνσεις στην απόχρωση
ή στη λάμψη είναι σημάδια ότι το αυτο-
κίνητο έχει ξαναβαφτεί. Όι προφυλακτή-
ρες είναι οι πρώτοι που μαρτυρούν τυχόν
τρακαρίσματα, ενώ και μια «ταλαιπωρη-
μένη» πινακίδα είναι ύποπτο στοιχείο.
Επίσης έλεγχε προσεχτικά αν υπάρχουν
σημεία που έχει τρέξει το χρώμα κι έχουν
δημιουργηθεί τα λεγόμενα «δάκρυα».
Ταυτόχρονα αν ανακαλύψεις ότι οι επι-
φάνειες δεν είναι λείες και ότι υπάρχουν
«μπιμπικάκια», τότε σίγουρα έχει στοκα-
ριστεί το συγκεκριμένο σημείο. Πάντως
επειδή μπορεί να έχει κάνει εξαιρετική
δουλειά ο φανοποιός και το αυτοκίνητο
να φαίνεται άψογο, ένας τρόπος για να
ανακαλύψεις αν είναι ξαναβαμμένο είναι
να τσεκάρει το αμάξωμα με μετρητή επι-
κάλυψης χρώματος, όπου σου λέει πό-
σο είναι το πάχος του χρώματος. Συνή-
θως η εργοστασιακή βαφή δεν ξεπερνάει
τα 150 μικρόμετρα. Αν ο μετρητής δείχνει
πάνω από 200, τότε έχει απλά ξαναβα- κά αν έχει αλλαχτεί μόνο το ένα φωτιστι-
φτεί, αν είναι πάνω από 300 τότε το αυτο- κό σώμα τότε θα πρέπει να είσαι διπλά
κίνητο είχε γρατζουνιστεί αρκετά βαθιά, υποψιασμένος ότι κάτι πάει λάθος. Επί-
ενώ αν δεις πάνω από 1.000 τότε υπάρ- σης καλό είναι να τσεκάρεις το τιμόνι και
χει στόκος στο σημείο που μέτρησες. το ταμπλό, μήπως κι έχει αλλαχτεί. Αυτό
σημαίνει ότι οι αερόσακοι του αυτοκινή-
Αλλαγμένα φανάρια, και- του μπορεί να είχαν ανοίξει, κι αυτό δεν
νούργιο τιμόνι κι έλλειψη γίνεται χωρίς σύγκρουση. Τέλος δες πε-
πλαστικών τμημάτων μαρτυ- ριμετρικά το μοντέλο κι τσέκαρε τα πλα-
ρούν πολλά στικά κομμάτια του. Η έλλειψη τους ή η
μη σωστή εφαρμογή τους υποδηλώνει
Κόκκινο πανί θα πρέπει να θεωρη- τρακάρισμα και επισκευή όχι τόσο προ-
θούν και τα αλλαγμένα φανάρια! Ειδι- σεχτική. v
81 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora_proionda_10_2025.indd 81 30/9/2025 9:28:57 µµ