Page 73 - 1_12_2025
P. 73

n ΕΛΑΣΤΙΚΑ



               άλλες «τρώνε» αυτά του εμπρός άξονα,
               λόγω των συνεχών εναλλαγών διεύθυν-
               σης.  Στην  περίπτωση  των  προσθιοκίνη-
               των μοντέλων μάλιστα, όπου οι μπροστά
               τροχοί  διαχειρίζονται  όχι  μόνο  το  τιμόνι
               αλλά και τη δύναμη του κινητήρα, η φθο-
               ρά  είναι  ακόμα  μεγαλύτερη.  Προκειμέ-
               νου λοιπόν να υπάρχει μία συνεχής ομοι-

               ομορφία στο πέλμα των ελαστικών, αλλά
               και  για  να  παραταθεί  η  ζωή  τους,  πρέ-
               πει  να  εναλλάσσεται  η  θέση  τους  κάθε
               10.000 χλμ.

               Οι τρόποι αλλαγής ανάλογα
               με το είδος του οχήματος


                 Η διαδικασία δεν είναι ίδια, μιας και αλ-
               λάζει ανάλογα με τον άξονα κίνησης που
               έχει  το  αυτοκίνητο,  το  είδος  ελαστικού,
               αλλά και τον τύπο ρεζέρβας που έχουμε.

               Ας τα δούμε αναλυτικά.
               Προσθιοκίνητα: Τα εμπρός

               πίσω και τα πίσω εμπρός

               χιαστί

                 Στην  πλειοψηφία  των  προσθιοκίνητων
               μοντέλων, τα ελαστικά του εμπρός άξονα
               πρέπει να μεταφερθούν στον πίσω, χωρίς
               να αλλάξει η θέση δεξιά ή αριστερά. Αυτά

               του πίσω άξονα πηγαίνουν στον εμπρός,
               χιαστί. Με λίγα λόγια, το εμπρός αριστε-
               ρά πηγαίνει πίσω αριστερά, το εμπρός δε-
               ξιά πίσω δεξιά, το πίσω αριστερά πηγαίνει
               εμπρός δεξιά, και το πίσω δεξιά πηγαίνει
               εμπρός δεξιά.                                                  στα 5 ελαστικά. Σε αυτή την περίπτωση, τα
                 Αν  η  ρεζέρβα  έχει  κανονική  διάσταση                     πίσω  ελαστικά  πηγαίνουν  χιαστί  εμπρός,

               και το ελαστικό της είναι ίδιας χρονολογί-                     ο εμπρός αριστερά τροχός πηγαίνει πίσω
               ας και προδιαγραφών με την υπόλοιπη τε-                        αριστερά, και η διαφορά βρίσκεται παρα-
               τράδα, τότε καλό είναι στην αλλαγή να συ-                      κάτω: Ό εμπρός δεξιά τροχός πηγαίνει στο
               μπεριλάβουμε και τον 5ο τροχό, έτσι ώστε                       πορτ-μπαγκάζ, και η ρεζέρβα τοποθετείται
               η φθορά να είναι πάντα ομοιόμορφη και                          πλέον πίσω δεξιά.                          S


                                                   73 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora_proionda_12_2025.indd   73                                                                     1/12/2025   8:34:42 µµ
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78