Page 73 - 1_12_2025
P. 73
n ΕΛΑΣΤΙΚΑ
άλλες «τρώνε» αυτά του εμπρός άξονα,
λόγω των συνεχών εναλλαγών διεύθυν-
σης. Στην περίπτωση των προσθιοκίνη-
των μοντέλων μάλιστα, όπου οι μπροστά
τροχοί διαχειρίζονται όχι μόνο το τιμόνι
αλλά και τη δύναμη του κινητήρα, η φθο-
ρά είναι ακόμα μεγαλύτερη. Προκειμέ-
νου λοιπόν να υπάρχει μία συνεχής ομοι-
ομορφία στο πέλμα των ελαστικών, αλλά
και για να παραταθεί η ζωή τους, πρέ-
πει να εναλλάσσεται η θέση τους κάθε
10.000 χλμ.
Οι τρόποι αλλαγής ανάλογα
με το είδος του οχήματος
Η διαδικασία δεν είναι ίδια, μιας και αλ-
λάζει ανάλογα με τον άξονα κίνησης που
έχει το αυτοκίνητο, το είδος ελαστικού,
αλλά και τον τύπο ρεζέρβας που έχουμε.
Ας τα δούμε αναλυτικά.
Προσθιοκίνητα: Τα εμπρός
πίσω και τα πίσω εμπρός
χιαστί
Στην πλειοψηφία των προσθιοκίνητων
μοντέλων, τα ελαστικά του εμπρός άξονα
πρέπει να μεταφερθούν στον πίσω, χωρίς
να αλλάξει η θέση δεξιά ή αριστερά. Αυτά
του πίσω άξονα πηγαίνουν στον εμπρός,
χιαστί. Με λίγα λόγια, το εμπρός αριστε-
ρά πηγαίνει πίσω αριστερά, το εμπρός δε-
ξιά πίσω δεξιά, το πίσω αριστερά πηγαίνει
εμπρός δεξιά, και το πίσω δεξιά πηγαίνει
εμπρός δεξιά. στα 5 ελαστικά. Σε αυτή την περίπτωση, τα
Αν η ρεζέρβα έχει κανονική διάσταση πίσω ελαστικά πηγαίνουν χιαστί εμπρός,
και το ελαστικό της είναι ίδιας χρονολογί- ο εμπρός αριστερά τροχός πηγαίνει πίσω
ας και προδιαγραφών με την υπόλοιπη τε- αριστερά, και η διαφορά βρίσκεται παρα-
τράδα, τότε καλό είναι στην αλλαγή να συ- κάτω: Ό εμπρός δεξιά τροχός πηγαίνει στο
μπεριλάβουμε και τον 5ο τροχό, έτσι ώστε πορτ-μπαγκάζ, και η ρεζέρβα τοποθετείται
η φθορά να είναι πάντα ομοιόμορφη και πλέον πίσω δεξιά. S
73 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora_proionda_12_2025.indd 73 1/12/2025 8:34:42 µµ

