Page 214 - 2022_12_01
P. 214
n n n n ΠΡΏΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗΝέο Toyota bZ4X
δυνση δεν επαρκεί για να ακινητοποιήσει
πλήρως το όχημα. Κοινώς, δεν διαθέτει
«one pedal mode». Σύμφωνα με την εται-
ρεία, αυτό έγινε προκειμένου το αυτοκίνη-
το να έχει πιο «γνώριμη» αίσθηση, για να
μην ξενίζει όσους μεταπηδούν από θερμι-
κά μοντέλα σε ηλεκτρικά.
Το σύστημα X-mode της τετρακίνητης
έκδοσης βελτιώνει την πρόσφυση σε συν-
θήκες εκτός δρόμου, χιονιού ή λάσπης.
Χάρη στις επιλογές «Crawl Control» και
«Downhill Assist», ο οδηγός μπορεί να κι-
δαμε πως η «συνταγή» των μηχανικών της
Χάρη στο νηθεί πιο εύκολα και με ασφάλεια σε «γλι-
σύστημα X- Toyota κάνει το bZ4X να κρύβει εντέχνως
mode της το βάρος του. Οι κλίσεις είναι περιορισμέ- στερές» ανηφόρες και κατηφόρες, ενώ το
τετρακίνητης νες, το τιμόνι «ακούει» τις εντολές γρήγο- σύστημα εντοπίζει ποιος τροχός έχει μει-
έκδοσης, το ωμένη πρόσφυση και «στέλνει» τη ροπή
Toyota bZ4X ρα, και η τοποθέτηση της μπαταρίας στο στον απέναντι.
μπορεί να πάτωμα συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο
κινηθεί σε βάρους, γεγονός που έχει θετικό αντίκτυ- Στην Κοπεγχάγη βρίσκεται το Copenhill,
απαιτητικές μια μονάδα που μετατρέπει τα απόβλη-
διαδρομές, πο στο κράτημα του αυτοκινήτου και αυ- τα σε ενέργεια, και στην οροφή διαθέτει
με τους 2 ξάνει τα περιθώρια πρόσφυσης.
«χιαστί» Οι δύο κινητήρες επιταχύνουν δυνατά μία πίστα ski και snowboard που λειτουρ-
τροχούς στον και άμεσα το αυτοκίνητο. Μπορεί τα 218 γεί όλο το χρόνο. Οι άνθρωποι της Toyota
αέρα μας οδήγησαν εκεί, σε μία ειδικά διαμορ-
άλογα του τετρακίνητου να φαντάζουν
«λίγα» σε σχέση με άλλα μοντέλα που δι- φωμένη πίστα με εκτός δρόμου δοκιμασί-
αθέτουν 300 και 400 ίππους, αλλά ο κ. ες. Είδαμε εμπράκτως πως οι λειτουργίες
Hayato Jo, ο B` αρχιμηχανικός της εταιρεί- του X-mode θυμίζουν τις πατροπαράδο-
ας στην Ιαπωνία, μας δήλωσε πως έλαβαν τες αργές σχέσεις των σκληροπυρηνικών
υπόψη την κύρια χρήση στην καθημερινό- 4x4. Ακόμα και με τους δύο «χιαστί» τρο-
τητα και την ανάγκη για μέγιστη αυτονο- χούς στον αέρα, το bZ4X περνούσε απρο-
μία. Και, κακά τα ψέματα, μπορεί οι γρή- βλημάτιστα από τα τεχνητά εμπόδια, ενώ
γορες επιταχύνσεις και η άμεση ροπή που στο υδάτινο πέρασμα βάθους 50 εκατο-
σε κολλάει στο πίσω κάθισμα να ακούγο- στών, το ηλεκτρικό SUV έβγαλε τους μη-
νται ωραίες, αλλά κάπου «χάνεται η μπά- χανικούς του ασπροπρόσωπους.
λα», ειδικά όταν μιλάμε για μεσαία SUV. Από 49.900 ευρώ στην Ελλάδα, οι πρώ-
Στον αυτοκινητόδρομο, το Toyota bZ4X τες παραδόσεις θα γίνουν το Νοέμβριο
διακρίνεται για την ήσυχη και ποιοτική Το Toyota bZ4X θα έρθει στις Ελληνικές
του κύλιση. Στο εσωτερικό επικρατεί σιγή, αντιπροσωπείες τον Ιούλιο, με τις πρώ-
αποτέλεσμα της εξαιρετικής αεροδυναμι- τες παραδόσεις να γίνονται το Νοέμβριο.
κής και της ηχομόνωσης της καμπίνας. Οι εξοπλιστικές εκδόσεις είναι 5: Active,
Παρόλο που το αυτοκίνητο διαθέτει σύ- Style, Black Edition, Lounge και Lounge
στημα ανάκτησης ενέργειας, η επιβρά- Plus, με την τετρακίνηση να είναι διαθέσι- S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ