Page 53 - 2022_12_01
P. 53
n ΔΟΚΙΜΗ CUPRA Formentor VZ5 390PS
και τα 480Nm ροπής, όντας εκρηκτικός
από αρκετά χαμηλά έως και στους κόφτες
που αγγίζουν τις 7.000 στροφές. Πολιτι-
σμένος θα παραμείνει μόνο αν ο οδηγός
φτιάξει το δικό του eco πρόγραμμα, «κλεί-
σει» την απόκριση του μοτέρ και δεν πατά-
ει το γκάζι πάνω από τη μέση. Αν δεν κάνει
κάτι από τα παραπάνω θα νιώσει την ωμή
πίεση στο στομάχι του και θα δει το ταχύ-
μετρο να ανεβαίνει καταιγιστικά γρήγορα.
Όι επιδόσεις του μοντέλου είναι φωτιά και
λάβρα, ρίχνοντας στα «αυτιά» σε γρήγορα
ηλεκτρικά, τόσο σε επιδόσεις αλλά κυρίως
σε αίσθηση. Από στάση το CUPRA χρειά-
ζεται μόλις 4,3 δλ για να πιάσει τα πρώτα H καρδιά σω του αριστερού κουμπιού στο τιμό-
100 χλμ/ώρα, 2,1 δλ για απογειωθεί από του τέρατος, νι ένα από τα 5 οδηγικά προγράμματα
2.500 κ.εκ,
τα 60 στα 100 χλμ./ώρα και μόλις 2,7 για 390 ίπποι (Comfort, Sport, CUPRA, Individual,
να πιάσει από τα 80 τα 120 χλμ./ώρα, με και 490 Offroad) που θα καλύψουν κάθε ανά-
Nm ροπής
την τελική να περιορίζεται στα 250 χλμ./ εκτοξεύουν γκη σου. Aν και το μοντέλο έχει πολεμι-
ώρα. Το 7αρι DSG είναι υποδειγματικό, το αμάξωμα κό DNA, η στάνταρ ενεργητική ανάρτηση
αλλάζει αστραπιαία σχέσεις και διαχειρί- των 1.683 DCC με τα 15 διαφορετικά επίπεδα σκλη-
ζεται άψογα την υπερβολική ισχύ που την κιλών από ρότητας, που μπορεί να «ελαφρύνει» κα-
στάση στα
στέλνει στους 4 τροχούς, ενώ οι χειροκί- 100 χλμ./ώρα τά 3 στάδια από τη Comfort επιλογή, δεν
νητες αλλαγές μέσω στων paddles είναι σε 4,3 δλ επιτρέπει στο SUV να είναι τόσο κουρα-
για σεμινάριο. Συνήθως κάπου εδώ ανα- στικό σε κακοτεχνίες, ειδικά αν φτιάξεις
φέρουμε την κατανάλωση, κάτι που θεω- ένα εξιδανικευμένο πρόγραμμα για άνε-
ρούμε ιεροσυλία να ενδιαφέρει κάποιον ση. Βέβαια το Formentor VZ5 δεν θα το
σε ένα τέτοιο επικό μοντέλο. Πάντως η πάρει κάποιος αποκλειστικά για να κάνει
αλήθεια είναι ότι τα άλογα θέλουν καύσι- τα ψώνια της οικογένειας και να πηγαίνει
μο κι αν είσαι συνέχεια με το γκάζι στο πά- τα παιδιά του στη παιδική χαρά, αλλά για
τωμα θα δεις τη τιμή να ξεπερνάει εύκολα να νιώσει μια οδηγική ηδονή, η οποία σε
τα 30 λτ/100 χλμ, με τη μέση κατανάλωση πρώτη φάση έρχεται με το CUPRA mode.
σε αρκετά νορμάλ συνθήκες να κυμαίνε- Η ανάρτηση σκληραίνει όσο πρέπει, το τι-
ται στα 16 με 17 λτ./100 χλμ. μόνι γίνεται πιο σφιχτό με την κατάλλη-
λη αίσθηση και πληροφόρηση, το μοτέρ
Τρομοκρατεί όποιον το προ- αγριεύει και το μοντέλο παραμένει βιδω-
καλέσει, στρίβει τρένο, κά- μένο στην είσοδο της στροφής, περνώ-
νει ακόμα και drift ντας εξαιρετικά γρήγορα μέσα από αυ-
τήν. Η ενεργή τετρακίνηση με το Torque
Πατάς μίζα, παίρνει μπροστά, ερεθίζε- Splitter, ένα σύστημα διαμοιρασμού της
σαι με το μπάσο ήχο και επιλέγεις μέ- ροπής μεταξύ των πίσω τροχών με ένα
S S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata-11-22 CUPRA FORMENTOR.indd 503 1/12/2022 11:25:48 πµ