Page 22 - e-agora 07-12-20
P. 22

n ΠΡΏΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Toyota Yaris GR



                            Ο
                 τρικύλινδρος
                    κινητήρας
                      των 1,6
                λίτρων με την
                  -αναλογικά-
                     τεράστια
                   ισχύ και τη
                    γραμμική
                απόδοσή της.










                                                                              με τις δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων μπρο-
                                                                              στά  επιβραδύνουν  το  Yaris  αψεγάδιαστα
                                                                              και  η  απόδοσή  τους  παραμένει  σταθερή
                                                                              ακόμα και μετά από πολλούς γύρους στην
                                                                              πίστα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η τρο-
                                                                              μερή σταθερότητα των φρένων, καθώς το
                                                                              Yaris είναι ικανό να στρίβει αποτελεσματι-
                                                                              κά μέσα στη στροφή ακόμα και μετά από

                                                                              σκληρό φρενάρισμα, χωρίς να γίνεται πο-
                                                                              λύ νευρικό το πίσω μέρος του. Μόνο στις
                                 καθαρής γραμμής. Τέλος, με το «πακέτο»       στροφές μεσαίας ταχύτητας αποκτά νευρι-
                                 high performance, ένα Torsen διαφορικό       κότητα το πίσω μέρος του μικρού Toyota,

                                 κατανέμει την ισχύ μεταξύ του αριστερού      ιδιαίτερα αν ο οδηγός αφήσει το δεξί πε-
                                 και του δεξιού τροχού και στους δύο άξο-     ντάλ.  Από  την  άλλη,  βέβαια,  η  παραπά-
                                 νες.                                         νω ενέργεια μπορεί να γίνει και επίτηδες,

                                 Οδηγώντας                                    προκειμένου να μειωθεί η ακτίνα του κύ-
                                                                              κλου, που θα διαγράψει το αυτοκίνητο στη
                                   Ό 1.600άρης κινητήρας ανταποκρίνεται       στροφή, χωρίς να χρειαστούν έντονες κι-

                                 άμεσα στις εντολές του δεξιού πεντάλ, και    νήσεις  στο  τιμόνι.  Πρόκειται  ακριβώς  γι’
                                 για  ένα  υπερτροφοδοτούμενο  μηχανικό       αυτό, που οι επαγγελματίες οδηγοί λένε
                                 σύνολο ανεβάζει στροφές μέχρι λίγο πριν      πως «το πίσω μέρος στρίβει μαζί με την
                                 από τις 7.000 σ.α.λ. ασυνήθιστα γραμμι-      υπόλοιπη μάζα του αυτοκινήτου». Τις πε-
                                 κά, συνεργαζόμενο με ένα χειροκίνητο κι-     ρισσότερες φορές, πριν από την κορυφή
                                 βώτιο,  έξι  σχέσεων,  το  οποίο  «ζητά»  να   της στροφής, ο οδηγός μπορεί να επανέλ-
                                 πιεστεί από τον επιλογέα στις μικρές δια-    θει στο γκάζι, καθώς τα υπόλοιπα τα ανα-
                                 δρομές του. Μάλιστα, αυτό γίνεται χωρίς      λαμβάνουν τα μπλοκέ διαφορικά με τη με-
                                 καμία  «αντίσταση»,  αλλά  με  ευκολία.  Το   ταβαλλόμενη κατανομή δυνάμεων.
                                 “GR” δείχνει τις δυνατότητές του και κατά      Και  όσον  αφορά  τις  πλαγιολισθήσεις;

                                 το φρενάρισμα. Τα χαραγμένα δισκόφρενα       Στη στεγνή άσφαλτο αυτές δεν είναι δυ- S

                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 22




          #e-agora-themata-07-12-20.indd   22                                                                    4/12/2020   11:00:23 π
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27