Page 11 - e-agora 11-01-2021
P. 11
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΔΙΕΘΝΗΣ
Αν θέλουμε να κάνουμε πρόβλεψη, φα-
ντάζει πιο πιθανό το νέο 308 να χρησιμο-
ποιήσει την πλατφόρμα EMP2, από την
στιγμή που εξετάζεται η ευελιξία ενός
ηλεκτρικού και plug-in hybrid. Αλλωστε,
τα παρόντα compact SUV της PSA έχουν
την συγκεκριμένη πλατφόρμα που μπορεί
να συνδυάσει πλήρως ηλεκτρικό προφίλ,
καθώς και επιλογές plug-in και κινητή-
ρα καύσης. Από την άλλη πλευρά, η CMP
συνίσταται περισσότερο για αυτοκίνη-
τα με ICE ή αποκλειστικά EV. Βέβαια, δεν
έχει κυκλοφορήσει ακόμη πλήρως ηλε-
κτρικό μοντέλο βασισμένο σε πλατφόρμα
EPM2, όμως από την στιγμή που Peugeot,
Citroen και Vauxhall έχουν παρουσιάσει
μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά van, φαντά-
ζει ως λογική επιλογή ένα οικογενειακό
μοντέλο που θα ξεπεράσει τα 320 χιλιόμε-
τρα αυτονομίας.
Εφόσον τελικά εφαρμοστεί στην πράξη
ρετικές πλατφόρμες (CMP για supermini η σκέψη για plug-in και πλήρως ηλεκτρικά
και EMP2 για το τρέχον 308) δεν συνεπά- 308 κερδισμένοι θα είναι οι λάτρεις των
γεται ότι το νέο μοντέλο θα κατασκευα- μεγάλων επιδόσεων. Η όρεξη έχει ήδη...
στεί σε δύο πλαίσια. Αντιθέτως, σημαίνει ανοίξει με τα 355 άλογα του 508 Sport
πως μπορεί να εφαρμοστεί κάθε είδους Engineered, του οποίου ο 1,6 λίτρων βεν-
τεχνολογία. Λόγου χάρη, το νέο Citroen ζινοκινητήρας θα μπορούσε να εξοπλί-
C4 χρησιμοποιεί την e-CMP, ενώ το προ- σει και το 308. Σχεδόν βέβαιο είναι πως
σεχές DS 4 την ενημερωμένη πλατφόρ- θα υπάρξει μία πιο οικονομική έκδοση,
μα EMP2. με 222 άλογα και πάνω από 50 χιλιόμε-
τρα εμβέλεια. Με ενδιαφέρον αναμένου-
με το τι θα συμβεί με την ήπια υβριδική τε-
χνολογία 48 volt. Οι αυτόματες εκδόσεις
θα εξοπλιστούν με νέο ηλεκτρικό κιβώτιο
διπλού συμπλέκτη το οποίο αναπτύχθηκε
από την Punch Powertrain. Το τρίτης γε-
νιάς Peugeot 308 θα αποκαλυφθεί στα τέ-
λη του 2021 ώστε να κυκλοφορήσει τον
επόμενο χρόνο. Μένει να δούμε αν πράγ-
ματι θα ξεχωρίζει για την ευελιξία σε επί-
πεδο κινητήριου συνόλου. v S
S
11 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata-11-01-21.indd 11 8/1/2021 11:06:23 π