Page 46 - 7-2022
P. 46
n n n n ΠΡΏΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Νέο Toyota bZ4X
να ακούγονται ωραίες, αλλά κάπου «χάνε-
ται η μπάλα», ειδικά όταν μιλάμε για μεσαία
SUV.
Στον αυτοκινητόδρομο, το Toyota bZ4X δι-
ακρίνεται για την ήσυχη και ποιοτική του κύ-
λιση. Στο εσωτερικό επικρατεί σιγή, αποτέ-
λεσμα της εξαιρετικής αεροδυναμικής και
της ηχομόνωσης της καμπίνας.
Παρόλο που το αυτοκίνητο διαθέτει σύ-
στημα ανάκτησης ενέργειας, η επιβράδυν-
Το Toyo- λή πληροφόρηση. ση δεν επαρκεί για να ακινητοποιήσει πλή-
ta bZ4X είναι Στο κέντρο της πόλης η αυτονομία δεν ρως το όχημα. Κοινώς, δεν διαθέτει «one
διαθέσιμο
ως προσθιο- έπεσε κάτω από τα 400 χλμ και παρατηρή- pedal mode». Σύμφωνα με την εταιρεία, αυ-
κίνητο, σαμε πως η ανάρτηση απορροφά πολύ καλά τό έγινε προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει
με έναν τις κακοτεχνίες και τις ανωμαλίες του δρό- πιο «γνώριμη» αίσθηση, για να μην ξενίζει
ηλεκτρικό
κινητήρα 204 μου, χωρίς ενοχλητικά «κοπανήματα». Πα- όσους μεταπηδούν από θερμικά μοντέλα σε
ίππων, ή ως ρόλα αυτά, η ρύθμισή της δεν είναι πολύ ηλεκτρικά.
τετρακίνητο μαλακή, προκειμένου να ανταποκριθεί στο Το σύστημα X-mode της τετρακίνητης έκ-
με 218 αυξημένο βάρος.
ίππους και 2 δοσης βελτιώνει την πρόσφυση σε συνθή-
μοτέρ, όπως Βγαίνοντας έξω από την πρωτεύουσα, σε κες εκτός δρόμου, χιονιού ή λάσπης. Χάρη
αυτό που επαρχιακούς δρόμους με στροφές, είδαμε στις επιλογές «Crawl Control» και «Downhill
οδηγήσαμε πως η «συνταγή» των μηχανικών της Toyota Assist», ο οδηγός μπορεί να κινηθεί πιο εύ-
κάνει το bZ4X να κρύβει εντέχνως το βάρος κολα και με ασφάλεια σε «γλιστερές» ανη-
του. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το τιμό- φόρες και κατηφόρες, ενώ το σύστημα
νι «ακούει» τις εντολές γρήγορα, και η τοπο- εντοπίζει ποιος τροχός έχει μειωμένη πρό-
θέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα συμβάλ- σφυση και «στέλνει» τη ροπή στον απέναντι.
λει στο χαμηλό κέντρο βάρους, γεγονός που Στην Κοπεγχάγη βρίσκεται το Copenhill,
έχει θετικό αντίκτυπο στο κράτημα του αυτο- μια μονάδα που μετατρέπει τα απόβλητα σε
κινήτου και αυξάνει τα περιθώρια πρόσφυ-
σης.
Οι δύο κινητήρες επιταχύνουν δυνατά και
άμεσα το αυτοκίνητο. Μπορεί τα 218 άλογα
του τετρακίνητου να φαντάζουν «λίγα» σε
σχέση με άλλα μοντέλα που διαθέτουν 300
και 400 ίππους, αλλά ο κ. Hayato Jo, ο B`
αρχιμηχανικός της εταιρείας στην Ίαπωνία,
μας δήλωσε πως έλαβαν υπόψη την κύρια
χρήση στην καθημερινότητα και την ανάγκη Χάρη στο σύστημα X-mode της
για μέγιστη αυτονομία. Και, κακά τα ψέματα, τετρακίνητης έκδοσης, το Toyota bZ4X
μπορεί οι γρήγορες επιταχύνσεις και η άμε- μπορεί να κινηθεί σε απαιτητικές
διαδρομές, με τους 2 «χιαστί» τροχούς
ση ροπή που σε κολλάει στο πίσω κάθισμα στον αέρα
S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 46
#e-agora-themata-07-22 new.indd 46 5/7/2022 7:42:28 πμ