Page 77 - 1-10-22
P. 77
n ΣΎΓΚΡΙΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid
vs Hyundai i20 1.0 T-GDI 48V vs Toyota Yaris 1.5 VVT-i
φτάνει τους 120 ίππους και τα 200Nm
ροπής, αλλά είναι πιο γρήγορο τόσο στο
0-100 όσο και στο 60-100 χλμ/ώρα. Βέ-
βαια αυτό οφείλεται και το γεγονός ότι
ήταν το μοναδικό με αυτόματο κιβώτιο
7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη μάλιστα,
μεταξύ των μονομάχων του συγκριτι-
κού, κάτι όμως που ανέβασε και την κα-
τανάλωση στα 7,7 λτ/100 χλμ (6,4 λτ το
χειροκίνητο). Πάντως όποιος επιλέξει
τη σπορ έκδοση N-Line, θα πρέπει να
είναι προετοιμασμένος για τη θορυβώ-
δη μπάσα εξάτμιση, ακόμα και στο ρε-
λαντί.
Ο κινητήρας του i20 είναι o πιο αδύναμος του συγκριτικού,
με την ισχύ του να φτάνει τους 120 ίππους και τα 200Nm O ατμοσφαιρικός κινητήρα
ροπής. Βέβαια οι επιδόσεις του λένε το αντίθετο
του Yaris ξεχωρίζει για τη
λοσοφία του μοντέλου. Ό τρικύλινδρος χαμηλή κατανάλωση του
κινητήρας του ενός λίτρου του Ford
αποδίδει 125 ίππους και 210 Nm ρο- Κάτω από το καπό του Toyota βρίσκεται
πής, ενώ συνδυάζεται με ένα μηχανικό ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων
κιβώτιο έξι σχέσεων με κοντή αλλά με- με 125 ίππους και 153Nm ροπής. Με δι-
λετημένη κλιμάκωση. Το μοτέρ έχει αρ- αφορετική φιλοσοφία από τους turbo του
κετά πολιτισμένη λειτουργία, με το μό- 1 λίτρου των άλλων 2 μοντέλων, το συ-
νο του μειονέκτημα να εμφανίζεται στις γκεκριμένο μοτέρ ανεβαίνει αρκετά στις
πολύ χαμηλές στροφές, όπου παρατη- στροφές και μπαίνει αρκετά βαθιά στην
ρούνται αρκετοί κραδασμοί. Η ηλεκτρι- κόκκινη περιοχή, με τη μέγιστη δύναμη
κή υποβοήθηση του γερμανικού μικρού του να εμφανίζεται από τις 4.800 έως τις
κάνει την εμφάνιση της στις χαμηλές 6.600 σ.α.λ. Η γραμμική ισχύς του κινη-
ταχύτητες, στο start/stop κι όταν ο οδη- τήρα, το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με
γός αφήσει το γκάζι όπου γίνεται ανά- τη σχετικά μακριά κλιμάκωση και το μικρό
κτηση ενέργειας. Το Fiesta επιταχύνει βάρος του μοντέλου που φτάνει μόλις τα
από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 10,6 1.081 κιλά δημιουργούν τις κατάλληλες
δευτερόλεπτα κι έχει τελική ταχύτητα συνθήκες, ώστε το μοντέλο να χρειάζε-
200 χλμ/ώρα, ενώ καλά τα πήγε και στο ται 10,6 δλ για να ολοκληρώσει το 0-100
τεστ κατανάλωσης, που με κρατημένη χλμ/ώρα και ταυτόχρονα η κατανάλω-
χρήση του γκαζιού και με σωστές αλλα- ση να παραμένει στα 5,4 λτ/100 χλμ. Το
γές, έγραψε 6,6 λτ/100 χλμ. Yaris ζυγίζει περίπου 100 κιλά λιγότερα
Το Hyundai μπορεί να φαίνεται στα από τους αντιπάλους του κι οφείλει αυ-
χαρτιά πιο αδύναμο, με την ισχύ του να τό το πλεονέκτημα βάρους εν μέρει στην
S
77 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata-10-22 final.indd 77 5/10/2022 9:50:29 πμ