Page 77 - 1-10-22
P. 77

n ΣΎΓΚΡΙΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ
                                                                             Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid
                                   vs Hyundai i20 1.0 T-GDI 48V vs Toyota Yaris 1.5 VVT-i

                                                                              φτάνει τους 120 ίππους και τα 200Nm
                                                                              ροπής, αλλά είναι πιο γρήγορο τόσο στο
                                                                              0-100 όσο και στο 60-100 χλμ/ώρα. Βέ-
                                                                              βαια αυτό οφείλεται και το γεγονός ότι
                                                                              ήταν το μοναδικό με αυτόματο κιβώτιο
                                                                              7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη μάλιστα,
                                                                              μεταξύ  των  μονομάχων  του  συγκριτι-
                                                                              κού, κάτι όμως που ανέβασε και την κα-

                                                                              τανάλωση στα 7,7 λτ/100 χλμ (6,4 λτ το
                                                                              χειροκίνητο).  Πάντως  όποιος  επιλέξει
                                                                              τη σπορ έκδοση N-Line, θα πρέπει να
                                                                              είναι προετοιμασμένος για τη θορυβώ-
                                                                              δη μπάσα εξάτμιση, ακόμα και στο ρε-
                                                                              λαντί.
               Ο κινητήρας του i20 είναι o πιο αδύναμος του συγκριτικού,
               με την ισχύ του να φτάνει τους 120 ίππους και τα 200Nm         O ατμοσφαιρικός κινητήρα
               ροπής. Βέβαια οι επιδόσεις του λένε το αντίθετο
                                                                              του Yaris ξεχωρίζει για τη
               λοσοφία του μοντέλου. Ό τρικύλινδρος                           χαμηλή κατανάλωση του
               κινητήρας  του  ενός  λίτρου  του  Ford

               αποδίδει  125  ίππους  και  210  Nm  ρο-                         Κάτω από το καπό του Toyota βρίσκεται
               πής, ενώ συνδυάζεται με ένα μηχανικό                           ο  ατμοσφαιρικός  κινητήρας  1,5  λίτρων
               κιβώτιο έξι σχέσεων με κοντή αλλά με-                          με 125 ίππους και 153Nm ροπής. Με δι-
               λετημένη κλιμάκωση. Το μοτέρ έχει αρ-                          αφορετική φιλοσοφία από τους turbo του
               κετά πολιτισμένη λειτουργία, με το μό-                         1 λίτρου των άλλων 2 μοντέλων, το συ-
               νο του μειονέκτημα να εμφανίζεται στις                         γκεκριμένο μοτέρ ανεβαίνει αρκετά στις
               πολύ χαμηλές στροφές, όπου παρατη-                             στροφές και μπαίνει αρκετά βαθιά στην

               ρούνται αρκετοί κραδασμοί. Η ηλεκτρι-                          κόκκινη περιοχή, με τη μέγιστη δύναμη
               κή υποβοήθηση του γερμανικού μικρού                            του να εμφανίζεται από τις 4.800 έως τις
               κάνει  την  εμφάνιση  της  στις  χαμηλές                       6.600 σ.α.λ. Η γραμμική ισχύς του κινη-
               ταχύτητες, στο start/stop κι όταν ο οδη-                       τήρα, το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με
               γός αφήσει το γκάζι όπου γίνεται ανά-                          τη σχετικά μακριά κλιμάκωση και το μικρό
               κτηση  ενέργειας.  Το  Fiesta  επιταχύνει                      βάρος του μοντέλου που φτάνει μόλις τα
               από  στάση  στα  100  χλμ/ώρα  σε  10,6                        1.081 κιλά δημιουργούν τις κατάλληλες
               δευτερόλεπτα  κι  έχει  τελική  ταχύτητα                       συνθήκες, ώστε το μοντέλο να χρειάζε-
               200 χλμ/ώρα, ενώ καλά τα πήγε και στο                          ται 10,6 δλ για να ολοκληρώσει το 0-100
               τεστ  κατανάλωσης,  που  με  κρατημένη                         χλμ/ώρα  και  ταυτόχρονα  η  κατανάλω-

               χρήση του γκαζιού και με σωστές αλλα-                          ση να παραμένει στα 5,4 λτ/100 χλμ.  Το
               γές, έγραψε 6,6 λτ/100 χλμ.                                    Yaris ζυγίζει περίπου 100 κιλά λιγότερα
                 Το  Hyundai  μπορεί  να  φαίνεται  στα                       από τους αντιπάλους του κι οφείλει αυ-
               χαρτιά πιο αδύναμο, με την ισχύ του να                         τό το πλεονέκτημα βάρους εν μέρει στην
                                                                                                                         S

                                                   77 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora-themata-10-22 final.indd   77                                                                  5/10/2022   9:50:29 πμ
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82