Page 8 - 11_2022
P. 8
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
StoreDot: Φέρνει την επανάσταση στην
φόρτιση των ηλεκτρικών
Δραστικά θα αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε τα ηλεκτρικά, αφού οι μπαταρίες της
StoreDot υπόσχονται πως θα κάνουν τη φόρτιση του οχήματος μια ολιγόλεπτη διαδικασία.
Η μεγάλη ελπίδα των ηλε- ρουν το πράσινο φως για να βγουν στην αγο-
κτρικών; ρά. Κατά την διάρκεια των οποίων, η Store
Dot αναφέρει ότι οι μπαταρίες φορτίζονταν
Ένα από τα μειονεκτήματα που έχουν αυτή επανειλημμένα για 10 λεπτά από 10% έως
την στιγμή τα ηλεκτρικά σε σχέση με τα οχή- 80% και αποφορτίζονταν ξανά για μια ώρα,
ματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι χωρίς να παρατηρηθεί κάποια αλλοίωση κα-
πως χρειάζονται να παραμείνουν πολλή ώρα τά τους πρώτους 600 κύκλους. Χρειάστη-
συνδεδεμένα με μία πρίζα για να φορτιστούν, κε να περάσουν 1.000 κύκλοι για να πέσει η
την στιγμή για τα θερμικά αυτοκίνητα αρκούν χωρητικότητά τους κάτω από 80%.
5-10 λεπτά σε ένα πρατήριο καυσίμων.
Η ισραηλινή StoreDot θέλει να εξαλείψει Φόρτιση σε 2 λεπτά έως το 2032!
αυτό το μειονέκτημα με τις νέες μπαταρίες για Σύμφωνα πάντως με το στρατηγικό χάρ-
«ακραία γρήγορη φόρτιση» που θέλει να φέρει τη που παρουσίασε η εταιρεία πριν από λί-
στην αγορά το 2024. Σύμφωνα με την StoreDot, γους μήνες με όνομα «100inX», στόχος της
οι μπαταρίες αυτές θα επιτρέπουν στα αυτοκί- είναι ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας να
νητα να κινούνται ηλεκτρικά ακόμη και για 160 μειωθεί σταδιακά και να φτάσει τα 2 λεπτά
χιλιόμετρα μόνο με 5 λεπτά φόρτισης! έως το 2032. Κλειδί για να γίνει αυτό είναι η
Υψηλή η ανθεκτικότητά τους νέα τεχνολογία που ανέπτυξε με όνομα XFC
(Extreme Fast Charging) στις αρχές του 2021,
Η StoreDot δίνει ιδιαίτερη προσοχή και η οποία αντικαθιστά τον γραφίτη μέσα σε μια
στην ανθεκτικότητα των μπαταριών, όχι μόνο μπαταρία με μεταλλικά νανοσωματίδια.
στην αποδοτικότητά τους. Για αυτό ξεκαθαρί- Θα αντικαταστήσουν τις
ζει πως οι νέες της μπαταρίες, στις δοκιμές
που έγιναν, έχουν ολοκληρώσει περισσότε- μπαταρίες ιόντων λιθίου
ρους από 1.000 κύκλους φόρτισης πριν πά- στις γραμμές παραγωγής
Ανάμεσα στους επενδυτές που έχουν δεί-
ξει ήδη ενδιαφέρον για τις νέες μπαταρί-
ες της StoreDot συγκαταλέγονται εταιρεί-
ες πως η Daimler, η BP, η Samsung και η
Volvo. Σίγουρο όμως είναι πως για να μπουν
οι μπαταρίες στην παραγωγή όσο το δυνατόν
γρηγορότερα, θα πρέπει να μπορούν να κα-
τασκευάζονται στις γραμμές παραγωγής των
συμβατικών μπαταριών ιόντων λιθίου. Ποιος
θα πάρει πρώτος αυτή την απόφαση; v
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 8
#e-agora-themata-11-22 gia INTERNET.indd 8 31/10/2022 11:52:51 πµ