Page 37 - 10_2024
P. 37

n ΤΕΧΝΙΚΟ                Μικρά 2024







































               Ο κινητήρας πετρελαίου                                         που δημιουργείται μπορεί να φτάσει μέ-

               βασίζεται στη συμπίεση του                                     χρι και τα 100 bar. Ό θόρυβος λοιπόν -ή
                                                                              αλλιώς το «κροτάλισμα»- του diesel κινη-
               αέρα για την ανάφλεξη                                          τήρα προέρχεται κυρίως από τη δόνηση

                 Σε  αντίθεση  με  τους  κινητήρες  βενζί-                    των μηχανικών μερών του κινητήρα λό-

               νης στους οποίους το μπουζί παρέχει τον                        γω της υψηλής πίεσης από τη συμπίεση.
               σπινθήρα για την ανάφλεξη του μείγμα-                          Στα πιο πρόσφατα συστήματα πραγματο-
               τος  βενζίνης-αέρα,  ο  πετρελαιοκινητή-                       ποιείται και λίγο νωρίτερα ένας μικροψε-
               ρας βασίζεται εξ ολοκλήρου στη συμπί-                          κασμός καυσίμου, ο οποίος μειώνει τον
               εση του αέρα για την ανάφλεξη. Σε έναν                         θόρυβο.
               τετράχρονο  πετρελαιοκινητήρα,  για  την                       Πιο αποδοτικό καύσιμο το
               καλύτερη δυνατή καύση, τα μπεκ ψεκα-
               σμού  εκτοξεύουν  το  καύσιμο  με  πολύ                        πετρέλαιο από τη βενζίνη
               υψηλή πίεση μέσα από πολύ στενές τρύ-                            Παρά το μειονέκτημα του θορύβου, το
               πες. Αυτό γίνεται όταν το έμβολο βρίσκε-                       diesel υπερισχύει της βενζίνης στον το-

               ται στο υψηλότερο σημείο μέσα στον θά-                         μέα της κατανάλωσης. Θεωρητικά, η από-
               λαμο καύσης (βλ. εικόνα παρακάτω).                             δοση του βενζινοκινητήρα είναι μεγαλύ-

               Τελικά γιατί «κροταλίζει» ο                                    τερη σε σύγκριση με τον diesel κινητήρα.
               κινητήρας;                                                     Στην πράξη όμως συμβαίνει το αντίθετο,
                                                                              καθώς το πετρέλαιο είναι πιο βραδύκαυ-
                 Το καύσιμο αναμειγνύεται με τον θερμό                        στο. Επομένως, η χρήση πετρελαίου συ-
               αέρα και αυτοαναφλέγεται, σε περιβάλ-                          νεπάγεται και μικρότερη κατανάλωση σε
               λον που φτάνει τους 2.500 οC. Η πίεση                          σύγκριση με τη βενζίνη.   v
  S

                                                   37 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
                                                   37
                                                   37


          #e-agora-themata_10_2024 internet.indd   37                                                            1/10/2024   10:40:31 µµ
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42