Page 27 - 11_2024
P. 27
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
νο ενός λίτρου πετρελαίου ή βενζίνης.
Eπιπλέον, το υδρογόνο μπορεί να αποθη-
κευτεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και ου-
σιαστικά οι πόροι για την παραγωγή του είναι
άπειροι, αρκεί να υπάρχει αρκετή ποσότη-
τα καθαρής ενέργειας. Τέλος, τα αυτοκίνη-
τα υδρογόνου μπορούν να ανεφοδιαστούν
το ίδιο γρήγορα με τα οχήματα που φορά-
νε συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, Αξίζει να σημειωθεί ότι το πιο ενεργειακά
ενώ έχουν εξαιρετική αυτονομία, αφού με κοστοβόρο είναι η ψύξη του αποθηκευμέ-
5,5 κιλά υδρογόνου μπορούν κάνουν μέχρι νου υδρογόνου, το οποίο πρέπει να φτάσει
και 500 χλμ., σημαντικά μεγαλύτερη από την στους -253 βαθμούς Κελσίου.
αντίστοιχη των ηλεκτρικών μοντέλων. Επιπλέον, η απόδοση είναι αρκετά χαμη-
λή. Μια ανεμογεννήτρια 3 μεγαβάτ μπορεί
Ποια είναι τα μειονεκτήματα να τροφοδοτήσει 1.600 ηλεκτρικά αυτοκί-
του υδρογόνου; νητα ή 650 με υδρογόνο. Έτσι, σε σύγκρι-
ση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, απαιτείται
Τα μειονεκτήματα εντοπίζονται κυρίως σχεδόν τριπλάσια ποσότητα ενέργειας.
στην παραγωγή, την εφοδιαστική αλυσί- Μπορεί το υδρογόνο αυτή τη στιγμή να μην
δα, τη μεταφορά και την αποθήκευση του κερδίζει το ρεύμα, αλλά όλοι οι επιστήμονες
υδρογόνου, όπως και το γεγονός ότι η ηλε- συμφωνούν ότι αν καταφέρουμε κάποια στιγ-
κτρική ενέργεια είναι πάντα απαραίτητη ως μή να παράγουμε υδρογόνο με μηδενικό απο-
βάση. Αυτό εγείρει πάντα το ερώτημα κατά τύπωμα άνθρακα, τα αυτοκίνητα που θα καίνε
πόσο είναι πιο αποδοτικό να τη χρησιμοποι- το συγκεκριμένο καύσιμο θα είναι πιο «καθα-
ούμε ώστε να διυλίζουμε με κυκλικό τρόπο ρά» από τα ηλεκτρικά, αφού σίγουρα δεν θα
το υδρογόνο, κάτι που απαιτεί τεράστιες πο- έχουν την ανάγκη για μεγάλες μπαταρίες που
σότητες ενέργειες, από το να την χρησιμο- χρειάζονται σπάνια ορυκτά υλικά, των οποίων
ποιούμε άμεσα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. η εξόρυξη είναι άκρως ρυπογόνα. v
S
27 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata_11_2024 internet.indd 27 31/10/2024 11:31:00 µµ