Page 10 - 05_2025
P. 10
n n n n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
κό σχεδιασμό: το τιμόνι μπορεί να είναι τροχού–δρόμου υπολογίζεται μοντελοποι-
πιο επίπεδο, δημιουργώντας αίσθηση ευ- ημένα με τη βοήθεια δυνάμεων επαναφο-
ρυχωρίας και καλύτερη ορατότητα στην ράς των μπροστινών τροχών.
οθόνη του οδηγού. Διευκολύνεται και η Εκτενείς δοκιμές σε δοκιμαστή-
είσοδος/έξοδος από το όχημα, αφού η
επίπεδη κάτω πλευρά του τιμονιού δη- ρια και στην κυκλοφορία
μιουργεί περισσότερο χώρο. Σε συνδυ- Το νέο σύστημα έχει ήδη διανύσει πά-
ασμό με τα μελλοντικά συστήματα αυτο- νω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκι-
ματοποιημένης οδήγησης, ο οδηγός θα μών σε δοκιμαστήρια και έναν παρεμφερή
μπορεί μακροπρόθεσμα να υιοθετεί πιο αριθμό χιλιομέτρων σε πίστες δοκιμής και
χαλαρές θέσεις. δρόμους. Δεδομένων των υψηλών προδια-
Πώς λειτουργεί το steer-by-wire; γραφών ασφαλείας που θέτει η Mercedes-
Benz, και γι' αυτό το σύστημα εφαρμόζει
Ανάλογα με την ταχύτητα οδήγησης και αρχιτεκτονική με εφεδρικά κυκλώματα, αι-
την κατάσταση, ένας ενεργοποιητής στο σθητήρες υψηλής ακρίβειας και πανίσχυ-
τιμόνι (μονάδα διαχείρισης διεύθυνσης – ρες μονάδες ελέγχου, διασφαλίζοντας
SFU) στέλνει δεδομένα προς την κρεμα- λειτουργικότητα ακόμη και σε περίπτωση
γιέρα (μονάδα συστήματος διεύθυνσης – αστοχίας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διπλή
SRU), η οποία με την σειρά της κατευθύνει διαδρομή σήματος, διπλοί ενεργοποιητές
τους τροχούς. και εφεδρική παροχή ενέργειας. Ακόμη και
Η SFU δημιουργεί επίσης την αίσθηση σε εξαιρετικά απίθανες περιπτώσεις πλή-
συστήματος διεύθυνσης που χαρακτηρίζει ρους βλάβης, η πλευρική καθοδήγηση εί-
την Mercedes-Benz. Επειδή δεν υπάρχει ναι δυνατή χάρη στην τετραδιεύθυνση και
σύνδεση μηχανικών συνόλων, η επαφή τις παρεμβάσεις του ESP. S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 10
#e-agora-themata_05_2025 internet.indd 10 30/4/2025 12:18:19 µµ