Page 11 - 05_2025
P. 11

n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ



               Ο τροχός γυρίζει συνεχώς:                                      το με υδραυλικό τιμόνι στον προαιρετικό
               καινοτομίες στο τιμόνι και το                                  του εξοπλισμό.
                                                                                •  1967:  Από  τον  Αύγουστο  του  έτους,
               σύστημα διεύθυνσης από τη                                      όλα  τα  επιβατικά  εξοπλίζονταν  με  τηλε-
               Mercedes-Benz                                                  σκοπική  κολώνα  και  αποσβεστήρα  πρό-

                 Το  πρώτο  αυτοκίνητο  στον  κόσμο  δεν                      σκρουσης στο τιμόνι – ένα ορόσημο όσον
               διέθετε  τιμόνι.  Το  Patent  Motorwagen                       αφορά στην προστασία των επιβατών.

               του Carl Benz από το 1886 ήταν εξοπλι-                           • 1976: Το νέο σύστημα ασφαλούς δι-
               σμένο  με  έναν  μοχλό  διεύθυνσης,  κα-                       εύθυνσης με παραμορφώσιμοκυματοειδή
               θώς εκείνη την εποχή οι άνθρωποι ήταν                          σωλήνα παρουσιάστηκε στην W 123.
               εξοικειωμένοι με τις άμαξες και το τρά-                          • Δεκαετία 1990: Η Mercedes-Benz ξε-
               βηγμα  των  ηνίων  για  να  κατευθύνουν                        κίνησε  τη  σταδιακή  μετάβαση  στην  ηλε-
               τα άλογα προς την επιθυμητή κατεύθυν-                          κτρική  υποβοήθηση  διεύθυνσης.  Τα
               ση. Δεν ήταν παρά το 1894 που το αυτο-                         συστήματα  αυτά  χρησιμοποιούσαν  ηλε-

               κίνητο απέκτησε τιμόνι και πραγματοποί-                        κτροκινητήρες για την υποβοήθηση του τι-
               ησε την πρεμιέρα του σε ένα ταξίδι από                         μονιού, μειώνοντας έτσι την απαιτούμενη
               το Παρίσι στη Ρουέν. Ό Γάλλος μηχανικός                        προσπάθεια και αυξάνοντας την ενεργει-
               Alfred Vacheron είχε εξοπλίσει το όχημά                        ακή απόδοση.
               του Panhard&Levassor, το οποίο κινού-                            • 1996: Παρουσίαση του οχήματος έρευ-
               νταν με κινητήρα Daimler, με ένα τιμόνι.                       νας F 200 Imagination με sidestick.
               Από τότε, έχουν υπάρξει πολλές καινοτο-                          • 1997: Το ερευνητικό F 300 LifeJet διέ-
               μίες στα συστήματα διεύθυνσης και στα                          θετε μοχλό τύπου αεροσκάφους.
               βολάν της Mercedes-Benz.
                                                                                •  2001:  Το  F400  Carving  έγερνε  στις

               Η εξέλιξη του τιμονιού στη                                     στροφές χάρη στο σύστημα ενεργής προ-
               Mercedes-Benz                                                  σαρμογής της γωνίας κάμπερ στους τρο-
                                                                              χούς.
                 • 1893: Παρουσίαση του συστήματος δι-                          • 2009:  Ό  έλεγχος  διεύθυνσης  του  F-
               εύθυνσης με γόνατο στην Benz Victoria –                        Cell Roadster γινόταν μέσω joystick.
               μειώθηκε σημαντικά ο κίνδυνος ανατρο-                            • 2020: Η τετραδιεύθυνση στην S-Class
               πής στις στροφές.                                              βελτίωσε  σημαντικά  την  ευελιξία  και  τη
                 • 1902: Η οικογένεια μοντέλων Mercedes                       δυναμική,  εμπλέκοντας  ενεργά  τους  πί-
               Simplex  είχε  τιμόνια  με  μοχλούς  για  τη                   σω τροχούς στις κινήσεις διεύθυνσης του
               ρύθμιση της ανάφλεξης και του μείγματος                        οχήματος.
               καυσίμου.                                                        • 2022: Το σύστημα DRIVE PILOT για

                 • Δεκαετία 1920: Προστέθηκε δακτύλι-                         αυτοματοποιημένη  οδήγηση  επιπέδου  3
               ος στο βολάν για την κόρνα – θα μπορού-                        λανσαρίστηκε πρώτα στη Γερμανία – η S-
               σε να πει κανείς ότι ήταν μία πρώιμη μορ-                      Class με DRIVEPILOT (προαιρετικός εξο-
               φή επικοινωνίας car-to-X.                                      πλισμός)  διαθέτει  εφεδρικά  συστήματα

                 • 1958: Το μοντέλο 300 (W 189), γνωστό                       διεύθυνσης, πέδησης και ηλεκτρικής πα-
               ως η «Adenauer Mercedes» έγινε το πρώ-                         ροχής.   v


                                                   11 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora-themata_05_2025 internet.indd   11                                                            30/4/2025   12:18:19 µµ
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16