Page 33 - 1_12_2025
P. 33
n ΤΕΧΝΙΚΟ Μικρά 2024
τία είναι συνήθως το πατάκι του αυτοκινή- φρένου κλείνει η ηλεκτρονική πεταλούδα
του που μάγκωσε στο πεντάλ. Διαφορετι- του γκαζιού, και το αυτοκίνητο σταματά να
κά, το κόλλημα του γκαζιού οφείλεται σε επιταχύνει.
μηχανικό πρόβλημα που χρήζει επισκευ-
ής. Όποιο και αν είναι το πρόβλημα, υπάρ- Βάζουμε «νεκρά» και συνε-
χει «πρωτόκολλο ασφαλείας» που πρέπει χίζουμε να πατάμε φρένο
να ακολουθήσουμε για να ακινητοποιή-
σουμε το όχημα. Στα αυτοκίνητα παλιότερης τεχνολογί-
ας το πάτημα του φρένου λογικά θα επι-
Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνη- βραδύνει πιο αργά το όχημα. Η λύση εί-
τα ίσως αρκεί το πάτημα του ναι να βάλουμε το λεβιέ στη «νεκρά» (ή
στην επιλογή «Ν» στα αυτόματα), να πα-
φρένου τήσουμε το φρένο και σε αυτή την περί-
Η πρώτη αντίδραση -και δικαιολογημέ- πτωση το αυτοκίνητο θα σταματήσει πιο
να- είναι να πατήσουμε φρένο με όλη μας γρήγορα. Αν το κόλλημα του γκαζιού δεν
τη δύναμη. Το πιθανότερο είναι αυτή η κί- οφείλεται στο χαλάκι, τότε δεν πρέπει να
νηση να έχει αποτέλεσμα, και το αυτοκίνη- ενεργοποιήσουμε ξανά τον κινητήρα, αλ-
το να επιβραδύνει. Ίδιαίτερα σε ορισμένα λά να καλέσουμε οπωσδήποτε την οδική
σύγχρονα αυτοκίνητα, με το πάτημα του βοήθεια. v
S
33 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
33
33
#e-agora-themata_12_2025.indd 33 1/12/2025 12:50:23 µµ

