Page 41 - 1_12_2025
P. 41
n ΑΞΙΖΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ; BYD DOLPHIN
ο κίνδυνος ενός ατυχήματος, ειδικά μπρο- ρασμα στην κατηγορία), ωστόσο στο φρε-
στά σε ένα ξαφνικό και απρόσμενο κίνδυ- νάρισμα είναι το χειρότερο και με διαφο-
νο. Αυτόν τον κίνδυνο ακριβώς προσομοι- ρά από όλα τα μικρομεσαία οικογενειακά,
ώνει η κλασική μέτρηση φρεναρίσματος ανεξαρτήτως καυσίμου. Συγκεκριμένα, το
που πραγματοποιούμε, όπως και τα ανα- κινέζικο ηλεκτρικό μικρομεσαίο (έχει αε-
γνωρισμένα περιοδικά αυτοκινήτου στην ριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς
Ευρώπη. Η απόδοση στο φρενάρισμα πα- δίσκους πίσω) για το κοκκάλωμα από τα
νικού αφορά στην απαιτούμενη απόσταση 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 42,3 μέτρα, επί-
σε μέτρα για το... «κοκκάλωμα» (σσ: την δοση που έφτασε στα 43,4 μέτρα στο τε-
πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου) λευταίο φρενάρισμα μέσα στο πλαίσιο
από τα 100 χλμ./ώρα. των δύο σετ μετρήσεων (κάθε σετ έχει
Μια καλή επίδοση εξαρτάται φυσικά από δύο φρεναρίσματα από τα 100 χλμ./ώρα).
τις προδιαγραφές των φρένων (μέγεθος
και τύπος δίσκων, αλλά και υλικά τριβής Ναι, το βάρος (1.733 κιλά το BYD
), σωστή λειτουργία του ABS και τα τυχόν Dolphin με οδηγό) δεν είναι φίλος της επί-
επιπλέον συστήματα (κατανεμητής πίεσης δοσης στη συγκεκριμένη μέτρηση, αλλά ο
μέσος όρος της κατηγορίας στο φρενάρι-
ή σύστημα προφόρτισης του υδραυλικού σμα είναι 36 μέτρα, με όλα τα ανταγωνιστι-
κυκλώματος). Σημαντικό ρόλο παίζει επί- κά ηλεκτρικά μοντέλα να έχουν το ίδιο ή
σης το μέγεθος, η κατάσταση, ο τύπος, αλ- και μεγαλύτερο βάρος. Aνεξαρτήτως καυ-
λά και η ποιότητα των ελαστικών πρώτης
τοποθέτησης. Όσο καλύτερος είναι ο συν- σίμου πάντως, το BYD Dolphin είναι το μό-
δυασμός των παραπάνω, τόσο πιο δυνατό νο οικογενειακό μικρομεσαίο μοντέλο που
είναι το φρενάρισμα και μικρότερη η από- στη μέτρηση 100-0 χλμ./ώρα ξεπερνά-
σταση «κοκκαλώματος». ει και μάλιστα κατά πολύ τα 40 μέτρα για
Το BYD Dolphin με τα 204 άλογα και την το κοκκάλωμα. Τα 6 μέτρα παραπάνω που
μπαταρία των 62 kWh (ονομαστική χωρη- θέλει παραπάνω από το μέσο όρο, όπως
εύλογα καταλαβαίνει κάποιος, μπορεί σε
τικότητα) είναι αλήθεια πως είναι το πιο
προσιτό ηλεκτρικό οικογενειακό μικρομε- μία κατάσταση φρεναρίσματος πανικού να
σαίο χάτσμπακ, αφού κοστίζει 23.990 ευ- παίξουν καθοριστικό ρόλο.
ρώ (με την κρατική επιδότηση) και μάλιστα Και στην Γερμανία η
με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ηλεκτρο- AutoBild «μέτρησε»
νικών συστημάτων ασφαλείας. Το αμέσως 41,3 μέτρα
φθηνότερο είναι το Citroen e-C4 SR 136
PS 50KWh (27.300 ευρώ) και το MG 4 των «Στην Ελλάδα η άσφαλτος είναι γλιστε-
170 ίππων με τη μπαταρία των 51 kWh να ρή και σκονισμένη» θα μπορούσε να πει
συμπληρώνει την τριάδα με τιμή κάτω από κάποιος. Η απάντηση είναι πως αφενός οι
τα 30 χιλιάρικα (29.250 ευρώ). μετρήσεις μας γίνονται στην ίδια άσφαλ-
Η υψηλή απόδοση του ηλεκτροκινητή- το για όλα τα αυτοκίνητα (και αυτή είναι η
ρα χαρίζει στο BYD πολύ καλές επιδόσεις άσφαλτος που χρησιμοποιούμε σε κανο-
(με 3,4 δλ. για το 60-100 και 4,6 δλ. για νικές συνθήκες οι Έλληνες), έχοντας σω-
το 80-120 έχει το τρίτο καλύτερο προσπέ- στές πιέσεις και κατάσταση ελαστικών (ο
S S
41 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
41
41
#e-agora-themata_12_2025.indd 41 1/12/2025 12:50:37 µµ

