Page 42 - 1_12_2025
P. 42

n n n                            n ΑΞΙΖΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ; BYD DOLPHIN



                                                                              τυχαίο που ακόμα και ακριβά θηριώδη ηλε-
                                                                              κτρικά SUV 2,5+ τόνων που έχουμε μετρή-
                                                                              σει, δεν έχουν ξεπεράσει τα 40 μέτρα.

                                                                                      Το MG4 (που είναι κινέζι-
                                                                                      κο και ηλεκτρικό) φρενά-

                                                                              ρει στα 36 μέτρα, το ίδιο και το
                                                                              Citroen e-C4 (ευρωπαϊκό ηλε-
                                                                              κτρικό)


                                 μέσος όρος των 36 μέτρων έχει προκύ-           Το MG4 είναι ένα άμεσο ανταγωνιστικό
                                 ψει  από  την  μέτρηση  των  μοντέλων  της   του BYD Dolphin μοντέλο, τόσο ως μέγε-
                                 κατηγορίας στο ίδιο σημείο και στην ίδια     θος/τιμή, όσο και ως καταγωγή μιας και
                                 άσφαλτο).                                    αυτό είναι κινέζικης προέλευσης και κα-
                                   Αφετέρου,  το  διεθνώς  αναγνωρισμένο      τασκευής.  Τα φρένα του όμως δεν έχουν
                                 γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου AutoΒild     καμία σχέση μιας και η απόσταση ακινη-

                                 «μέτρησε» στην «καλή» γερμανική άσφαλ-       τοποίησης  στο  φρενάρισμα  πανικού  που
                                 το  41,3  μέτρα  για  το  φρενάρισμα  πανι-  εμφάνισε  το  μοντέλο  της  δοκιμής  μας
                                 κού από τα 100 χλμ./ώρα. Θυμίζουμε πως       ήταν  36,7  μ.  (το  MG  4  170  PS  51  kWh
                                 το  autoagora.gr  έχει  συνεργασία  με  το   των  29.950  ευρώ  και  των  1.730  κιλών.
                                 AutoΒild, το οποίο άμεσα μας παραχώρησε      To MG4 με την μπαταρία των 77 kWh και
                                 τα στοιχεία των δικών του μετρήσεων φρέ-     τους 245 ίππους φρέναρε στα 36 μ., με το
                                 νων για το BYD Dolphin.                      κορυφαίο MG 4 X-Power των 435 ίππων
                                                                              να φρενάρει σε μόλις 35,1 μ.).
                                          Την επίδοση του Dolphin               Και από την Ευρώπη όμως τα δείγματα

                                          δεν την είχαν ούτε μο-              της  κατηγορίας  είναι  πολύ  πιο  καλά  στο
                                 ντέλα 20 χρόνια πίσω                         φρενάρισμα,  όπως  για  παράδειγμα    το
                                                                              Citroen e-C4 των 156 ίππων. Από τις με-
                                   Η επίδοση του BYD Dolphin στο φρενάρι-     τρήσεις μας προκύπτει απόσταση 36,4  μ.
                                 σμα μας γύρισε πολλά χρόνια πίσω. Κλασ- για το 100-0 χλμ./ώρα. Για μην πούμε για
                                 σικά  μικρομεσαία  οικογενειακά,  όπως  το  34,6 μέτρα των Hyundai i30 και SEAT Leon
                                 Opel  Astra  του  2003  και  το  Ford  Focus  που έχουν την καλύτερη επίδοση στο φρε-
                                 του 2005 φρέναραν καλύτερα έχοντας με- νάρισμα ανάμεσα από όλα τα οικογενεια-

                                 τρηθεί στα 40,2 και 40,7 μέτρα αντίστοιχα.  κά μικρομεσαία που έχουμε μετρήσει.
                                 Θεωρητικά  τα ηλεκτρικά παρά το μεγάλο         Το σίγουρο είναι πως η BYD πρέπει να

                                 βάρος λόγω της μπαταρίας έχουν πλεονέ- βελτιώσει το φρενάρισμα του Dolphin ει-
                                 κτημα στο φρενάρισμα, αφού εκτός από το  δικά από τη στιγμή που το κινέζικο ηλε-
                                 σύστημα  πέδησης  φρενάρουν  και  με  τον  κτρικό οικογενειακό μικρομεσαίο έχει 204
                                 κινητήρα  (όταν  σηκώνεις  το  πεντάλ  ισχύ- άλογα και καταφέρνει πολύ καλές επιδό-
                                 ος γίνεται ανάκτηση ενέργειας που στέλνει  σεις (0-100 σε 7,1 δλ. με βάση τις μετρή-
                                 ενέργεια στην μπαταρία, όπως γίνεται και  σεις  μας  και  τελική  ταχύτητα  170  χλμ./
                                 στην αρχή του φρεναρίσματος).  Δεν είναι  ώρα ηλεκτρονικά περιορισμένη).      v


                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 42




          #e-agora-themata_12_2025.indd   42                                                                     1/12/2025   12:50:38 µµ
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47