Page 42 - 1_12_2025
P. 42
n n n n ΑΞΙΖΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ; BYD DOLPHIN
τυχαίο που ακόμα και ακριβά θηριώδη ηλε-
κτρικά SUV 2,5+ τόνων που έχουμε μετρή-
σει, δεν έχουν ξεπεράσει τα 40 μέτρα.
Το MG4 (που είναι κινέζι-
κο και ηλεκτρικό) φρενά-
ρει στα 36 μέτρα, το ίδιο και το
Citroen e-C4 (ευρωπαϊκό ηλε-
κτρικό)
μέσος όρος των 36 μέτρων έχει προκύ- Το MG4 είναι ένα άμεσο ανταγωνιστικό
ψει από την μέτρηση των μοντέλων της του BYD Dolphin μοντέλο, τόσο ως μέγε-
κατηγορίας στο ίδιο σημείο και στην ίδια θος/τιμή, όσο και ως καταγωγή μιας και
άσφαλτο). αυτό είναι κινέζικης προέλευσης και κα-
Αφετέρου, το διεθνώς αναγνωρισμένο τασκευής. Τα φρένα του όμως δεν έχουν
γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου AutoΒild καμία σχέση μιας και η απόσταση ακινη-
«μέτρησε» στην «καλή» γερμανική άσφαλ- τοποίησης στο φρενάρισμα πανικού που
το 41,3 μέτρα για το φρενάρισμα πανι- εμφάνισε το μοντέλο της δοκιμής μας
κού από τα 100 χλμ./ώρα. Θυμίζουμε πως ήταν 36,7 μ. (το MG 4 170 PS 51 kWh
το autoagora.gr έχει συνεργασία με το των 29.950 ευρώ και των 1.730 κιλών.
AutoΒild, το οποίο άμεσα μας παραχώρησε To MG4 με την μπαταρία των 77 kWh και
τα στοιχεία των δικών του μετρήσεων φρέ- τους 245 ίππους φρέναρε στα 36 μ., με το
νων για το BYD Dolphin. κορυφαίο MG 4 X-Power των 435 ίππων
να φρενάρει σε μόλις 35,1 μ.).
Την επίδοση του Dolphin Και από την Ευρώπη όμως τα δείγματα
δεν την είχαν ούτε μο- της κατηγορίας είναι πολύ πιο καλά στο
ντέλα 20 χρόνια πίσω φρενάρισμα, όπως για παράδειγμα το
Citroen e-C4 των 156 ίππων. Από τις με-
Η επίδοση του BYD Dolphin στο φρενάρι- τρήσεις μας προκύπτει απόσταση 36,4 μ.
σμα μας γύρισε πολλά χρόνια πίσω. Κλασ- για το 100-0 χλμ./ώρα. Για μην πούμε για
σικά μικρομεσαία οικογενειακά, όπως το 34,6 μέτρα των Hyundai i30 και SEAT Leon
Opel Astra του 2003 και το Ford Focus που έχουν την καλύτερη επίδοση στο φρε-
του 2005 φρέναραν καλύτερα έχοντας με- νάρισμα ανάμεσα από όλα τα οικογενεια-
τρηθεί στα 40,2 και 40,7 μέτρα αντίστοιχα. κά μικρομεσαία που έχουμε μετρήσει.
Θεωρητικά τα ηλεκτρικά παρά το μεγάλο Το σίγουρο είναι πως η BYD πρέπει να
βάρος λόγω της μπαταρίας έχουν πλεονέ- βελτιώσει το φρενάρισμα του Dolphin ει-
κτημα στο φρενάρισμα, αφού εκτός από το δικά από τη στιγμή που το κινέζικο ηλε-
σύστημα πέδησης φρενάρουν και με τον κτρικό οικογενειακό μικρομεσαίο έχει 204
κινητήρα (όταν σηκώνεις το πεντάλ ισχύ- άλογα και καταφέρνει πολύ καλές επιδό-
ος γίνεται ανάκτηση ενέργειας που στέλνει σεις (0-100 σε 7,1 δλ. με βάση τις μετρή-
ενέργεια στην μπαταρία, όπως γίνεται και σεις μας και τελική ταχύτητα 170 χλμ./
στην αρχή του φρεναρίσματος). Δεν είναι ώρα ηλεκτρονικά περιορισμένη). v
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 42
#e-agora-themata_12_2025.indd 42 1/12/2025 12:50:38 µµ

