Page 6 - 2023_04
P. 6

n n n                                                n AFTER SALES



                                                                              Λάδι που ικανοποιεί αποκλειστικά τις προ-
                                                                              διαγραφές ACEA A3/B4 έχει πολύ υψηλή
                                                                              αναλογία  SAPS,  με  αποτέλεσμα  μια  αυ-
                                                                              ξημένη συσσώρευση καταλοίπων καύσης
                                                                              στο φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου.
                                                                                Αντίθετα, λιπαντικό που ικανοποιεί απο-
                                                                              κλειστικά τις προδιαγραφές ACEA C1 έχει
                                                                              πολύ χαμηλή αναλογία SAPS, με αποτέλε-
                                                                              σμα αυξημένη φθορά κινητήρα.

                                                                                Ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι του κινητή-
                                                                              ρα είναι το φίλτρο λαδιού, το οποίο φροντί-
                                                                              ζει να «φιλτράρει» κάθε τι που «μολύνει»
                                   • Μια ακόμα ιδιότητα των λιπαντικών εί-    το λάδι. Βλέπετε στο σύστημα λίπανσης δεν
                                 ναι η ειδική θερμότητα τους η οποία χαρα-    πρέπει να περάσει κανενός είδους βρωμιά

                                 κτηρίζει την ψυκτική ικανότητα του λαδιού.   αν θέλετε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.
                                 Όσο  μεγαλύτερη  είναι  η  ειδική  θερμότη-    Προβλήματα επίσης μπορεί να προκαλέ-
                                 τά του, τόσο μεγαλύτερη είναι η ικανότητα    σει η ύπαρξη καυσίμου ή ψυκτικού στο λι-
                                 του λαδιού να διώχνει τη θερμότητα από τις   παντικό. Για αυτούς τους λόγους, πρέπει
                                 τριβόμενες επιφάνειες και να τη μεταφέρει    να γίνεται συχνά έλεγχος και αλλαγή του
                                 στην ελαιολεκάνη (κάρτερ). Αυτή η ιδιότη-    φίλτρου όταν χρειάζεται.
                                 τα του λαδιού μάλιστα, βελτιώνεται με διά-
                                 φορα  χημικά  πρόσθετα.  Στους  κινητήρες  Το λιπαντικό και η σχέση του

                                 εσωτερικής καύσης , που ανήκουν και οι       με το φίλτρο σωματιδίων DPF
                                 diesel φυσικά, το λιπαντικό είναι το κύριο     Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου είναι
                                 μέσο απαγωγής της θερμότητας στο εσω-        ένα  φίλτρο,  που  βρίσκεται  τοποθετημέ-
                                 τερικό των κινητήρων. Έχει αποδειχθεί ότι    νο στο σύστημα εξαγωγής μετά τον κύριο
                                 το κύκλωμα ψύξης απορροφά το 60% της         καταλυτικό μετατροπέα, το οποίο συγκε-
                                 παραγόμενης θερμότητας, ενώ το υπόλοι-       ντρώνει τα σωματίδια του πετρελαίου (αι-
                                 πο 40% απάγεται μέσω του λιπαντικού.         θάλη) που εκπέμπονται από τα καυσαέρια
                                   • Τέλος το ειδικό βάρος των λιπαντικών εί-  του πετρελαιοκινητήρα.
                                 ναι, είναι το βάρος ορισμένου όγκου λαδιού     Μετά από μία περίοδο το φίλτρο γεμίζει

                                 σε σχέση με το βάρος ίσου όγκου νερού. Το    και είναι αναγκαίο να καούν τα σωματίδια
                                 ειδικό βάρος του λαδιού είναι περίπου 0,9.   αιθάλης (ΡΜ) που έχουν συσσωρευτεί για

                                 Λιπαντικά για πετρελαιοκινητή-               να αναγεννηθεί το φίλτρο σωματιδίων πε-
                                 ρες EURO 4 - 5 - 6 και φίλτρο                τρελαίου.  Τα  συσσωρευμένα  λοιπόν  σω-

                                 λαδιού                                       ματίδια καίγονται μέσα από μια διαδικασία
                                                                              η οποία ονομάζεται αναγέννηση ή αναζω-
                                   Στους  πετρελαιοκινητήρες  προδιαγρα- ογόνηση του φίλτρου αιθάλης.
                                 φών  EURO  4-5-6  κατά  κανόνα  χρησιμο-       H  συγκεκριμένη  διαδικασία  ονομάζε-
                                 ποιείται από τους κατασκευαστές λάδι κι- ται παθητική, όταν τα σωματίδια αιθάλης
                                 νητήρα  προδιαγραφών  ACEA  C2  ή  C3.  καίγονται  σε  κανονικές  συνθήκες  οδή-


                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 6




          #e-agora-proionda-all-04-23.indd   6                                                                    5/4/2023   3:40:32 µµ
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11