Page 7 - 2023_04
P. 7

n AFTER SALES























               γησης χωρίς την επέμβαση της διαχείρι-                         ρα, μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 200 bar
               σης του κινητήρα. Αντίθετα η ενεργητική                        με αποτέλεσμα η θερμοκρασία να αγγίζει
               αναζωογόνηση γίνεται με την αύξηση της                         τους 1.250 βαθμούς. Σε αυτή τη θερμο-
               θερμοκρασίας των καυσαερίων από τον                            κρασία το πετρέλαιο που ψεκάζεται στους
               εγκέφαλο  ECU  διαχείρισης  του  κινητή-                       κυλίνδρους αναφλέγεται αυτόματα.
               ρα με μία σειρά ενεργειών. Η αύξηση της                          Για αυτό το λόγο άλλωστε οι diesel κινη-

               θερμοκρασίας  επιτυγχάνεται  με  διάφο-                        τήρες είναι και πιο οικονομικοί. Επειδή το
               ρα  μέσα,  με  κυριότερη  τους  επακόλου-                      υψηλά συμπιεσμένο καύσιμο μίγμα, δίνει
               θους μεταψεκασμούς καυσίμου, όπου το                           μεγαλύτερη πίεση-ώθηση στο κατέβασμα
               άκαυστο  καύσιμο  πηγαίνει  και  καίγεται                      του πιστονιού, στοιχείο που προκαλεί την
               στον καταλύτη του οχήματος αυξάνοντας                          οικονομία καυσίμου.
               την θερμοκρασία των καυσαερίων για να
               καεί η αιθάλη.                                                 Τι είναι δείκτης ιξώδους και
                 H θερμοκρασία των καυσαερίων αυξά-                           lowSAPS;

               νει πάνω από τους 650 °C. Στην περίπτω-                          Το ιξώδες φανερώνει πόσο παχύρευστο
               ση  αυτή,  το  άκαυστο  πετρέλαιο  αναμει-                     είναι ένα λιπαντικό. Το ιξώδες του λαδιού
               γνύεται  με  το  λιπαντικό  του  κινητήρα  το                  πρέπει να μεταβάλλεται μέσα σε ορισμένα
               οποίο, ειδικά αν οι καταστάσεις ενεργητι-                      όρια, ανάλογα με τη μεταβολή της θερμο-
               κής αναζωογόνησης είναι επαναλαμβανό-                          κρασίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, για-
               μενες υφίσταται αραίωση.
                                                                              τί κατά την αρχική εκκίνηση του κινητήρα
               Πώς γίνεται η ανάφλεξη                                         πρέπει το λάδι να φτάνει αμέσως στις τρι-

               στους πετρελαιοκινητήρες;                                      βόμενες επιφάνειες.
                                                                                Όταν όμως ο κινητήρας ζεσταθεί, το πάχος

                  Aνάφλεξη του μίγματος στους κινητήρες                       της  μεμβράνης  αυτής  πρέπει  να  διατηρεί-
               diesel, επιτυγχάνεται από την ανάμιξη του                      ται σταθερό, ώστε να αποφεύγεται η επαφή
               συμπιεσμένου αέρα, ο οποίος βρίσκεται σε                       των μεταλλικών επιφανειών. Για τη μέτρηση
               υψηλή θερμοκρασία, με το πετρέλαιο, μέ-                        του ιξώδους υπάρχουν διάφορες μονάδες.
               σα στο θάλαμο καύσης του κυλίνδρου.                            Μια μονάδα που είναι αποδεκτή απo όλες
                 Στους σύγχρονους κινητήρες που διαθέ-                        τις χώρες είναι το σεντιστόουκ (centistoke).
               τουν turbo μεταβλητής γεωμετρίας, η πί-                        Ένα λάδι έχει ιξώδες ένα σεντιστόουκ όταν
               εση κατά τη φάση της συμπίεσης του αέ-                         η  αντίσταση  στη  ροή  του  συμπεριφέρεται


                                                   7 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora-proionda-all-04-23.indd   7                                                                    5/4/2023   3:40:33 µµ
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12