Page 19 - 12_2024
P. 19
n SERVICE
σύγκριση με τους αισθητήρες διοξειδί- νο των καυσαερίων. Με τον τρόπο αυτό
ου του ζιρκονίου. Ό στερεός ηλεκτρολύ- ο αισθητήρας διοξειδίου του τιτανίου εί-
της αποτελείται από διοξείδιο του τιτα- ναι πιο συμπαγής. Ωστόσο, ο αισθητή-
νίου. Επιπλέον, η ηλεκτρική αντίσταση ρας πρέπει να θερμανθεί για να φτάσει
αλλάζει αναλογικά με την περιεκτικό- γρήγορα στη θερμοκρασία λειτουργίας
τητα οξυγόνου στα καυσαέρια. Μέσα των 700 βαθμών Κελσίου. Στην σύγχρο-
στο «παράθυρο λάμδα» λ = 0,98 (έντο- νη εποχή δεν χρησιμοποιείται στην πα-
νο) και λ = 1,02 (φτωχό), η αγωγιμότη- ραγωγή ο συγκεκριμένος τύπος αισθη-
τα ξαφνικά εξασθενεί. Όι πληροφορί- τήρα λάμδα..
ες σχετικά με την ποιότητα λειτουργίας Όι ευρείας ζώνης αισθητήρες καθορί-
του κινητήρα παρέχονται από τον υπο- ζουν τη σύνθεση του μείγματος με πο-
λογισμό της αντίστασης (δυσκολίας που λύ πιο διαφοροποιημένο τρόπο από
παρουσιάζεται στη διέλευση ηλεκτρι- τους μεταβαλλόμενους αισθητήρες. Αυ-
κού ρεύματος δια μέσου ενός αγωγού) τό σημαίνει ότι πληρούν τις απαιτήσεις
σε κάθε περίσταση. Σε αντίθεση με τον των σύγχρονων κινητήρων βενζίνης και
αισθητήρα διοξειδίου του ζιρκονίου, ο diesel, όπου απαιτείται ακριβής έλεγ-
αισθητήρας του διοξειδίου του τιτανί- χος της αναλογίας καυσίμου-αέρα και
ου δεν δημιουργεί καμία τάση. Επίσης, έξω από το «παράθυρο λάμδα». Για πα-
ο ατμοσφαιρικός αέρας δεν χρησιμοποι- ράδειγμα, οι κινητήρες άμεσου ψεκα-
είται ως μέτρο αναφοράς για τον προσ- σμού βενζίνης λειτουργούν σκόπιμα σε
διορισμό της περιεκτικότητας σε οξυγό- ένα μέρος του φορτίου προκειμένου
19 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-proionda-all-12_2024.indd 19 5/12/2024 1:49:44 µµ