Page 65 - 04_2025
P. 65

n ΕΛΑΣΤΙΚΑ



               ληπτό  το  πρόβλημα,  καθώς  προκύπτει
               αστάθεια.  Αν  ο  οδηγός  νιώθει  πως  «κά-
               τι δεν πάει καλά», μπορεί να το διαπιστώ-
               σει αφήνοντας το τιμόνι και να καταλάβει
               αν πράγματι το αυτοκίνητο «φεύγει» (και
               προς ποια κατεύθυνση), το οποίο θα ση-
               μάνει τη ραγδαία μείωση της ασφάλειας
               των επιβατών αυτοκινήτου.


               Θόρυβοι της ανάρτησης και
               τρίξιμο κατά στις στροφές

               μαρτυρούν πρόβλημα


                 Η απουσία ευθυγράμμισης αποφέρει πα-
               ρενέργειες και όχι αποκλειστικά στους τρο-                     σίες όπως η αλλαγή ψαλιδιών, επισκευή
               χούς του αυτοκινήτου. Η φθορά που προ-                         στο  σύστημα  διεύθυνσης,  στις  κεφαλές,
               κύπτει  είναι  ανομοιόμορφη,  επηρεάζοντας                     ακόμη κατά την τοποθέτηση διαφορετικών
               τα πέλματα των ελαστικών και έχοντας ως                        ελαστικών ή και ζαντών.
               συνέπεια την αύξηση του θορύβου κύλισης.
               Με την επιφάνεια επαφής να μην είναι η κα-                     Οι γωνίες Κάμπερ και Toe

               λύτερη δυνατή, η απόσταση πέδησης αυξά-                        βοηθούν στην αποσαφήνιση
               νεται, ενώ καταστρέφονται και τα ελατήρια,                     της κατάστασης
               η  ανάρτηση  και  τα  αμορτισέρ.  Αντίστοιχα,
               εντός της… ζώνης του κινδύνου βρίσκονται                         Για να αποσαφηνιστεί πως ένα αυτοκίνη-
               και τα συστήματα υποβοήθησης, τα οποία εί-                     το μπορεί να κατευθυνθεί με ακρίβεια, οι
               ναι βαθμονομημένα σύμφωνα με τις ρυθμί-                        τροχοί πρέπει να είναι τόσο όσο το δυνα-
               σεις του πλαισίου. Εάν οι παράμετροι αλλά-                     τόν πιο κάθετοι στο δρόμο, όσο και ευθυ-
               ξουν, οι βοηθοί δεν θα μπορούν να εκτελούν                     γραμμισμένοι παράλληλα μεταξύ τους. Η
               σωστά τη δουλειά τους.                                         γωνία που σχηματίζει ο τροχός σχετικά με

                 Η  αστάθεια,  το  στραβό  τιμόνι,  οι  έντο-                 την κατακόρυφη ευθεία ονομάζεται «γω-
               νοι θόρυβοι της ανάρτησης καθώς και η                          νία  Κάμπερ»  (Camber).  Εάν  το  ελαστικό
               παραγωγή  έντονων  ήχων  που  θυμίζουν                         πατά στο έδαφος με το εξωτερικό του πέλ-
               τρίξιμο κατά την στροφή, μπορεί να μαρ-                        μα, η γωνία ονομάζεται θετική, ενώ αν το
               τυρούν  πρόβλημα  στην  ευθυγράμμιση.                          εσωτερικό μέρος του πέλματος ακουμπά
               Ακόμη, ο έλεγχος των ελαστικών πρέπει                          το  οδόστρωμα,  αναφερόμαστε  σε  αρνη-
               να γίνεται τουλάχιστον δύο φορές ετησίως                       τική γωνία. Όι κατασκευαστές επιλέγουν

               και στοιχεία όπως η άνιση φθορά τους, θα                       κυρίως τη μηδενική γωνία Κάμπερ, ώστε
               μπορέσουν  να  βοηθήσουν  τον  ιδιοκτήτη                       να  προκύπτει  η  ομοιόμορφη  φθορά  του
               ενός μοντέλου να αντιληφθεί την ύπαρξη                         ελαστικού κατά την τριβή.
               προβλήματος ή όχι. Τέλος, η ευθυγράμμι-                          Ακόμη,  υπάρχει  η  «γωνία  Toe».  Eίναι
               ση πρέπει να γίνει και μετά από διαδικα-                       γωνία που προκύπτει όταν συγκλίνουν οι     S


                                                   65 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora_proionda_all_04_2025.indd   65                                                                 31/3/2025   8:49:37 µµ
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70